آرایش صورت ؛ زمینه سازی

۷
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آرایش صورت به فرد کمک می‌کند اعتماد به نفس داشته باشد و نواقص صورت خود را بپوشاند.
آرایش صورت

آرایش صورت

آرایش صورت مراحل متعددی دارد که روی برجستگی های صورت تاکید و نواقص را رفع می‌کند. برای اینکه سر در گم نشوید در این بخش از مجله دلتا شما را راهنمایی می‌کنیم تا زیر سازی ارایش خود را به خوبی انجام دهید.

  • پاکسازی

برای اینکه آرایش به خوبی روی صورت شما بنشنید و ظاهری ناخوشایند نداشته باشد، ابتدا باید با یکی از روش های مناسب جنس پوست خود، آن را پاکسازی کنید. برای این کار استفاده از میسلار واتر به عنوان یکی از سریع ترین روش ها که نیازی به آبکشی ندارد پیشنهاد می‌شود. البته بهتر است به طور روزانه و مرتب، پوست را به خوبی تمیز کنید و آلودگی هایی که در طول روز روی پوست جمع شده است، بزدایید.

بعد از شستن و پاکسازی پوست، با یک نرم کننده یا روغن گیاهی منافذ را پر و از خشکی پوست جلوگیری کنید. هرگز با پوست خود خشن برخورد نکنید و به آرامی نرم کننده را روی پوست به صورت دورانی ماساژ دهید. علاوه بر اینکه به تقویت و نرم شدن پوست کمک می‌کنید، آرایش نیز بهتر جذب صورت می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: یکی از روغن های گیاهی که برای استفاده بعد از پاکسازی توصیه می‌شود، روغن آرگان است که می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش تر، مطلب “خواص روغن آرگان برای پوست و مو” را مطالعه کنید.

  • پرایمر

پرایمر محصول آرایشی، خمیر مانند است که پوست صورت را یکدست و صاف می‌سازد، و سبب ماندگاری بیش تر آرایش می‌شود. در تولید پرایمر از مواد ضد چروک استفاده می‌شود، به همین دلیل علاوه بر اینکه به بهتر شدن آرایش کمک می‌کند، از پوست مراقبت خواهد کرد. این محصول ضد تعریق است و از پاک شدن آرایش، جلوگیری می‌کند. مقدار کمی از پرایمر را با برس یا نک انگشت روی پوست بمالید و آن را به طور کامل پخش کنید. بعد از ۲ تا ۳ دقیقه پرایمر جذب پوست شما خواهد شد. حالا نوبت مرحله بعدی است.

  • کرم پودر

همان طور که در مطلب “معرفی انواع کرم پودر  برای صورت” اشاره کردیم، کرم پودر دارای تنوع زیادی است که با توجه به جنس پوست خود می‌توانید انواع مختلف آن را تهیه کنید. کرم پودر برای ایجاد رنگدانه و محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید به کار می‌رود. در بعضی از سبک های آرایشی ممکن است بخواهید پوست خود را چند درجه روشن یا تیره تر کنید، کرم پودر این کار را برای شما می‌کند.

دقت کنید کمی از کرم پودر را روی گردن نیز بزنید تا تفاوت رنگ بین صورت و گردن ایجاد نشود.

آرایش صورت

  • کانسیلر

کانسیلر یک پودر فشرده است که برای پوشش دادن تیرگی و روشنی های پوست و در واقع یکدست ساختن رنگ آن به کار می‌رود. کانسیلر در انواع مختلف و به فرم های ماتیکی و پنکیک موجود است که با توجه به سلیقه و نیاز خود می‌توانید هر کدام از آن ها را تهیه کنید. معمولا برای رفع تیرگی زیر چشم استفاده می‌شود. مقدار کمی از این محصول را به شکل مثلث زیر چشم بزنید و آن را با ضربه های آرام، پخش کنید. برای برجسته نشان دادن لب ها کمی کانسیلر رنگ روشن، بالای لب بزنید.

از کانسیلر سبز، برای کم کردن تاثیر رنگ قرمز، مانند التهاب و جای جوش استفاده کنید.

  • کانتورینگ

به تیره و روشن کردن بخش هایی از صورت برای برجسته سازی گفته می‌شود. در این مرحله استخوان گونه، چانه، گوشه داخلی چشم و نُک بینی را با هایلایتر های پودری روشن کنید. سپس کانتورهای تیره را برای ایجاد فرو رفتگی در فَک، شقیقه و اطراف بینی به کار ببرید. اگر پیشانی بلندی دارید با کرم های تیره، دور پیشانی را بپوشانید و به خوبی جای آن را محو کنید.

در بخش های آتی آرایش کامل صورت را به شما آموزش خواهیم داد. ما را همراهی کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۳۶ ب٫ظ

    بسیار عالی است

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۱۲ ب٫ظ

      سپاس از شما کاربر گرامی و عزیز .

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۰ ق٫ظ

    خیلی خوب بود

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۱ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما با بخش مد و زیبایی مجله دلتا

      پاسخ

  4. سعدی

    ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…