انواع مدل های کفش کتونی

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کفش کتونی به انواع مدل های کفش ورزشی گفته می‌شود. برای آشنایی با آن ها ادامه مطلب را مطالعه کنید.
انواع کتونی

کفش کتونی

کفش کتونی همان کفش ورزشی است، که برای استفاده در موقعیت های ورزشی مانند باشگاه، تنیس، دوندگی و … مناسب است. ظاهر این کفش ها بسته به جغرافیا و تغییرات مد، متغیر است. راحتی کفش کتانی سبب شده است برای استفاده روزمره نیز مناسب باشد. در این بخش از مجله دلتا با انواع کفش کتونی آشنا شوید.

کتونی را با نام کفش “اسنیکرز” نیز می‌شناسند. واژه “sneak” به معنای “آرام و دزدکی حرکت کردن” است. در گذشته، این اسم به کفش های راحتی مناسب تنیس گفته می‌شد. افرادی که کفش تنیس به پا داشتند بی سر و صدا و آرام حرکت می‌کردند و صدای پای آن ها روی زمین شنیده نمی‌شد، در حالیکه صدای راه رفتنِ سایر افراد شنیده می‌شد. به همین دلیل، اسم این کفش ها کم کم به “اسنیکرز”، تغییر یافت.

خرید کتونی

پیش از خرید یک کفش کتونی خوب، در مورد ویژگی های آن تحقیق کنید تا با انتخاب اشتباه سبب صدمه زدن به پای خود نشوید. قبل از هر چیز، به نیاز روزانه و سبک زندگی خود دقت کنید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. چند نکته را هنگام خرید کتونی در نظر داشته باشید

  • اگر ورزشی خاص انجام می‌دهید، کفش مناسب همان ورزش را تهیه کنید.
  • پا در طول روز ورم می‌کند، به همین دلیل بهتر است خرید کفش را در زمان غروب، بعد از پیاده روی یا ورزش انجام دهید.
  •  برای اطمینان از خرید کفشی با اندازه مناسب، همان جورابی را که معمولا استفاده می‌کنید، بپوشید.
  • اطمینان حاصل کنید که پاشنه پا، کاملا به کفش می‌چسبد. در غیر اینصورت هنگام راه رفتن ممکن است پای شما پیچ بخورد و باعث آسیب دیدگی شوید.

کفش پیاده روی

انواع کتونی

کفش پیاده روی

اگر اهل پیاده روی هستید، درپی یک کفش سبک باشید. برای کاهش درد و حساسیت باید پاشنه پا به طور صحیح داخل کفش قرار گیرد. کفش هایی که کف آن گرد است، کمک می‌کند وزن شما، روی تمام کف پا پخش شود و به یک قسمت فشار وارد نشود. کفش کتونی پیاده روی، در قسمت جلو سفت و گشاد است که امکان خم کردن انگشت را فراهم می‌کند و فشار روی آن ها را کاهش می‌دهد.

کتونی دوندگی

کتونی دوندگی

کفش کتونی مناسب دوندگی باید ضربه و فشار ناشی از دویدن را روی پاشنه و نُک پا کاهش دهد. کفش دوندگی به گونه ای طراحی شده است که فرد را رو به جلو هدایت می‌کند و نیاز به فشار زیادی روی پا وجود ندارد. یک جفت کفش با کیفیت، می‌تواند احتمال شکستگی استخوان، پاره شدن تاندون و فشار به انگشتان پا را کاهش دهد.

کفش تنیس

کفش تنیس

وقتی تنیس بازی می‌کنید، حرکات سریع و پرشی انجام می‌دهید. اگر یک بازیکن تنیس هستید، کتونی مناسب شما باید پا را از بیرون و داخل محافظت کند. به دلیل پرش و فرود های پیاپی و پر قدرت، باید انعطاف پذیری بالا و کفپوشی نرم داشته باشد.

کتونی مربیگری

کفش مربیگری

چنانچه بیش از یک نوع ورزش انجام می‌دهید، به کفش کتونی مربیگری نیاز دارید. اگر می‌خواهید ورزش هایی انجام دهید که در آن، به سمت جلو حرکت می‌کنید، مانند دویدن روی تردمیل، و همچنین حرکت به اطراف، در سبک ورزش شما وجود دارد مانند ایروبیک، کفش مربیگری به خوبی می‌تواند این فشار ها را مهار کند و به حرکت های ورزشی شما جهت دهد تا نیروی کم تری به پا های خود وارد کنید.

کتونی کوهنوردی

کتونی کوهنوردی

اگر می‌خواهید کوهنوردی کنید، کفش کتونی شما باید در برابر گل و لای، آب، سنگ های تیز و ضربه مقاوم باشد. کف کفش کوهنوردی، عاج دار و در قسمت پاشنه دارای کفی ضخیم تری است تا از لیز خوردن فرد در سطوح شیب دار و ناهمواری ها، و همچنین فرو رفتن اشیا تیز و برنده جلوگیری کند.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۷ ب٫ظ

  2. یوسفی

    ۱۱ دی ۱۳۹۸ در ۳:۱۸ ب٫ظ

    جالبه

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۹:۰۰ ق٫ظ

      ممنون از توجه شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…