ماسک سیب زمینی ، برطرف کننده پف زیر چشم

۴
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ماسک سیب زمینی یکی از روش های خانگی برای تقویت پوست و دستیابی به زیبایی طبیعی است. این مطلب را از دست ندهید.
ماسک سیب زمینی

ماسک سیب زمینی

سیب زمینی سرشار از ویتامین B3، B1، C و B6، مواد معدنی از جمله منیزیم، پتاسیم و آنتی اکسیدان است. ماسک سیب زمینی می‌تواند به شفافیت و روشن شدن پوست کمک کند. در این بخش از مجله دلتا در مورد فواید و طریقه استفاده از این ماسک بیش تر بخوانید.

طریقه مصرف ماسک سیب زمینی

استفاده روزانه از ماسک سیب زمینی برای مراقبت از پوست بسیار آسان است؛ زیرا تهیه آن زیاد زمان نمی‌برد. در اینجا طرز تهیه ۲ نوع ماسکِ سیب زمینی را به شما آموزش می‌دهیم.

ماسک سیب زمینی و زردچوبه

یکی از ماسک های خانگی که با سیب زمینی می‌توانید درست کنید، ترکیبی از سیب زمینی و زردچوبه است که در زیر طرز تهیه و طریقه مصرف آن را به شما می‌گوییم.

  1. نصف یک سیب زمینی متوسط
  2. نصف قاشق چای خوری زردچوبه

سیب زمینی خام را رنده و با زردچوبه خوب مخلوط کنید. وقتی که ترکیب شما به صورت خمیر در آمد، آن را به آرامی روی صورت و گردن ماساژ دهید تا به طور کامل سطح پوست را پوشش دهد.

بعد از پانزده دقیقه، صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت

ماسک سیب زمینی و ماست

  1. یک سیب زمینی کوچک
  2. ۲ قاشق غذاخوری ماست ساده و کم چرب

مواد را درون یک ظرف با هم مخلوط کنید و به غیر از اطراف لب و چشم، روی تمام سطح صورت بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه، آن را با آب گرم شستشو دهید و سپس خشک کنید.

این ماسک به دلیل وجود نشاسته، حاوی ویتامین C است که به بازگرداندن ساختار سلولی پوست در برابر زخم کمک می‌کند و آن را بهبود می‌بخشد.

به گردش خون در سطح پوست سرعت می‌دهد و سبب رشد سلول های جدید خواهد شد.

رفع پف زیر چشم

برای از بین بردن پف زیر چشم، ماسک سیب زمینی به کمک شما خواهد آمد. یک سیب زمینی کوچک را رنده کنید و آب آن را دور نریزید. آن را خوب هم بزنید. مقدار کمی از آن را برای ۱۵ دقیقه، روی پوست زیر چشم قرار دهید. آب سیب زمینی رگ های خونی را منقبض می‌کند و با تسکین دادن آن ها، سبب از بین رفتن پف زیر چشم می‌شود. این کار را هر شب قبل از خواب تکرار کنید.

ماسک سیب زمینی چند بار در هفته ؟

برای پوست های بدون التهاب و حساسیت، استفاده از این ماسک برای دو تا سه بار در هفته توصیه می‌شود تا در دراز مدت تاثیر آن را روی پوست خود حس کنید. زردچوبه خاصیت ضد باکتری دارد و میکروب ها را از بین می‌برد، منافذ پوست را تمیز می‌کند و باعث روشن شدن پوست خواهد شد.

برای گرفتن نتیجه بهتر، قبل از استفاده از ماسک صورت، با یکی از روش های معمول، پوست خود را پاکسازی کنید. می‌توانید برای آشنایی بیش تر با این روش ها مطلب “پاکسازی صورت چیست؟” را مطالعه کنید.

نظرات در مورد ماسک سیب زمینی

افرادی که این ماسک را به کار برده اند، نتایج زیر را روی پوست خود مشاهده کرده اند:

  • ماسک سیب زمینی، باعث می‌شود از لکه های پوستی خلاص شوید.
  • التهاب ناشی از آکنه، کبودی و زخم را کاهش می‌دهد.
  • پف زیر چشم را محو می‌کند.
  • علائم پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد.
  • آنتی اکسیدان های موجود در سیب زمینی پوست را در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید و آلودگی محافظت می‌کند.

پیش از استفاده از روش های خانگی برای درمان بیماری، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید و حساسیت های پوستی خود را در نظر بگیرید. منتظر دریافت نظر و پیشنهادهای شما هستیم.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۷:۵۹ ب٫ظ

  2. سعدی

    ۱۶ دی ۱۳۹۸ در ۸:۱۶ ق٫ظ

  3. متین

    ۱۵ دی ۱۳۹۸ در ۹:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…