خرید خانه در شیراز ؛ شهر فرصت‌های طلایی

۳
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شیراز، کانون ویژگی‌های منحصر به فردی است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند به تنهایی برای جذب مهاجران و متقاضیان غیربومی مسکن کافی باشد.
خرید خانه در شیراز

امکانات متنوع شیراز از خدمات درمانی و پزشکی گرفته تا وجود مراکز علمی، فرهنگی و تفریحی این شهر را هم رده پایتخت قرار داده و به آن مرکزیت بخشیده است؛ از این رو است که می‌توان به خرید خانه در شیراز به‌عنوان یک مزیت نگاه کرد. مجله دلتا این بار به شیراز رفته است. در این مطلب سعی شده گزینه‌هایی از ظرفیت‌های فراوان شیراز در ایجاد رونق در بازار خرید و اجاره مسکن بیان شود. با ما همراه باشید.

خیابان‌های مهم شیراز

خیابان ارم : این خیابان از مناطق گران و لوکس شیراز بوده و در مجاورت باغ ارم قرار دارد، اگر اهل گشت و گذار و پیاده‌روی هستید آرامش این خیابان را از دست ندهید.

بلوار کریم خان زند : از قدیمی‌ترین خیابان‌های شیراز است. این خیابان از دروازه سعدی آغاز می‌شود و تا فلکه نمازی امتداد دارد. بافت این خیابان قدیمی بوده و شهرداری در سال‌های اخیر سعی در حفظ بافت این محدوده داشته است.

خیابان عفیف‌آباد : این خیابان در کنار باغ عفیف آباد شیراز قرار داشته و از خیابان‌های قدیمی این شهر است. عفیف آباد از محدوده‌های نسبتا گران است و کافه‌ها و مراکز تجاری بسیاری در آن قرار دارد.

خیابان چمران : بلوار چمران با طول پنج کیلومتر یک شریان انحصاری و متصل کننده شمال غرب شیراز به مرکز این کلانشهر است. دسترسی فوق‌العاده این خیابان به مراکز تجاری اهمیت ویژ‌ه‌ای به آن داده است.

حمل و نقل عمومی در شیراز

  • مترو شیراز

سومین سامانه قطار شهری پس از متروی تهران و مشهد در شیراز آغاز به کار کرد. قطار شهری شیراز با طول ۹۰ کیلومتر، دارای ۶ خط است که فعلا خط یک این سامانه به بهره‌برداری رسیده است. خطوط دو و سه در حال ساخت هستند.

خط اول قطار شهری شیراز از پل احسان شروع شده و با گذشتن از بلوار دکتر شریعتی، چهارراه میرزای شیرازی (پل معالی) و طی کردن حاشیه بلوار چمران به بلوار شاهد و با گذشتن از خیابان گلخون به چهارراه قصردشت و پس از طی کردن تقاطع شهید مطهری (زرگری)، بلوار شهید آوینی، نمازی، میدان امام حسین، بلوار زند، بازار وکیل، پل کابلی ولیعصر و بلوار مدرس تا جنوب شرق شهر یعنی میدان الله (گلسرخ) در ابتدای ورودی فرودگاه شهید دستغیب شیراز امتداد دارد.

 

  • راه‌آهن شیراز

ایستگاه قطار شیراز که یکی از مجهز‌ترین و بزرگ‌ترین ایستگاه‌های قطار کشور است، در ورودی شمال غرب این کلان‌شهر قرار گرفته است. علاقمندان به سفر با خطوط ریلی می‌توانند با استفاده از قطارهای درجه یک شیراز به شهرهای اصفهان، مشهد و تهران سفر کنند.

  • فرودگاه شیراز

فرودگاه بین المللی شهید دستغیب، فرودگاه جدید این شهر است. این فرودگاه سه ترمینال دارد: ترمینال یک پروازهای داخلی. ترمینال ۲ پروازهای خارجی. ترمینال ۳ پروازهای حجاج. در حال حاضر تمام گردشگران و تجار غیر ایرانی کشورهای مختلف پس از ورود به کشور از طریق فرودگاه شیراز می‌توانند ویزای گردشگری دو هفته‌ای در مدت کمتر از ۱۵ دقیقه دریافت کرده و به کشور وارد شوند.

