آغاز سال نو میلادی ۲۰۲۰ در ایران و جهان

۶
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اگر از محله های ارمنی نشین یا محل زندگی مسیحیان رد شده باشید حتماً درختان کریسمس تزئین شده را هم دیده اید و حال و هوای خرید کردن های سال جدید و آماده شدن برای هزاران ثانیه پیش رو را حس کرده اید.
سال نو میلادی

در ایام کریسمس هستیم و امشب شب ژانویه است، آغاز سال نو میلادی ۲۰۲۰. اما بسیاری از مردم کریسمس را با سال نو میلادی اشتباه می‌گیرند. در صورتی که این دو تقریباً از هم جدا هستند اما در دوره ای با هم ادغام شده اند. یک هفته‌ تا ده روز هم برای تعطیلات کریسمس در نظر گرفته شده که از ۲۴ دیسمبر شروع شده و تا ششم ژانویه ادامه می‌یابد. این تعطیلات برای کسانی که دوست دارند مراسم سال نو را به کشورهای دیگر سفر کنند و در خیابان هایی که بادرخت کریسمس و تزئیناتش پر شده قدم بزنند، بسیار موقعیت خوبی است. با مجله دلتا بمانید تا برای سال نو میلادی آماده شویم.

جشن سال نو

سال نو میلادی

همه مسیحیان جهان شروع سال نو میلادی را در نیمه شب ۳۱ دیسمبر زمانی که دوازدهمین ضربه ساعت نواخته می‌شود، سال به قول خودمان تحویل می‌شود و مردم کشور های مختلف با آتش‌ بازی و جشن و شور و شادی سال نو میلادی را جشن می‌گیرند. فرقی هم ندارد شما از کدام فرقه مسیحیت باشید و یا پیرو کدام دین و آیین خاصی؛ بلکه جشن های سال نو میلادی برای همه کشورهایی که آغاز تقویم سال‌شان از زمستان است یکی‌است.

زمان دقیق آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی

 امسال مراسم آغاز سال نو میلادی و شب ژانویه مصادف شده است با شب چهارشنبه، بامداد  ۱۱ دی ماه ۱۳۹۸ هجری خورشیدی و برابر با ۵ جمادی الاول ۱۴۴۱ هجری قمری. در این تاریخ برای مسیحیان و کسانی که تقویم میلادی را قبول دارند، تاریخ تغییر و تحول و شروع یک سال پربار همراه با همه خوبی‌ ها، سال محبت محبت محبت است.

آغاز سال جدید میلادی

اگر از محله های ارمنی نشین یا محل زندگی مسیحیان رد شده باشید حتما درختان کریسمس تزئین شده را هم دیده اید و حال و هوای خرید کردن های سال جدید و آماده شدن برای هزاران ثانیه پیش رو را حس کرده اید.

سال نو میلادی در ایران

ارامنه و مسیحیان ساکن کشورمان، ایران هم هر سال کریسمس و سال نو میلادی را جشن می‌گیرند. شاید فکر کنید این جشن ها فقط در کلیسا بر پا می‌شود اما نه همه آن ها تک تک در خانه هایشان درختان کریسمس را تزئین کرده و کلی شیرینی ها و شکلات های رنگارنگ و انواع کیک های خوشمزه را تدارک دیده اند تا سال نو میلادی را آغاز کنند.

سال جدید میلادی در ایران

بابانوئل برگرفته از یک شخصیت واقعی است در قرن چهارم میلادی. او یک کشیش به نام سن نیکولاس بود که در بیزانس زندگی می‌کرد. در کودکی والدین خود را از دست داده بود ولی ثروت قابل توجهی داشت که همیشه به فقیران و نیازمندان، هدایای فراوانی می‎داد. او جوراب آن ها را پر از کادوهای مختلف می‎کرد، در نتیجه آویختن جوراب به لبه شومینه نیز از همین داستان نشات گرفته است.

