فرودگاه امام خمینی ، معرفی فرودگاه های ایران

۰
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
فرودگاه امام خمینی در زمینی به مساحت 14 هکتار ساخته شده است. فضاهای بسیار بزرگ اطراف فرودگاه، باند بسیار وسیع و پارکینگ‌ های با ظرفیت بالای این فرودگاه، آن را منحصر به فرد کرده است.
فرودگاه امام خمینی

فرودگاه امام خمینی تهران اصلی‌ترین فرودگاه بین‌ المللی کشور است. در جنوب غرب پایتخت واقع شده و امکانات بسیار مناسبی برای مسافران ایرانی و خارجی دارد و در اردیبهشت سال ۱۳۸۴ افتتاح شده است. ممکن است شما فکر کنید همه فرودگاه ها یک امکانات را ارائه می‌دهند اما باورتان نمی‌شود که برخی از امکانات در این فرودگاه هست که در هیچ فرودگاه داخلی دیگری آن ها را نخواهید دید، مانند سالن اختصاصی و بسیار مجهز خدمات cip که در ادامه توضیح آن را خواهید دید.

در این مطلب از صفحه گردشگری می‌توانید بسیاری چیزها را راجع به فرودگاه بین المللی امام خمینی بخوانید و در سفرهایتان از آن ها بهره مند شوید. با مجله دلتا بمانید.

فرودگاه امام خمینی

در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار فرودگاهی به نام امام خمینی ساخته شده است. فضاهای بسیار بزرگ اطراف فرودگاه، باند فرودگاهی بسیار وسیع و پارکینگ‌ های با ظرفیت بالای این فرودگاه آن را منحصر به فرد کرده است. با به پایان رسیدن ساخت فاز یک، فاز دو فرودگاه نیز در دست احداث است. ترمینال سلام و ترمینال ایرانشهر  نیز در حال ساخت هستند.

مساحت ترمینال فرودگاه امام خمینی هم مانند باند های آن بسیار زیاد و مناسب است. به بیش از ۷۸۰۰۰ مترمربع می‌رسد و هم برای پروازهای ورودی و هم پروازهای خروجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محوطه فرودگاه امام

 پارکینگ فرودگاه

فرودگاه امام خمینی دارای ۵ پارکینگ است. (فاصله این پارکینگ ها به ترتیب زیر از ترمینال فرودگاه می باشد)

  • پارکینگ طبقاتی

    پارکینگ طبقاتی یا پارکینگ مسقف ظرفیت بیش از ۱۵۰۰ ماشین دارد. البته هزینه اش چندان کم نیست و بهتر است اگر برای استقبال یا بدرقه به فرودگاه می‌روید، از این پارکینگ استفاده کنید. این پارکینگ زیر ترمینال فرودگاه واقع شده و با آسانسور می‌توانید به ترمینال برسید.

  • پارکینگ روباز شماره ۳ و ۴

    دو پارکینگ شماره ۳ و ۴ روباز هستند و ظرفیت بیش از ۱۰۰۰۰ سواری را دارند. اما این پارکینگ ها با فاصله‌ از فرودگاه احداث شده است و می‌توانید با اتوبوس‌های شاتل (اتوبوس‌های رایگان داخل فرودگاه) به ترمینال مسافران بروید.

  • پارکینگ روباز شماره ۲

    این پارکینگ به طور کلی در اختیار مسافران و همراهان آن ها قرار نمی‌گیرد، دورتر از پارکینگ‌ های شماره ۳ و ۴ ساخته شده و ۸۴۰ سواری ظرفیت دارد. برای توقف خودرو های توقیفی است ولی در زمان‌ های شلوغی فرودگاه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای رفت و آمد هم باز باید اتوبوس‌ های شاتل فرودگاه را استفاده کنید.

  • پارکینگ روباز شماره ۵

    در نزدیکی ساختمان گمرک و برای ماشین‌ های این بخش پارکینگ روباز شماره ۵ ساخته شده است و به مسافران و مراجعان فرودگاه اختصاص ندارد.

