درمان آرتروز زانو در خانه!

۷
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
درمان آرتروز زانو در خانه فقط یک خواب نیست! از این به بعد می‌توانید درد مفاصل زانو را در خانه و با کمترین هزینه درمان کنید؛ با ما همراه باشید.
درمان-آرتروز-زانو

درمان آرتروز زانو در خانه؟! درمان قطعی آرتروز زانو وجود دارد؟ بعد از نقرس، التهاب مفصل، روماتیسم و دیسک گردن حالا نوبت به انواع مختلف آرتروز می‌رسد؛ یکی از شایع ترین درد های التهاب مفاصل مربوط به زانو ها است؛ درباره آرتروز زانو چه می‌دانید؟ آیا درمان آرتروز زانو در خانه امکان‌پذیر است. شما با روش های گیاهی و درمانی ساده می‌توانید این مشکل را به راحتی برطرف کنید؛ اگر می‌خواهید هرچه زود تر از شر آرتروز زانوی خود خلاص شوید، مجله دلتا را ورق بزنید.

علت آرتروز زانو

آرتروز زانو چیست؟ 

آرتروز زانو رایج ترین نوع آرتروز و درد مفاصل است که باعث تخریب و فرسایش مزمن غضروف مفصلی اطراف زانو می‌شود. درواقع آرتروز زانو بیماری است که در آن پوشش بین مفاصل و غضروف ها از بین می‌رود؛ در نتیجه فرسایش و آسیب غضروف و ساییدگی استخوان‌ها با یکدیگر افزایش پیدا می‌کند.

 این مسئله می‌تواند باعث درد، ورم، سفتی زانو، کاهش توانایی حرکت و رشد استخوان زائد در فرد شود. آرتروز می‌تواند به تمام مفصل های بدن آسیب برساند اما این اختلال معمولا در مفاصل دستان، زانو ها، باسن و ستون فقرات بیشتر اتفاق می‌افتد. افراد جوان به خصوص خانم های بالای ۴۵ سال بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا می‌شوند.

علت آرتروز زانو 

مهمترین علت ابتلا به این بیماری سن است؛ همانطور که گفتیم، زنان بالای ۴۵ سال بیشتر از مردان به آرتروز زانو مبتلا می‌شوند. از دیگر علت های ابتلا به این بیماری، اضافه وزن و چاقی، التهاب مفاصل دیگر بدن، نقرس و مشکلات ژنتیک است.

علت آرتروز زانو

علائم و نشانه های آرتروز زانو 

از شایع ترین علائم این بیماری، درد و تورم مفاصل زانو است. از جمله نشانه های شایع آرتروز زانو:

  • درد و تورم مفاصل
  • احساس گرما در غضروف زانو
  • احساس سفتی زانو
  • کاهش تحرک‌پذیری زانو ( به خصوص در بالا رفتن از پله و بلندی )
  • ایجاد صدا در اثر حرکت‌ دادن زانو

تشخیص آرتروز زانو ( زانو درد ) 

مراحل تشخیص آرتروز زانو معمولا با معاینه فیزیکی توسط پزشک شروع می‌شود. ممکن است پزشک از شما سوابق ژنتیکی ‎تان را بخواهد و علائم‌ درد و بیماری را بپرسد. برای کمک به تشخیص صحیح، آزمایش هایی مثل آزمایش پرتو ایکس و آزمایش ام‌آر‌آی انجام می‌شود.

درمان قطعی آرتروز زانو

درمان آرتروز زانو ( راه های جلوگیری از آرتروز زانو ) 

برای درمان آرتروز زانو روش های مختلفی وجود دارد؛ از درمان های دارویی و گیاهی گرفته تا موارد پیشرفته تر بیماری که زانو نیاز به جراحی دارد. آیا درمان قطعی برای آرتروز زانو وجود دارد؟ درمان آرتروز زانو در خانه امکان‌پذیر است؟ درمان های گیاهی این بیماری چگونه است؟ با ما همراه باشید تا جواب سؤالات خود را بگیرید.

  • درمان آرتروز زانو در خانه ( درمان آرتروز زانو با دارو های گیاهی ) 

برای درمان آرتروز زانو چه بخوریم؟ طب سنتی و دارو های گیاهی در خدمت شما است. درباره درمان آرتروز زانو در طب اسلامی چه می‎دانید؟ با ما همچنان همراه باشید.

  • سرکه سیب

سرکه سیب برای درمان آرتروز زانو بسیار مؤثر است. خواص ضد التهابی آن به کاهش درد و سفتی مفاصل زانو کمک می‌کند. علاوه بر این، با سرکه سیب از شر سموم ذخیره شده در مفاصل زانو خلاص خواهید شد. بعد از هر وعده غذایی، یک قاشق چای‎خوری سرکه سیب و عسل میل کنید.