این آداب در همه شهر های مختلف ایران هم انجام می‌شود و دقیقاً می‌توانید شور و شوق یک اتفاق تازه را در محل زندگی مسیحیان به خوبی ببینید. شاید هم اگر در نیمه شب به این مناطق سر بزنید حتماً لحظه جشن آغاز سال نو را هم خواهید دید و با شخصیت دوست‌ داشتنی بابانوئل آن پیر مرد مهربان و ریش بلند، ملبس در جامه‌ ای سرخ و چکمه‌ های مشکی روبرو خواهید شد.

سال 2020 میلادی در ایران

رسم و رسوم سال نو

آداب و رسوم در شب ۳۱ دیسمبر در کنار نماد آن “درخت کریسمس” که با تزئینات و هدایایی که دور تا دورش قرار داده شده، متفاوت است و ممکن است در سفر های کریسمس خود گاهی اتفاقات عجیبی را هم در هنگام تحویل سال نو میلادی شاهد باشید که بسیار هم دیدنی‌ست. برخی کشور ها در این شب رسومی دارند که شاید کشور همسایه شان تابع آن نباشد و رسم دیگری را در این شب اجرا کند.

مثلاً این شاید طبیعی باشد که همه به دیدار خانواده هایشان می‌روند و با آن ها خوش می‌گذرانند، دور هم جمع می‌شوند و ساعت‌ های پایانی سال قدیم را در کنار هم و در خیابان‌ ها می‌گذرانند. این را هم شاید دیده باشید که ثانیه های آخر سال قدیم را شروع به شمارش می‌کنند ۱۰ ، ۹ … ۳، ۲، ۱ و صدای زنگ ساعت و ناقوس کلیسا ها همه‌ جا را پر می‌کند و سال نو میلادی آغاز می‌شود. آتش‌ بازی ها و جشن و پای کوبی تا پاسی از شب ادامه دارد و هیچ کس حتی متوجه سرمای زمستان هم نیست.

آغاز سال 2020

سال نو میلادی در کشوهای جهان

اما جشن‌ های سال نو میلادی در کشورهای مختلف، به شیوه‌ متفاوت آن برپا می‌شود. مثل رسمی در کشور سوئد که مردم سال را با انداختن بستنی روی زمین آغاز می‌کنند و اعتقاد دارند با این کار سالی خوش یمن و با برکت خواهند داشت.

در انگلستان مردم درِ پشتی خانه خود را باز می‌گذارند و از در ورودی اصلی جوانی با موهای مشکی و خوش سیما وارد می‌شود، با سبدی از نمک و شمع و نان که به معنی برکت است و اعتقاد دارند با آمدن این جوان، سال قدیمی بیرون می‌رود.

جشن های سال 2020 میلادی

در یونان هم با انار زدن به دیوار سال نو را آغاز می‌کنند؛ خوردن ۱۲ دانه انگور به نیابت از ۱۲ ماه سال در اسپانیا مرسوم است و آن را با نیت خوشبختی و سلامتی در همه کافه رستوران ها هم سرو می کنند.

در ایتالیا با پوشیدن لباس قرمز سال نو را جشن می‌گیرند و رسم نخوردن گوشت پرندگان در مجارستان هم در شب سال نو انجام می‌شود.

در صفحه گردشگری مجله دلتا قبلاً هم مطالب دیگری در مورد این ایام منتشر شده که با سرچ کلمه کریسمس در صفحه اصلی می توانید آن ها را بیابید.

سال 2020

۶ دیدگاه

  1. یوسفی

    ۱۱ دی ۱۳۹۸ در ۹:۲۹ ق٫ظ

    باید جشن ها را از نزدیک دید

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۹:۴۶ ق٫ظ

      بلی بلی همینطوره 🙂

      پاسخ

  2. مهدی فراهانی

    ۱۱ دی ۱۳۹۸ در ۵:۰۴ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۹:۴۶ ق٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  3. متین

    ۱۰ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۹ ب٫ظ

    مبارک

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۹:۴۷ ق٫ظ

      بلی بلی مبارک باشد 🙂 🙂 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…