پارکینگ فرودگاه امام

فروشگاه فرودگاه امام خمینی

اگر برای دیدار کسی می‌روید و فرصت تهیه سوغات و یا خرید برای سفرتان را نداشتید و یا چیزی را فراموش کرده‌اید، در فرودگاه امام می‌توانید این نیازها را برطرف کنید. تعداد زیادی فروشگاه در این فرودگاه وجود دارد که انواع اجناس لوکس و برند، سوغات شهرهای مختلف ایران و خوراکی و …را عرضه می‌کنند.

سالن خدمات CIP فرودگاه امام خمینی

مجهز‌ ترین سالن تشریفات اختصاصی کشور در فرودگاه امام قرار گرفته است. در سه طبقه ساخته شده و مسافرین ورودی و خروجی که مایل هستند می‌توانند از سالن تشریفات و امکانات موجود در آن استفاده نمایند. به‌ عنوان یک ترمینال اختصاصی برای افراد ویژه طراحی شده و مسافرین محترم در فضایی آرام و بدون نیاز به اجرای فرایند های عادی عملیات فرودگاهی مثل دریافت کارت پرواز و تحویل بار استراحت کند و از پذیرایی شایسته این خدمات استفاده کنند.

CIP مجموعه‌ ای از خدمات است که افراد پر مشغله‌ می‌توانند مدارک خود را تحویل دهند و به جای حضور در صف‌ های چک‌ این، تحویل بار و… در سالن CIP استراحت کنند. پذیرایی این سالن ها با با انواع خوراکی‌ ها و نوشیدنی‌ های لذیذ، استراحت در اتاق‌های راحت، استفاده از اینترنت رایگان و… است و با پرداخت هزینه نه چندان کم می‌توانند از آن بهره مند شوند. مسافرین علاقمند به استفاده از این خدمات می‌توانند از قبل آن‌را از آژانس‌های گردشگری تحت قرار داد فرودگاهی خریداری کنند.

 

خدمات CIP فرودگاه امام خمینی

  • انتقال مسافر از مبدا به فرودگاه و بالعکس بوسیله خودرو های تشریفات
  • ترانسفر تا پای پلکان پرواز و بالعکس توسط راهنمای مخصوص CIP
  • سرو انواع نوشیدنی گرم و سرد و انواع شیرینی، سالاد و دسر جهت مسافرین CIP
  • امکان استفاده از میز اردور جهت مسافرین، مستقبلین و مشایعت کنندگان
  • دریافت کارت پرواز توسط مسئولین مربوط CIP برای مسافران
  • انجام کلیه امور مربوط به بار و ویزا توسط مسئولین مربوط CIP (اخذ ویزا فرودگاهی با هماهنگی قبلی)
  • استفاده و تردد گیت‌های اختصاصی سپاه، پلیس، گمرک و پذیرش بار
  • استفاده از فروشگاه‌های لوکس با برندهای خارجی و داخلی معتبر
  • استفاده از اینترنت وایرلس و اتاق مخصوص کامپیوتر و اینترنت
  • باجه بانک اختصاصی به منظور انجام امور بانکی اعم از ارزی (غیر از ارز مسافرتی) و ریالی مسافرین
  • اتاق اختصاصی سیگار با تهویه استاندارد
  • فروشگاه خشکبار، چرم، صنایع دستی و خاویار
  • سالن کنفرانس و ملاقات‌های خصوصی جهت مذاکرات تجاری
  • سوئیت‌های ویژه برای اقامت‌های موقت و استراحت‌های کوتاه

خدمات cip فرودگاه امام

رستوران و کافی ‌شاپ فرودگاه امام خمینی

 گاهی ممکن است قبل از سفر وقت غذا خوردن نداشته باشید یا باید ۳ ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید، در نتیجه ممکن است گرسنه یا تشنه شوید. اما امکانات زیادی در فرودگاه بین المللی امام خمینی مثل تعداد زیادی رستوران، فست‌ فود و کافی‌ شاپ با انواع غذاها، میان‌ وعده، کیک و شیرینی و نوشیدنی‌ های لذیذ و خوش‌ طعم در دسترس شماست.

