روغن شتر مرغ ؛ مناسب پوست، مو و ناخن

۱۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روغن شتر مرغ یکی از محصولات طبیعی، مناسب برای زیبایی پوست، مو و ناخن است.
روغن شتر مرغ

روغن شتر مرغ دارای ویتامین و اسید های چرب مفید از جمله امگا ۳، ۶ و ۹ است که از لایه های چربی موجود در پوست شترمرغ به دست می‌آید. این روغن برای مصارف درمانی و زیبایی پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بخش از مجله دلتا با خواص این محصول بیش تر آشنا خواهید شد.

روغن شتر مرغ رطوبت پوست را نگه می‌دارد و با رساندن مواد مغذی، سبب تقویت آن می‌شود. مولکول های اسید چرب موجود در این روغن در دمای کم ذوب می‌شود و ترکیبی نزدیک به اسیدهای طبیعی پوست انسان دارد. هنگام استفاده از روغن شترمرغ، روی پوست، به سرعت جذب می‌شود و چربی اضافی باقی نمی‌گذارد. این روغن در تولید انواع محصولات آرایشی به کار می‌رود، تا از خشکی، ترک خوردگی، التهاب و پیر شدن پوست جلوگیری کند.

 

تقویت پوست

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. با استفاده از روغن شتر مرغ برای پوست، می‌توان از بروز بیماری های پوستی جلوگیری کرد و به عنوان مکمل دارویی، به روند بهبود مشکلات پوستی سرعت داد.

برای مقابله با خشکی پوست و ایجاد رطوبت کافی، پس از استحمام، مقدار کمی از روغن شتر مرغ را کف دست ریخته و تمام صورت و گردن را به آرامی ماساژ دهید.

بعد از حمام کردن منافذ پوست باز هستند و سلول های مرده از بین رفته اند، در چنین شرایطی پوست آمادگی لازم برای جذب مواد مغذی را دارد. این روغن به خوبی جذب می‌شود و صورت را چرب نمی‌کند.

 

استفاده از روغن شتر مرغ به عنوان ضد آفتاب

اشعه ماورا بنفش خورشید (UV) سبب آسیب دیدنِ پوست و افزایش احتمال سرطان می‌شود، اگر به کرم های ضد آفتاب حساسیت دارید، می‌توانید از روغن شتر مرغ، برای محافظت از پوست خود کمک بگیرید. این روغن مانند لایه ای محافظت روی پوست صورت و دست ها عمل و اشعه های مضر را منعکس می‌کند.

تقویت پوست

درمان آکنه

به کار بردن روغن شتر مرغ بعد از پاکسازی صورت، از رشد قارچ ها جلوگیری می‌کند و با از بین بردن باکتری های سطح پوست، احتمال بروز آکنه و جوش سر سیاه را کاهش می‌دهد، و با تقویت پوست، سبب می‌شود سلول های تازه، جای پوست مرده و آسیب دیده را بگیرند.

 

جلوگیری از پیری پوست

به دلیل سبک زندگی مدرن و قرار گرفتن در معرض آلودگی های بی شمار، به طور روزانه، پوست افراد در معرض خطرهای زیادی از جمله پیری زودرس قرار دارد. روغن شتر مرغ یکی از بهترین راه های جلوگیری از این مورد است. پیش از ایجاد چین و چروک پوست، از روغن شترمرغ استفاده کنید. این روغن بافت پوست را ضخیم تر و به رشد سلول های جوان کمک می‌کند.

 

روغن شتر مرغ برای ناخن و مو

روغن شتر مرغ به غیر از پوست برای تقویت ناخن و مو نیز، گزینه مناسبی است. همان طور که گفته شد، این ماده به ساختار سلولی پوست انسان شبیه است، بنابراین می‌توان برای براق شدن و رشد ناخن از فواید این روغن بهره برد.

به دلیل سازگاری روغن شتر مرغ با سلول های انسان، آن را می‌توان در تمام بخش های پوست مورد استفاده قرار داد. این محصول، سرشار از تری گلیسیرید است که سبب می‌شود به سرعت جذب پوست سر شود. این روغن سلول ها را تحریک می‌کند و سبب رشد مجدد مو می‌شود.

 

درمان موخوره

همچنین برای جلوگیری از ایجاد موخوره، اگر به طور مرتب با ماسک موی روغن شتر مرغ، ساقه های مو را تقویت کنید، باعث ترمیم بافت آن خواهد شد و با نرم کردن مو، از ایجاد گره و شکنندگی جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای تقویت موی سر می‌توانید از روغن های متننوعی استفاده کنید که در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم مطلب “استفاده از روغن کرچک برای مو” را مطالعه کنید.

ماسک مو روغن شتر مرغ

نیازی به ترکیب کردن این روغن با سایر مواد وجود ندارد. روغن شتر مرغ را به تنهایی به عنوان ماسک استفاده کنید. ابتدا ساقه های مو را به آرامی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ دهید. سپس چند قطره از آن را روی پوست سر بریزید و با سر انگشتان ماساژ دهید تا جذب شود. این کار را یک روز در میان انجام دهید تا در دراز مدت تاثیر آن را مشاهده کنید.

شما برای حفظ زیبایی خود از چه روش هایی استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۹ ب٫ظ

  2. مسعود

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۶:۵۲ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  3. مسعود

    ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۵:۳۵ ب٫ظ

    جالب بود ممنون

    پاسخ

  4. مسعود

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۵۲ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  5. مسعود

    ۲۳ دی ۱۳۹۸ در ۴:۲۱ ب٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  6. مسعود

    ۲۳ دی ۱۳۹۸ در ۲:۲۰ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  7. شمس

    ۱۵ دی ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۶ ب٫ظ

    این روغن برای دردهای مفصلی و کمردرد استفاده شده بسیار بسیار عالی است

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۵ دی ۱۳۹۸ در ۲:۰۴ ب٫ظ

      بله همینطوره. استفاده های زیادی داره. ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۸ ب٫ظ

  9. بردیا

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۲ ب٫ظ

  10. سعدی

    ۱۳ دی ۱۳۹۸ در ۹:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…