خرید آپارتمان در بهجت آباد

۳
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بهجت آباد یکی از محله‌های قدیمی با بافت غالب اداری و تجاری است که در منطقه 6 شهرداری تهران قرار دارد.
خرید آپارتمان در بهجت آباد

محله بهجت‌آباد محله‌ مرکزی تهران واقع در منطقه ۶ است و بلوارهای کریم‌خان‌زند، ولی‌عصر، میرزای شیرازی، مطهری دور تا دور آن قرار گرفته‌اند. با اینکه به دلیل دسترسی بهجت آباد به خیابان‌های مهم شهر، بافت اداری و تجاری در این محدوده بر بافت مسکونی غالب شده است، اما هنوز متقاضیان بسیاری علاقه‌مند به خرید آپارتمان در بهجت‌آباد هستند. با مجله دلتا بهجت آباد را بهتر بشناسید.

بهجت آباد در گذشته

تمام اراضی محدوده بهجت آباد در گذشته متعلق به یکی از صدراعظم‌های دوره قاجار به نام میرزا حسن مستوفی الممالک بوده است که بهجت آباد از نام یکی از دختران او گرفته شده است. بعدها کالج آمریکایی‌ها (دبیرستان البرز فعلی) در این اراضی ساخته شد. این دبیرستان جزء مدارس ماندگار ایران به شمار می‌رود.

دسترسی به بهجت آباد

از آنجا که محله بهجت آباد در طرح ترافیک زوج و فرد و محدودیت های ترافیکی قرار دارد به شما پیشنهاد می‌کنیم که در طول روز با وسایل نقلیه عمومی در این محدوده تردد کنید. از لحاظ دسترسی به مترو بهجت آباد در وضعیت خوبی قرار دارد. ایستگاه‌های میرزای شیرازی و میدان جهاد و میدان ولی‌عصر در خط ۳ مترو هر سه از نزدیک‌ترین ایستگاه‌های نزدیک به بهجت آباد است. اتوبوس و تاکسی نیز دسترسی شما را به این محله آسان کرده‌اند. خط اتوبوس‌ تندروی تجریش_راه‌آهن در میدان ولی عصر ایستگاه دارد و از راه‌های رفت و آمد به این محله است. اگر گذر شما به این محله با خودروی شخصی است در صورت نیاز می‌توانید به جایگا‌ه‌های بنزین میرزای شیرازی و جایگاه بنزین شماره ۱۵ در خیابان ولیعصر و تقاطع خیابان زرتشت مراجعه کنید.

مراکز خرید

بازارچه بهجت آباد یک بازار پنجاه ساله است که در خیابان کریم خان زند، خیابان آبان قرار دارد. این بازارچه، کامل‌ترین میدان‌های تره‌بار تهران را دارا است و میوه‌ها و سبزی‌های تازه و متنوع و حتی کمیاب با کیفیت بالا را در تمام فصول سال در این بازارچه خواهید دید. مرکز خرید پرستو و مرکز خرید نگین نیز در محدوده بهجت آباد قرار دارند. بخشی از خیابان ولی عصر که  تجاری‌ترین خیابان تهران شناخته می شود در محله بهجت‌آباد قرار دارد و دارای مغازه ها و مراکز خرید متنوعی است.

قیمت خانه در بهجت آباد

مکان‌های مهم بهجت آباد

همان‌طور که می‌دانید بهجت‌آباد از دیرباز از محله‌های سکونت هموطنان ارمنی بوده است؛ بنابراین یکی از شاخصه‌های این محله وجود کلیساها و مدارس ارمنی است. خیابان لارستان معروف به ۱۸ متری ارامنه نیز گویای همین موضوع است.

قیمت ملک

این محله از لحاظ بافت اداری و تجاری از محله های عالی کلانشهر تهران محسوب می‌شود. آپارتمان‌های بهجت آباد و ساعی که از اولین آپارتمان‌های مسکونی تهران محسوب می شوند نیز در دل بهجت آباد بنا شده‌اند. از آنجا که این آپارتمان ها متقاضیان بسیاری دارند، قیمت آن‌ها نسبتاً بالا است؛ بنابراین خرید ملک در این محدوده بودجه زیادی را می‌طلبد. اگر قصد خرید آپارتمان در بهجت آباد را دارید اینجا کلیک کنید و با مشاوران املاک دلتا همراه باشید.

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۳۵ ق٫ظ

    ممنون بسیار مفید بود

    پاسخ

  2. فتحی

    ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

  3. روزبهانی

    ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۸:۳۹ ق٫ظ

    محله قدیمی وبا صفا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…