بانجی جامپینگ کیش

۴
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بانجی جامپینگ کیش در کنار دریا و مراکز خرید و رستوران های معروف کیش قرار گرفته ، کاملاً مطابق با استاندارد های جهانی ساخته شده و به همین دلیل یکی از امن ترین سکو های بانجی جامپینگ منطقه است.
شاخص 45 بانجی جامپینگ کیش

جزیره زیبای کیش نه فقط خودش به تنهایی یک مقصد گردشگری است بلکه در جای جایش تفریحات بی نظیری دارد که می‌تواند سفری مفرح را برایتان به ارمغان بیاورد. برخی از این تفریحات آبی است و برخی دیگر هیجان انگیز مثل سافاری ها و پاراگلایدر و… اما یکی از این جاذبه های تفریحی بانجی جامپینگ کیش است. دارای امکانات فوق العاده برای لذت بردن از یک سقوط آزاد است و توانسته طرفداران پرو پا قرصی هم برای خود جذب کند. با صفحه گردشگری مان امروز به کیش می‌رویم تا ببینیم این برترین بانجی جامپینگ خاورمیانه چه دارد برایمان بگوید. با مجله دلتا بمانید.

بانجی جامپینگ چیست؟

برای معتادان به آدرنالین که با بازی های هیجان انگیز، به ترشح آدرنالین حاصل از هراس علاقمندند، بانجی جامپینگ یک تفریح بسیار مطلوب است. همان تفریح هیجان ‎انگیزی که با بندی که به مچ پای‌تان وصل شده، از ارتفاع، سقوط آزاد می‌کنید. مثل یویو بالا پایین می‌روید و ضربان قلبتان رابه حد اعلا می رسانید.

سقوط آزاد کیش

تاریخچه این بازی به ۱۵۰۰ سال قبل برمی‌گردد اولین بار افرادی از قبیله وانواتو در جزیره ای از کشور نیوزیلند بودند که این تفریح را باب کردند. البته آن ها به جای استفاده از طناب، از شاخه های موجدار درخت تاک استفاده می‌کردند. به این صورت که از روی یک برج بلند به ارتفاع بیش از ۲۵ متر که از چوب های بامبو توسط رییس قبیله ساخته شده بود می‌پریدند.

ورزشی است که شخص با یک طناب فنر دار از ارتفاع زیاد به سمت زمین می‌پرد، هیچ برخوردی با زمین نمی‌کند و با نزدیک شدن به آن، به وسیله طناب ثابت مانده و بین زمین و آسمان معلق می‌ماند. در سال ۱۹۷۹ توسط دیوید کرک در انگلستان و ای جی هکت در نیوزلند این رشته به شکل امروزی خود و در بین رشته های ماجراجویانه قرار گرفت.

هرچند این کار بین افراد قبیله در واقع نوعی شکرگزاری برای داشتن سالی پر محصول به حساب می‌آمد. بعد ها به یک مراسم تشریفاتی برای جوانانی تبدیل شد که دوران کودکی را پشت سر گذاشته بودند و حالا به قولی مرد شده بودند. آن ها با این پرش می‌توانستند شجاعتشان را نشان دهند.

بهترین بانجی جامپینگ خاورمیانه

بانجی جامپینگ کیش

در جزیره کیش و بر فراز خلیج فارس ایران برترین بانجی جامپینگ خاورمیانه احداث شده است. با اینکه شهر های مختلف از جمله تهران هم بانجی جامپینگ دارند، اما در هیچ یک از آن ها شما از فراز آب های خلیج همیشه فارس سقوط نمی‌کنید. در کنار دریا و در مجاورت مراکز خرید و رستوران های معروف کیش قرار گرفته و زمینش حدود ۱۵۰۰ مترمربع است. کاملاً مطابق با استاندارد های جهانی ساخته شده و به همین دلیل یکی از امن ترین سکو های بانجی جامپینگ منطقه محسوب می‌شود.

دو جایگاه مجزای ۴۰ متری و ۶۰ متری دارد. ابتدا بایستی از جایگاه ۴۰ متری و پس از آن اگر از عهده بر آمدید، از جایگاه ۶۰ متری بپرید. اگر هم قبلاً تجربه پرش با جامپینگ را داشته باشید و یا یک سری تست های پزشکی را که انجام می‌شود بدون مشکل پشت سر بگذارید، می‌توانید از آن سکوی ۶۰ متری بپرید.

