با وام جدید مسکن می‌توان در تهران خانه خرید؟

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آگهی های ملکی نشان می‌دهد که یک واحد ۵۲ متری و ۲۴ سال ساخت بدون امکانات در منطقه جوادیه، ۳۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
وام خرید و ساخت مسکن
در حالی شورای پول و اعتبار، ۲۴۰ میلیون تومان برای وام خرید و ساخت مسکن در نظر گرفته که این رقم در بهترین حالت به رونق واحدهای قدیمی‌ساز منجر خواهد شد.

به گزارش مجله دلتا نگاهی به آگهی‌ های ملکی نشان می‌دهد که تقریباً در هیچ یک از ۲۲ منطقه شهر تهران نمی‌توان با وام ۲۴۰ میلیون تومانی اوراق که از امروز ۱۷ دی‌ماه قابل پرداخت است آپارتمان خریداری کرد، اما خرید آپارتمان چند سال ساخت در جنوب تهران از طریق تجمیع وام و نقدینگی خانوارها حدود ۱۵۰ میلیون تومانی قابل انجام است.

از آنجا که میانگین قیمت مسکن شهر تهران در آذرماه امسال بالغ بر ۱۳ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان در هر متر مربع بوده است، با نقدینگی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در بعضی از محله‌های مناطق ۱۰ تا ۲۰ تهران اقدام به خرید مسکن کرد. هر چند بسته به موقعیت و امکانات واحدها، نرخ‌ها متفاوت است اما با نقدینگی ۴۰۰ میلیون تومانی باید بیشتر به دنبال واحدهای کمتر از ۵۰ متر مربع با سن بنای بالای ۱۵ سال در مناطق جنوبی تهران گشت.

آگهی‌های فروش ملک در تهران نشان می‌دهد برای خرید یک آپارتمان ۵۰ متری با توجه به میانگین قیمت‌ها در پایتخت باید حدود ۸۰۰ میلیون تومان فراهم کرد، این در حالی است وام خرید و ساخت مسکن تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان، یک سوم این هزینه را نیز پوشش نمی‌دهد. در محله بریانک یک واحد ۵۸ متری ۱۷ سال ساخت واقع در طبقه چهارم بدون آسانسور دارای پارکینگ و انباری به مبلغ ۴۰۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. یک آپارتمان ۱۶ سال ساخت ۵۲ متری واقع در تهران‌نو بدون امکانات در طبقه چهارم بدون آسانسور ۴۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در محله امامزاده حسن آپارتمان ۵۰ متری ۱۰ ساله در طبقه دوم دارای بالکن و انباری بدون آسانسور ۳۷۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

یک نظر

  1. سعدی

    ۱۷ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…