خواص رب انار ؛ چاشنی ضد آلودگی هوا

۸
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مصرف رب انار ناشتا شما را لاغر می‌کند! بعد از آب انار حالا نوبت به این چاشنی خانگی رسیده است؛ درباره خواص رب انار چه می‌دانید؟ با مجله دلتا همراه باشید.
خواص-رب-انار

رب انار دوست دارید؟ یک چاشنی خوشمزه و پرخاصیت ایرانی که از جوشاندن آب انار به دست می‌آید، فرقی نمی‌کند ترش و شیرین یا ملس باشد، مصرف این چاشنی در روز های سرد پاییز و زمستان می‌تواند شما را از شر آلودگی هوا و بسیاری از عفونت های ویروسی ناشی از آن حفظ کند، با مجله دلتا همراه باشید تا درباره خواص رب انار بیشتر بدانید.

طبع رب انار

طبع رب انار 

رب انار به عنوان یک چاشنی خوشمزه و پر طرفدار می‌تواند ترش، شیرین و ملس باشد البته همه چیز بستگی به انتخاب نوع انار و مزه آن دارد. رب انار فیبر، پتاسیم، ویتامین C، آهن، کربوهیدرات، سدیم، منیزیم، منگنز، اسید فولیک، پلی فنول، اسید اولایژیک، قند، ویتامین A  و گروه ویتامین های B  را دارد که در زیبایی و سلامت بدن بسیار تأثیر گذار است.

چاشنی رب انار

خواص رب انار در طب اسلامی و سنتی ( خاصیت رب انار ) 

رب انار؛ این چاشنی خوش رنگ و لعاب خانگی و پر خاصیت را مهمان یخچال و آشپزخانه خود کنید. درباره خواص رب انار چه می‌دانید؟ مگر می‌شود مرغ، آش انار و فسنجان ایرانی را بدون رب انار خانگی امتحان کرد؟ با ما همچنان همراه باشید.

  • سلامت قلب و کاهش کلسترول خون

رب انار هم مثل انار و عصاره آن سرشار از ترکیبات ” پلی فنول ” است که باعث پایین آمدن کلسترول بد خون یعنی LDL می‌شود و اجازه نمی‌دهد که چربی ها در عروق بدن تولید شوند. اگر کلسترول در شریان ها زیاد شود باعث سخت شدن آنها می‌شود و این مسئله ممکن است منجر به بیماری قلبی شود.

  • مصرف رب انار برای لاغری ( فواید خوردن رب انار ناشتا )

چاشنی خانگی رب انار سوخت و ساز بدن شما را بالا می‌برد؛ درنتیجه مثل آب انار باعث چربی سوزی و لاغری خواهد شد. درواقع، انار سرشار از ویتامین های A ،B  و C است که به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

اگر قصد لاغر شدن با رب انار را دارید، بهتر است در برنامه رژیم لاغری خود رب انار را به صورت ناشتا مصرف کنید؛ چون جذب آن هم بهتر خواهد شد. شما می‌توانید از این چاشنی در سالاد های رژیمی و گیاهی استفاده کنید. همچنین انواع سوپ های رژیمی را می‌توانید همراه با این ماده غذایی بخورید.

  • فواید رب انار در بارداری

رب انار حاوی نیاسین است که این ماده در دوران بارداری برای رشد ذهن جنین ضروری است؛ بنابراین خوردن آن به خانم های باردار توصیه می‌شود. رب انار تهوع بارداری خانم های حامله را کم می‌کند و باعث افزایش اشتها می‌شود.

  • خواص رب انار برای غلظت خون و درمان کم خونی

به ایستگاه تصفیه خون خانگی خوش آمدید. رب انار ویتامین C‌ و آنتی اکسیدان های طبیعی دارد، مصرف رب انار به صورت ناشتا علاوه بر لاغری باعث تصفیه خون و پاکسازی سموم بدن ( سم زدایی به خصوص در روز های آلوده ) می‌شود.

  • پیشگیری از سرطان

آنتی اکسیدان های طبیعی رب انار را دست کم نگیرید! همانطور که می‌دانید، رادیکال های آزاد باعث آسیب رساندن به بافت بدن و بروز بیماری هایی مثل اختلالات قلبی یا سرطان می‌شوند. رب انار با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می‌کند؛ در نتیجه می‌توانید با انواع مختلف سرطان مثل سرطان سینه و سرطان پروستات خداحافظی کنید.

  • درمان آفت و جوش دهان

رب انار به درمان آفت و جوش دهان کمک می‌کند. برای بهتر شدن آفت و جوش های ریز دهان مقداری رب انار ترش را به صورت موضعی روی جوش یا آفت عفونی دهان بمالید. البته ترکیب ضماد عسل و رب انار هم می‌تواند به درمان زخم داخل بینی و رفع عفونت های سرماخوردگی کمک کند.

  • درمان آلزایمر

شاید باورتان نشود اما رب انار به تقویت حافظه و درمان آلزایمر کمک می‌کند. مصرف رب انار به علت داشتن ویتامین B3 (نیاسین) باعث عملکرد بهتر مغز، تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر می‌شود.

  • خواص رب انار برای پوست صورت

رب انار حاوی نیاسین است که به عنوان یک ماده ارتجاعی با خاصیت کش سانی به سلامت پوست صورت کمک می‌کند و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. فقط کافی است که یک بار اسکراپ یا ماسک خانگی رب انار یا پوست انار را امتحان کنید.

  • رب انار برای کبد چرب ( خواص رب انار برای کبد )

اگر کبد شما چرب است، بهترین گزینه درمانی رژیم غذایی مناسب برای کبد چرب است، در میان خوراکی ها، رب انار هم به عنوان یک چاشنی خوشمزه و خوش رنگ و لعاب ایرانی می‌تواند به درمان کبد چرب، پاکسازی و سم زدایی آن کمک کند.

  • خواص رب انار برای دیابت

رب انار سرشار از ترکیبات ” پلی فنول ” است که باعث پایین آمدن کلسترول بد خون می‌شود، از طرف دیگر، دیابت و چاقی با هم مرتبط هستند، مصرف رب انار ناشتا علاوه بر اینکه شما را لاغر و خون را تصفیه می‌کند، میزان قند مناسبی برای بیماران دیابتی دارد.

پیشنهاد مطالعه : برای اطلاعات بیشتر درباره آب انار می‌توانید به مقاله ” آب انار نوشیدنی معجزه گر” مراجعه کنید.

فواید رب انار

طرز تهیه رب انار خانگی 

برای تهیه یک رب انار خوشمزه و خانگی ابتدا انار ها را خوب پاک کنید. آب دانه‌ ها‌ی انار را بگیرید و اجازه دهید تا در حرارت ملایم بجوشند تا غلیظ شوند، بعد از این مرحله و رسیدن به میزان غلظت مناسب می‎توانید آن را از صافی رد کنید و در یک شیشه بریزید؛ نوش جان!

۸ دیدگاه

  1. سعیدی

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۲۰ ب٫ظ

    فوق‌العاده عالی و خوشمزه

    پاسخ

  2. ایمانی

    ۲۷ دی ۱۳۹۸ در ۸:۲۸ ب٫ظ

    خوشمزه

    پاسخ

  3. بردیا

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۱ ب٫ظ

  4. یوسفی

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۲ ق٫ظ

    خوشمزه

    پاسخ

  5. صلابت

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۴ ق٫ظ

  6. فتحی

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

  7. مودت

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۱ ق٫ظ

    تشکر

    پاسخ

  8. سعدی

    ۱۳ دی ۱۳۹۸ در ۹:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…