بهترین نوع پارکت ها کدامند؟

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پارکت بعنوان کفپوشی مقاوم طرفداران بسیاری دارد .
بهترین نوع پارکت

بهترین نوع پارکت از نظر شما کدام است؟ چوب با ویژگی های منحصر به فرد خود جلوه بسیار زیبایی را به زندگی انسانها بخشیده و به همین سبب از گذشته های دور تا کنون از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار بوده است. چوب کاربردهای بسیار زیادی دارد مثل استفاده گذشتگان از آن برای ساخت و ساز خانه ها، لوازم ووسایل زندگی، ابزارهای کشاورزی و…و در عصر حاضر که یکی از مهمترین کاربردهای چوب کفپوش های چوبی یا همان پارکت ها هستند.

پارکت ها انواع مختلفی دارند و به علت دارا بودن تنوع جنس، رنگ و شکل طرفداران بی شماری را به خود اختصاص داده اند. این محصول زیبا از دل طبیعت به دست می آید و  استفاده از بهترین نوع پارکت برای مفروش کردن  محیط های بسته گویی بخشی از زیبایی طبیعت را در فضای کوچکتری برایمان به ارمغان می آورد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از سایت دیجی پارکت، سختی و مقاومت انواع پارکت چوبی یک معیار بسیار مهم در انتخاب آن است، انواع پارکت چوبی دارای سختی متفاوتی هستند که میزان این سختی بستگی به محل رشد، نوع خاک، جنس درخت و… دارد. به طور معمول برای اینکه بتوان سختی چوب های مختلف را با هم مقایسه کرد از آزمونی به نام برینل ( Brinell ) استفاده می کنند. در این آزمون یک توپ فولاد با قطر ۱۰میلی متر در یک بازه زمانی ثابت و با یک فشار ثابت به چوب وارد می شود و درجه سختی آن مشخص می شود. پس هر چه سختی چوب بیشتر باشد برای قسمت های پر رفت و آمد خانه مثل هال و پذیرایی مناسب تر است.

پارکت ها انواع مختلفی دارند همچون پارکت هایی با جنس چوب بلوط، راش، زبانگنجشک، افرا، گردوی امریکایی، گیلاس آمریکاییف ترموود و… که از مزایای این نوع کف پوش ها می توان به مواردی همچون نصب راحت، بهداشتی بودن ، نگهداری آسان و تنوع رنگ و طرح بسیار زیاد آنها اشاره کرد.

با توجه به گستردگی و تنوع این کالا انتخاب بهترین نوع پارکت برای محل کار یا فضای داخلی منزل کار آسانی نخواهد بود. اما در صورت مشورت با افراد متخصص در این امر به راحتی میتوان بهترین گزینه را متناسب با نوع فضا و نحوه کابری آن انتخاب کرد.

با هم به تماشای برخی از بهترین نوع پارکت می نشینیم.

پارکت از جنس چوب افرا

بهترین نوع پارکت

یکی از بهترین نوع پارکت چوب بلوط

پارکت چوب بلوط

راش

پارکت چوب راش

زبان گنجشک

پارکت چوب زبان گنجشک

گردوی آمریکایی

پارکت چوب

گیلاس آمریکایی

پارکت برای خانه

ترمووود(تهیه شده از چوب کاج)

پارکت

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…