نکته: البته  پیش از سفر هوایی از خوردن غذا های سنگین و چرب اجتناب کنید خصوصاً اگر از آن دسته افرادی هستید که در پرواز دچار حالت تهوع می‌شوید.

بانک و صرافی در فرودگاه امام خمینی

در فرودگاه امام چندین شعبه بانک و صرافی وجود دارد؛ هم در سالن ورودی و هم در سالن خروجی. علاوه بر این دستگاه‌ های خود پرداز نیز در محوطه فرودگاه وجود دارد و برای کسانی که پول ایران با خود به همراه ندارند، عالی است چون می‌توانند با کارت‌ های بانکی‌ شان از این خود پرداز ها پول ایرانی بگیرند.

هتل فرودگاه امام خمینی

در نزدیکی فرودگاه امام، دو هتل بزرگ و لوکس فرودگاهی به نام های نووتل و ایبیس ساخته شده اند. مسافران به جای آنکه به داخل شهر بروند، می‌توانند در یکی از این دو هتل اقامت کنند.

هتل نووتل هتلی ۵ ستاره و بسیار شیک است؛ اتاق‌های راحت با امکانات رفاهی کامل دارد و شما در هتل نووتل به غیر از اقامت کامل، می‌توانید اقامت ۶ ساعته هم داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با هتل این فرودگاه مطلب “هتل نووتل ، اولین هتل فرودگاهی ایران” را مطالعه کنید.

هتل ۴ ستاره ایبیس هم چیزی کم از نووتل ندارد. ضمن اینکه علاوه بر اقامت روزانه و ۶ ساعته، امکان اقامت ۳ ساعته هم در این هتل پیش‌ بینی شده است.

نکته: در این دو هتل، هنگام رزرو، می‌توانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که بر اساس آن، علاوه بر اقامت، تمام امور فرودگاهی نظیر، تحویل بار، دریافت کارت پرواز و… توسط هتل برای شما انجام ‌شود.

هتل نووتل و ابیس

آدرس فرودگاه امام خمینی

فرودگاه بین المللی امام خمینی در جنوب غربی تهران واقع شده و با مرکز شهر یک ساعت فاصله دارد که البته به میزان ترافیک هم بستگی دارد.

آدرس: تهران- بزرگراه خلیج فارس- کیلومتر ۳۰- فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)

شماره تلفن فرودگاه امام خمینی

فرودگاه امام خمینی شماره تلفن های متعددی دارد که هر یک پاسخگوی بخشی از نیازهای مردم هستند.

شماره تلفن فرودگاه امام خمینی: ۵۱۰۰۱۱۱و ۵۱۰۰۱۱۴و ۵۱۰۰۱۱۸- ۰۲۱

شماره تلفن اطلاعات پرواز: ٠٩۶٣٣٠

شماره تلفن پارکینگ فرودگاه خمینی:۵۱۰۰۷۱۹۹-۰۲۱

چطور به فرودگاه امام خمینی برویم؟

تاکسی فرودگاه: باید به سایت تاکسی فرودگاه امام مراجعه کنید، اطلاعات لازم را وارد کنید و درخواست تاکسی بدهید. این تاکسی‌ها آماده رساندن مسافران از شهرستان‌ های کشور به فرودگاه امام نیز هستند.

مترو فرودگاه امام خمینی: اگر از تهران عازم فرودگاه هستید، باید سوار خط ۸ مترو تهران شوید. در ایستگاه سوم یعنی بین واوان و پرند باید از مترو پیاده شوید؛ چند دقیقه بعد در فرودگاه خواهید بود.

اتوبوس: مبدأ اتوبوس فرودگاه امام، مقابل ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد است. این اتوبوس‌ ها در مسیر در میدان آزادی و حرم امام خمینی هم توقف دارند.

سیستم تاکسی های فرودگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…