خرید خانه در کرمان ؛ شهری با اقتصاد پویا

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اقتصاد پویا و بازار کار فعال در کلانشهر کرمان دلیل مهاجرت افراد بسیاری به این شهر است.
خرید خانه در کرمان

شهر کرمان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همچنین برخورداری از مکان‌ های تاریخی و فرهنگی، همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری ایران مطرح بوده است. در دهه اخیر نیز بهره‌برداری از ذخایر فراوان معدنی و توسعه صنایع ‌دستی و صنعت کشاورزی در کرمان سبب افزایش مهاجرت از استان‌ های اطراف به این شهر و متعاقبا افزایش جست‌وجوی مهاجران و گردشگران برای خرید خانه در کرمان شده است. مجله دلتا این بار به شهر کرمان قدم گذاشته است. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

دسترسی به کرمان

به جز سفر با خودروی شخصی، فرودگاه، پایانه مسافربری و راه‌آهن کرمان نقش عمده‌ای در جابه‌جایی مسافر دارند. فرودگاه بین‌المللی کرمان در غرب این استان قرار داشته و یکی از فرودگاه‌های مهم مرکز کشور است. این فرودگاه ۲ ترمینال داخلی و خارجی دارد و براساس گزارش ها، در سال گذشته ۷۳۰ هزار مسافر خارجی و داخلی از امکانات این فرودگاه استفاده کرده‌اند.

مراکز تفریحی

کرمان به دلیل اقلیم خاص خود و قرار گرفتن در مسیر رشته‌کوه‌هایی که از مرکز کشور شروع شده و تا سیستان و بلوچستان ادامه می‌یابند از آب و هوای نیمه کویری و پوشش گیاهی متنوع برخوردار است. پارک جنگلی پردیسان قائم در حاشیه شرقی کرمان یکی از همین فضاهای سبز است که گردشگران بسیاری، روزهای تعطیل خود را در آن سپری می‌کنند. این پارک نقش مهمی در پاکیزه نگه‌داشتن هوای کرمان دارد. منظره این شهر را نیز می‌توانید از بام کرمان که در نزدیکی پارک جنگلی پردیسان قرار دارد، مشاهده کنید. بیش از ۱۰ هزار اصله درخت در کنار هم، پارک جنگلی شهید باهنر کرمان را تشکیل داده‌اند. پیست اسکی سیرچ در جاده‌ای به همین نام از مراکز تفریحی در کرمان است که بسیار از آن استقبال می‌شود.

سیرچ کرمان

مکان‌ های تاریخی کرمان

از مکان‌های تاریخی بی‌شمار کرمان موارد زیر در اولویت گردشگران قرار دارند.

  • بازار کرمان
  • مجموعه بازار بزرگ گنجعلی خان
  • مسجد جامع کرمان
  • باغ موزه هرندی کرمان

مجله دلتا در بخش گردشگری خود سفرهایی کوتاه به کرمان داشته است. می‌توانید مطالب “کرمان فلات ایران” و “جاهای دیدنی کرمان” را مطالعه کنید.

بافت مسکونی و قیمت ملک در کرمان

پیش از رهن و اجاره یا خرید خانه در کرمان لازم است تمام محله‌های این شهر را به خوبی بشناسید. از لحاظ قیمت ملک، محله‌های کرمان نیز مانند هر شهر دیگری به سه بخش لوکس، متوسط و ارزان تقسیم می‌شود.

قسمت‌های غربی و مرکزی کرمان محله‌های لوکس و مرفه‌نشین آن هستند.

هزار و یک‌شب، بهمن‌یار، شفا، برات کرمانی و الهیه از محله‌های خوش بافت و اعیان‌نشین محدوده غربی و مرکزی کرمان هستند که مجتمع های مسکونی لوکس با محوطه‌های سرسبز را در دل خود جای داده‌اند. الهیه کرمان خاستگاه برج‌ها و پنت‌هاوس‌های سر به فلک کشیده است و آپارتمان‌های زیر ۱۰۰ متر در این محله به ندرت پیدا می‌شود. شب‌های معتدل این شهر، افراد بسیاری را به گشت و گذار در مراکز تجاری و تفریحی کرمان می‌کشاند و از این رو، خیابان‌ شفا یکی از خیابان‌های شب زنده دار و به اصطلاح خیابان دور دور کرمان است. اگر قصد اجاره یا خرید آپارتمان لوکس در کرمان را دارید این محله‌ ها منتظر شما هستند. از آنجا که واحدهای مسکونی در مناطق غربی و مرکزی به دلیل موقعیت جغرافیایی و دسترسی به امکانات مطلوب، متقاضیان بسیاری دارند؛ مالکان خانه‌ های این مناطق، بیشتر از آنکه به رهن ملک تمایلی داشته باشند، به اجاره فکر می‌کنند.

اگر بودجه شما چندان سازگار با قیمت ملک در مناطق بالا شهر کرمان نیست، می‌توانید محله‌های متوسط و مرکزی این شهر از جمله خیابان رسالت، محله خواجه خضر، شهرک فرهنگیان، شهرک ارتش، خیابان مدرس، عطار و بلوار جهاد را انتخاب کنید که عمدتا محل سکونت کارمندان ارتش و دولت، بازنشستگان و فرهنگیان هستند؛ ضمن آنکه از این محله‌ ها می‌توانید به سایر مناطق کرمان به راحتی دسترسی پیدا کنید.

هر چه به سمت شرق کرمان نزدیک می‌شویم از قیمت ملک کاسته می‌شود. سرباز، سرسبیل، فیروزآباد، خورشید و مهدیه محله‌های ارزان ملکی کرمان و بافت عمدتا قدیمی هستند. انتخاب شما هر محله‌ای باشد مشاوران دلتا در انتخاب بهترین خانه به شما کمک خواهند کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت رهن و اجاره یا خرید خانه در کرمان اینجا کلیک کنید.

یک نظر

  1. سعدی

    ۱۶ دی ۱۳۹۸ در ۸:۱۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…