  • پایانه اتوبوسرانی شیراز

  1. پایانه شهید کاراندیش
  2. پایانه شهید مدرس (کاوه)
  3. پایانه امیرکبیر
  4. پایانه شهید طباطبایی
  5. پایانه علی بن حمزه

مراکز تفریحی و تجاری

  • مجتمع خلیج فارس : این مجتمع دوازدهمین مال بزرگ تجاری جهان و شامل هتل پنج ستاره، پردیس سینمایی، شهربازی، پارکینگ، ۲۵۰۰ واحد تجاری، سالن ورزشی، استخر، سونا، جکوزی و سالن پذیرایی است.
  • مجتمع تپه کاج : این مجتمع از مراکز تفریحی ۱۰۰ هکتاری شیراز است. پیست کارتینگ، ایر هاکی، دارت، جامپینگ، دوچرخه‌سواری، اسکیت، مینی گلف، سالن اسکواچ، پینت بال و استخر توپ  از امکانات مجتمع تپه کاج است.
  • مجتمع زیتون : این مجتمع با ۱۲ طبقه شامل ۵ طبقه تجاری، ۳ طبقه اداری، یک طبقه رستوران و ۴ طبقه پارکینگ در نزدیکی بازار بزرگ شیراز قرار دارد.

خرید آپارتمان در شیراز خرید خانه در شیراز ؛ شهر فرصت‌های طلایی

فضاهای سبز شیراز

با خرید خانه در شیراز شما با یک منبع بی پایان از فضاهای سبز مواجه خواهید شد. با توجه به دو اقلیم سردسیری و گرمسیری شیراز، این شهر از فضاهای سبز بی‌نظیری برخوردار است. پارک کوهستانی دراک، پارکی به وسعت ۵۸۰ هکتار است که در ارتفاعات کوه دراک قرار دارد. از امکانات این بوستان می‌توان به پیست دوچرخه سواری، پیاده راه، آلاچیق، زمین بازی کودکان، زیپ لاین، باغ گیاهان دارویی، دریاچه مصنوعی و… اشاره کرد. لونا پارک نیز بوستانی با آب و هوای کوهستانی در نزدیکی دروازه قرآن است. بیش از ۳۰ وسایل بازی مخصوص کودکان و بزرگسالان و همچنین مجموعه سرپوشیده بانوان در این پارک وجود دارد. پارک جنگلی پالایشگاه نیز تفرجگاهی ۲۵۰ هکتاری در شهر شیراز است. سرسبزی و طراوت پارک و همچنین برخورداری از محل‌های مناسب برای پیک‌نیک از ویژگی‌های این پارک است.

اقتصاد شیراز

صنایع الکترونیک، پالایشگاه نفت، مجتمع پتروشیمی، کارخانه‌ سیمان، صنایع لاستیک‌سازی، صنایع لبنیات و صنایع نساجی از صنایع مهم شیراز به شمار می‌روند. در بخش انرژی نیز نیروگاه گازی شیراز، نیروگاه حافظ، نیروگاه سیکل ترکیبی فارس و نیروگاه خورشیدی شیراز از جمله نیروگاه‌های مهم شیراز هستند و از نظر اشتغالزایی، نیروی کار فراوانی را جذب کرده‌اند.

قیمت ملک در شیراز

اهمیت شیراز در جاذبه‌های گردشگری و تفریحی این شهر خلاصه نمی‌شود. وجود مراکز علمی معتبر که به مهاجرت موقتی دانشجویان غیر بومی منجر شده است، استقرار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تخصصی که زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی برای طی مراحل درمانی فراهم کرده و همچنین نیروی کاری که جذب کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی این شهر شده‌اند، جست وجو برای رهن و اجاره آپارتمان در شیراز را افزایش داده است. بنابراین خرید خانه در شیراز می‌تواند یکی از نقاط امن سرمایه گذاری ملکی شما باشد. در ادامه برخی از بهترین محله‌های شیراز برای خرید یا اجاره خانه آورده شده است.

  • شهرک بهشتی
  • گلدشت حافظ
  • گلدشت معالی آباد
  • خیابان فردوسی
  • خیابان باغ حوض
  • امیر کبیر
  • شهرک ولیعصر
  • شهرک پرواز
  • بلوار گلستان
  • شهرک آرین
  • میدان صنایع
  • شیمی گیاه
  • تحویلی
  • بلوار جمهوری

از آنجا که انتخاب محل زندگی و خرید آپارتمان در شیراز نیازمند اطلاعات دقیق است، ما پیشنهاد می‌کنیم با مشاوران املاک دلتا تماس بگیرید. برای آگاهی از قیمت ملک در شیراز از سامانه املاک دلتا دیدن کنید.

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۴۷ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. سعدی

    ۱۸ دی ۱۳۹۸ در ۳:۰۸ ب٫ظ

  3. فتحی

    ۱۸ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…