هزینه بانجی جامپینگ کیش

بانجی جامپینگ کیش کجاست ؟

آدرس: مرکز جزیره کیش، میدان المپیک و در مجاورت شهر زیرزمینی کاریز کیش است.

نمی‌دانم راجع به شهر زیرزمینی کاریز کیش شنیده اید یا خیر. این شهر که با نام شهر زیرزمینی معروف شده است. وسعتی برابر ۱۰۰۰۰ متر در عمق ۱۶ متری زیر زمین دارد. سقفی پوشیده شده از صدف و مرجان ‎هایی به عمرِ ۲۷۰ میلیون سال که در برخی قسمت‎ ها قدمت این مرجان ‎ها به ۵۷۰ میلیون سال نیز می‎رسد.

پیشنهاد مطالعه: اگر مسافر کیش هستید یا دوست دارید راجع به این سرزمین بیشتر بدانید به مطلب ” کاریز کیش ، ۱۰۰۰۰ متر زیر دریا ” مراجعه کنید.

پرش بانوان در بانجی جامپینگ کیش ازاد است

شرایط استفاده از بانجی جامپینگ کیش

قبل از پرش، اپراتور حاضر، آموزش های لازم و نکات ایمنی را برایتان توضیح می‌دهد. سپس در هنگام سقوط یا خودتان می‌پرید یا اپراتور شما را هل می‌دهد! گوینده ای هم گزارشی از پرش شما ارائه می‌دهد و باعث جذابیت بیشتر این سقوط آزاد می‌شود.

پرش برای بانوان محترم نیز مجاز است

قوانین و مقررات بانجی جامپینگ کیش

  • پرداخت هزینه
  • نداشتن بیماری خاص از قبیل دیسک ، ناراحتی قلبی و …
  • داشتن سلامت فیزیکی کامل
  • داشتن ۱۴ سال و بیشتر
  • داشتن وزن بین ۳۵ تا ۹۰ کیلوگرم
  • عدم مصرف مواد مخدر، مسکن های خیلی قوی یا داروهای روان گردان
  • عدم مصرف مشروبات الکی طی ۲۴ ساعت گذشته
  • ارائه توضیحات کامل در رابطه با سوابق بیماری های قلبی
  • انجام تست های خاص پزشکی جهت پرش از سکوی ۶۰ متری
  • پوشیدن لباس مناسب و با شئونات اسلامی
  • عدم همراه داشتن اشیا و زیورآلات قیمتی

سقوط آزاد کیش

هزینه بانجی جامپینگ کیش

در جزیره کیش هزینه این تفریح در فصل های مختلف سال متفاوت است؛ اما به طور میانگین قیمت آن بین ۴۰ تا ۱۲۰ هزار تومان در می‌آید.

صورت اول اینکه: اگر در تابستان به کیش بروید، هزینه بلیط این تفریح ارزان تر است، یا نیمه اول سال، که به دلیل گرمی هوا میزان مسافران کیش کاهش پیدا می‌کند.

صورت دوم: اگر بتوانید بلیط بانجی جامپینگ را از هتلی که در آن اقامت دارید و یا مراکز خریدی که بلیط این تفریح را ارائه می‌دهند، تهیه کنید، هزینه آن کمتر است چون معمولاً دارای تخفیفات و آف چند درصدی است. می‌توانید برای اقامت در کیش سری به صفحه هتل مجله دلتا بزنید و بهترین ها را برای اقامت در کیش بیابید.

پیشنهاد مطالعه: می‌توانید مطالب “هتل داریوش کیش ، برنده اسکار گردشگری” ، “هتل پارمیدا کیش” و “هتل ترنج کیش ، شناور در جزیره” را هم مطالعه کنید.

هتل داریوش

۴ دیدگاه

  1. شمس

    ۹ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۲ ب٫ظ

    بسیار عالی و خوب ودلنشین است بخصوص برای کسانی دلی نترس و روحیه قوی دارند .

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ دی ۱۳۹۸ در ۴:۴۵ ب٫ظ

      بله همینطوره و ممنونم که مطالب رو می خونید 🙂 🙂

      پاسخ

  2. یوسفی

    ۹ دی ۱۳۹۸ در ۳:۳۵ ب٫ظ

    جالبه

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ دی ۱۳۹۸ در ۴:۴۶ ب٫ظ

      بلی بسیار 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…