موزه لیوم ،هویت تاریخی کره جنوبی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موزه در هر کشوری نقش مهم و اساسی دارد و میتوان گفت که منبعی موثق برای هویت تاریخی و فرهنگی آن کشور به حساب می آید.
موزه لیوم

موزه لیوم هویت تاریخی کره جنوبی را به دوش میکشد و اصولا موزه ها سند زنده ی هویت تاریخی هر کشوری هستند. هویتی که با قدم گذاشتن در دالانهای آن ما را به سوی آشنایی با فرهنگ، هنر، تمدن و ویژگی های آن کشور آشنا می کند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از سایت آرت هات، مجموعه موزه لیوم تحت سرپرستی «بنیاد سامسونگ»، یکی از این موزه های بسیار زیباست که درشهر سئول کشور کره جنوبی توسط فردی بنام «بوتا» طراحی و در سال ۲۰۰۴ ساخته شده که دارای آثار فاخریست و با معماری شگفت انگیز و بی بدیل خود تحسین همگان را برانگیخته است.

موزه لیوم

این موزه منحصر به فرد شامل دو بخش خانه هنر کره ای سنتی و هنر معاصر است. موزه شماره ۱ توسط معمار سوئیسی «ماریو باتو» و موزه شماره ۲ توسط معمار فرانسوی «ژان نوول» و معمار هلندی «رم کولهاس» طراحی شده اند.

موزه

موزه شماره ۱ مجموعه ای از هنر سنتی؛ شامل ۳۶ قطعه از گنجینه های ملی کره جنوبی و به عنوان بخش فرهنگی مجموعه موزه می باشد که در آن آثاری مثل مناظر و نقاشی های محلی، سرامیک های سنتی و ظروفی مانند کلادون و بون چئونگ، ظروف سفالین سنتی کره ای که رنگ آبی مایل به سبز دارد و همچنین خنجر قرن ۱۴، تاج، گوشواره و زیور آلات و هنر بودایی، مجسمه ها، نقاشی و نسخه های خطی به چشم می خورد.

موزه های مدرن

موزه لیوم شماره ۲ شامل آثاری از هنرمدرن و معاصر هنرمندان هر دو کره شمالی و جنوبی  و برخی کشورهای دیگر است. برخی از هنرمندان همچون دیمین هرست، وارهول، ایو کلاین و دونالد جاد در این مکان نمایشگاه دائمی دارند.

 

این ساختمان زیبا نیز همچون سایر ساختمانهای همطراز خودبا ویژگی سازگاری با طبیعت ساخته شده که با بهره گیری از نور طبیعی انرژی و روشنایی مورد نیاز داخل موزه را تامین می کند، پوشش بدنه این بنا نیز از قطعات مدور تکرار شونده سفالی است که احساس سنت و قدمت را تشدید می کند و به زیبایی آن می افزاید.

موزه تاریخی لیوم

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…