  • نمک اپسوم

یکی دیگر از راه های درمانی آرتروز زانو، نمک اپسوم است. این ماده مغذی منیزیم فراوان دارد و به کاهش درد، تورم و التهاب زانو کمک می‌کند. ۲ فنجان نمک اپسوم را به آب وان گرم اضافه کنید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زانو و پا های خود را در آن قرار داده و ماساژ دهید. برای این منظور ، می‎توانید از روغن های گیاهی خردل و کافور هم استفاده کنید.

  • درمان قطعی آرتروز زانو با ادویه های گیاهی

بیشتر ادویه های خانگی مثل زنجبیل، دارچین و زردچوبه خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدان های طبیعی دارند که درد ناشی از اختلال مفاصل را بر طرف می‌کنند، از این ادویه های گیاهی می‎توانید در انواع دمنوش ها و غذا های خانگی استفاده کنید.

  • درمان گیاهی آرتروز با شنبلیله

گیاه شنبلیله یکی از درمان های رایج برای انواع آرتروز به خصوص التهاب مفاصل زانو است. دانه های شنبلیله خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند؛ در نتیجه درد و تورم ناشی از التهاب مفاصل را کم می‌کنند؛ علاوه بر این، این دانه ها حاوی ویتامین و مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، آهن و فسفر هستند که سلامت و استحکام استخوان ها را تضمین می‎کنند.

  • چای سبز

چای سبز به تراکم و استحکام استخوان ها کمک زیادی می‎کند؛ مخلوط چای سبز با عسل می‌تواند تورم و درد ناشی از التهاب مفاصل زانو را از بین ببرد.

زانو درد

درمان آرتروز زانو با ورزش 

حرکات ورزشی مناسب هم می‎توانند درد مفاصل و  آرتروز زانوی شما را درمان کنند:

  • تای چی و یوگا ( ورزش آرتروز زانو )

این درمان های ورزشی شامل تمرینات آرام برای تمدد اعصاب همراه با تنفس عمیق است. بسیاری از مردم از این درمان ها برای کاهش استرس و اضطراب استفاده می‌کنند؛ تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که تای چی و یوگا می‌تواند درد مفاصل را کاهش دهد. البته تمام حرکات یوگا و تای چی باید زیر نظر مربی انجام شود تا آسیب خاصی به مفاصل زانو وارد نشود.

توجه داشته باشید که شما با ورزش کردن مداوم وزن کم می‌کنید. وقتی مشکل اضافه وزن شما حل شود، فشار وارد شده بر مفاصل زانو و کمر هم به طور ناخودآگاه کمتر خواهد شد؛ درنتیجه آرتروز زانوی شما بهبود پیدا می‌کند. ورزش های هوازی مثل پیاده‎ روی، دوچرخه سواری یا شنا به مدت ۳۰ دقیقه و به صورت روزانه ( ۵ بار در هفته ) را فراموش نکنید.

پیشنهاد مطالعه : برای اطلاعات بیشتر درباره ورزش یوگا می‌توانید به مقاله ” فواید ورزش یوگا ؛ سلامت روح و جسم ” مراجعه کنید.

جراحی و عمل آرتروز زانو

درمان دارویی و پزشکی آرتروز زانو و آرتروز پا 

اگر آرتروز زانوی شما شدید باشد، پزشک راه های درمانی جدی تری مثل قرص ضد آرتروز، جراحی های مختلف و در موارد خفیف تر فیزیوتراپی را پیشنهاد می‌کند. با ما همچنان همراه باشید:

  • قرص و داروی آرتروز زانو

علائم آرتروز زانو ممکن است با مصرف دارو های خاص تسکین پیدا کند؛ از جمله قرص های مفید برای درمان آرتروز زانو، استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم است.

  • تزریق کورتیزون ( دارو های کورتیکواستروئید )، تزریق روانکاری (تزریق اسید هیالورونیک) و …
  • جراحی و عمل آرتروز زانو ( آرتروپلاستی )

در جراحی تعویض مفصل ( آرتروپلاستی )، جراح شما سطوح مفاصل آسیب دیده را حذف می‌کند و آن ها را با قطعات پلاستیکی و فلزی عوض می‌کند؛ این روش ها معمولا به عنوان گزینه های درمانی در موارد حاد و پیشرفته بیماری در نظر گرفته می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بیماری روماتیسم و انواع آن به مقاله ” درمان قطعی روماتیسم مفصلی” مراجعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. مسعود

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۴۳ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  2. مسعود

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۸ ق٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  3. مسعود

    ۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۴:۳۹ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  4. سعدی

    ۱۸ دی ۱۳۹۸ در ۳:۰۷ ب٫ظ

  5. فتحی

    ۱۸ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۳۹۸ در ۸:۵۶ ب٫ظ

    فقط می تونم بازن ساده بیان کنم عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…