۶ تکنیک هایلایت مو در سال ۲۰۲۰

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
هایلایت مو به داشتن ظاهری جذاب کمک می‌کند. برای آشنایی با روش های انجام آن، این مطلب را مطالعه کنید.
هایلایت مو

هایلایت مو

بسیاری از خانم ها برای داشتن چهره ای جذاب و ایجاد تنوع در ظاهر، اقدام به رنگ کردن موی خود می‌کنند. یکی از سبک های رنگ کردن، هایلایت مو است. این سبک روشن یا تیره کردن مو با استفاده از دکلره یا رنگ مو است، و با تکنیک های مختلفی به رنگ های طبیعی و فانتزی انجام می‌شود تا جلوه ای چند بعدی به مو ببخشد. در این مطلب مجله دلتا ۶ سبک از هایلایت کردن مو را به طور خلاصه توضیح می‌دهیم.

آمبره

آمبره

آمبره روشی است که در آن، هر چه از ریشه به سمت پایین ساقه حرکت کنید، رنگ ساقه مو در پایین روشن تر می‌شود. در واقع مو را دکلره کرده و به اندازه ۱۰ تا ۱۵ سانتی متری از انتهای ساقه را روشن می‌کنند. آمبره به دلیل درگیر نکردن ریشه مو، یکی از پر طرفدارترین روش های رنگ کردن مو به شمار می‌رود.

سامبره

سامبره

تکنیک سامبره دقیقا برعکس آمبره و ملایم تر از آن است. در این روش، ساقه های مو به آرامی و از فاصله ۲ تا ۳ سانتی متری ریشه روشن تر می‌شود و در پایین به روشن ترین حالت خود می‌رسد.

بالیاژ

بالیاژ

یکی از تکنیک های هایلات مو، بدون نیاز به استفاده از کلاه است. در این روش ساقه های مو دارای درجه رنگ متفاوتی است و می‌توان از ترکیب چند رنگ در کنار هم استفاده کرد. هر چه رنگ ها به هم نزدیک تر باشند، نتیجه کار طبیعی تر خواهد بود. معمولا در قسمت ریشه قهوه ای و روی ساقه بلوند است، طوری که به نظر می‌رسد، در روند طبیعی رشد مو، به آرامی ساقه های آن تیره شده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر برای رنگ کردن موی خود مطمئن نیستید و هنوز تصمیمی نگرفته اید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب “رنگ مو و تاثیر آن در زیبایی چهره ” را مطالعه کنید.

لایت نوزادی

لایت نوزادی

یکی از روش های خلاقانه برای تغییر ظاهر و رنگ کردن مو، هایلایت به سبک “لایت نوزادی” (Babylights) است. در این شیوه با الهام از موی کودکان ساقه های مو را رنگ می‌کنند. برای هایلایت کردن مو به سبک نوزادی، ساقه های نازک و کوتاه را در اطراف صورت چند درجه روشن تر از سایر قسمت ها در نظر می‌گیرند. در این سبک، موی شما حالتی طبیعی خواهد داشت و چهره را جوان تر نشان می‌دهد.

هایلایت کردن با کلاه

هایلایت مو با فویل

یکی از قدیمی ترین روش های هایلایت مو، استفاده از فویل برای انجام این کار است. در این شیوه، دسته های مو را بعد از دکلره و گذاشتن رنگ، داخل فویل قرار می‌دهند تا واکنش های شیمیایی صورت گیرد. به این شکل کنترل راحت تر و دسته مو کاملا یک رنگ است. در این روش معمولا بخش های بزرگ مو را رنگ می‌کنند که جلوه ای برجسته به رنگ مد نظر می‌دهد.

هایلایت مو با کلاه

 هایلایت با کلاه

برای مش کردن و هایلایت مو، کلاه مخصوص وجود دارد که روی سر قرار می‌گیرد و به صورت تصادفی می‌توان دسته های مو را از منافذ آن خارج و رنگ کرد. در این شیوه می‌توان روی ریشه مو رنگ گذاشت و دسته هایی کاملا برجسته روی سر به وجود آورد.

نگهداری از هایلایت مو

موی رنگ و هایلایت شده نیاز به مراقبت بیش تری نسبت به موی طبیعی دارد. با انجام چند کار، به دوام هایلایت مو و داشتن موی سالم کمک کنید:

  • از شامپوهای مخصوص موی رنگ شده استفاده کنید.
  • به طور روزانه نرم کننده مو را به کار ببرید.
  • استفاده از ماسک موی خانگی و مناسب با جنس موی خود را فراموش نکنید.
  • قبل از رفتن به استخر، با روغن های گیاهی ساقه های مو را پوشش دهید، و آن را با کلاه بپوشانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تقویت مو با استفاده از روغن های گیاهی، قبل و بعد از رنگ کردن، می‌توانید مطلب “خواص روغن آرگان برای پوست و مو” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۰۰ ب٫ظ

  2. سعدی

    ۱۸ دی ۱۳۹۸ در ۳:۱۱ ب٫ظ

  3. فتحی

    ۱۷ دی ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…