املاک اجاره‌ای در نیمه اولین ماه تابستان

۰
2
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
املاک اجاره‌ای

وضعیت بازار املاک اجاره‌ای در نیمه اولین ماه تابستان چطور است؟

بررسی قرارداد های اجاره بسته شده درمدت یاد شده نشان می‌دهد سهم آپارتمان‌‎های نوساز در قراردادهای اجاره بسیار اندک است. به گفته مشاوران املاک، این وضع تحت تاثیردوعامل است، اول اینکه مالکان ترجیح می دهند آپارتمان‌های نوساز خود را برای کسب سود بیشتربه شکل «کلیدنخورده» بفروشند.

به گزارش مجله‎ی دلتا، ویژگی بازار مسکن همواره به شکلی است که آپارتمان‌های کلید نخورده، ازیک امتیاز قابل توجه بهره‎مندند و در نتیجه سازندگان همیشه قیمت این آپارتمان‎ها را بالاتر از عرف منطقه پیشنهاد می‎کنند.

 املاک اجاره‌ای

فاصله قیمت یک واحد آپارتمان دو سال ساخت که دراختیارمستاجر بوده با آپارتمان کلید نخورده با مشخصات مشابه درهمان منطقه، به متری یک میلیون تومان هم می‌رسد.

ازاین رو عمده‎ی سازندگان درصورتی که «پول‌لازم» نباشند و قصد فروش واحدهای ساخته شده را داشته باشند، ترجیح می‌دهند املاک اجاره‌ای را به‌عنوان کلید نخورده بفروشند.

دیگرعامل موثر در املاک اجاره‌ای، خودداری مستاجران ازاجاره ‌بهای بالای واحدهای نوساز است. به این ترتیب با وجود آگهی واحدهای نوسازدربازاراجاره، اغلب مستاجران ترجیح می‌دهند آپارتمان‌هایی با سن بیش ازسه سال را که رهن واجاره پیشنهادی آنها پایین تراست وبه چانه ‌زنی کمتری نیازدارد، اجاره کنند.

برای آگاهی بیشتر از حال و هوای معاملات آپارتمان در تهران به صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…