بازار ملک روی خط مطبوعات

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

روزنامه دنیای اقتصاد- حجم نوروزی معاملات مسکن در تهران

طی ۱۳ روز فروردین ماه امسال درمجموع ۵۱ معامله خرید مسکن در مناطق مختلف شهر تهران به ثبت رسید.

این معاملات هر چند مربوط به مناطق مختلف شهر تهران است اما بیشترین سطح معاملات ثبت شده مربوط به مناطق مصرفی شهر همچون منطقه ۴ و ۵ است؛ با این حال معاملات ثبت شده در ۱۳ روز اول فروردین در این سامانه در متراژ‌های بزرگ ‌تر از الگوی غالب تقاضا و همچنین در مناطق شمالی پایتخت(مناطق غیر مصرفی)نیز مشاهده می‌شود.

۵۱ مورد معامله ثبت ‌شده در فروردین ماه مربوط به معاملاتی است که در سامانه املاک وابسته به معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به ثبت رسیده است.

روزنامه ایران – وام مسکن ۲۰۰میلیون تومان می‌شود

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، از دو پیشنهاد ارائه شده به دولت می‌گوید که در صورت تصویب شرایط خرید مسکن برای مردم راحت ‌تر می شود که  اول، افزایش سقف وام مسکن و دوم، کاهش نرخ سود وام خواهد بود.

اوبا اشاره به خالی شدن حباب قیمت مسکن طی پنج سال گذشته در پاسخ به این پرسش که آیا در سال ۹۷ سقف وام خرید مسکن افزایش می‌یابد، تصریح کرد: هنوز شورای پول و اعتبار افزایش وام مسکن را تصویب نکرده، اما وزارت راه و شهرسازی متقاضی آن است، در این باره تقاضای کاهش سود وام مسکن به ۶ درصد را ارائه کرده ‌ام که البته تصویب می‌شود چون رئیس‌ جمهوری آن را تأیید کرده است.

آخوندی افزود: پیگیر افزایش سقف وام هم هستیم که بر اساس آن وام ۱۶۰ میلیون تومانی دستکم به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

1 9 بازار ملک روی خط مطبوعات

روزنامه همشهری – پیش‌بینی بازار مسکن در سال ۹۷ ، سرمایه‌گذاران احتیاط می‌کنند

یک کارشناس اقتصاد مسکن و عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، اوضاع بازار مسکن در سال ۱۳۹۷ را مثبت ارزیابی و پیش‌بینی کرد که قیمت مسکن در سال ۹۷ مقدار اندکی بالاتر از نرخ تورم قرار گیرد.

مهدی روانشادنیا در این باره اظهار کرد: کاهش سرعت افزایش معاملات مسکن در اسفند ماه نشان داد که متقاضیان مصرفی در این بازار حضور داشته ‌اند که همزمان با رشد قیمت‌ها عقب نشستند.

به گفته وی، افزایش معاملات مسکن که از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ آغاز شده بود تفاوتی با دوره‌های پیش داشت و آن هم این بود که ورود بخش تقاضای موثر یعنی مصرف ‌کننده بازار مسکن باعث تحریک این بازار، افزایش تعداد معاملات و به تبع آن افزایش قیمت‌ها شد.

روزنامه آرمان – پیش‌بینی رونق بازار معاملات مسکن

مدیرکل دفتر برنامه ‌ریزی و اقتصاد مسکن با مروری بر اوضاع بازار مسکن از سال ۹۲ تاکنون، شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و سایر متغیرهای اقتصادی تاثیرگذار بر بازار مسکن، گفت: تقریبا از نیمه دوم سال ۹۶ شاهد بودیم که قیمت‌ها و معاملات در بخش مسکن به ‌ویژه در شهر تهران رشد پیدا کرد.

متعاقب آن پروانه‌های ساختمانی و سرمایه‌گذاری در ساختمان‌های شروع شده، نیز رشد یافت. بنابراین شاخص‌ها نشان می‌دهند که بازارمسکن دچار تغییر و تحول شده است. علی چگنی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که سال ۹۷ روند رونق با افزایش ملایم قیمت‌ها ادامه یابد.

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…