دالان سبز در خنکای ارتفاعات تالش

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کمتر جایی از دنیا را می‌توانید پیدا کنید که هم جنگل باشد و هم دریا. کافی است برای دیدن این پدیده نادر از رشت به سمت آستارا حرکت و از منطقه پره‌سر عبور کنید جنگلی بسیار زیبا خواهید دید. جایی که جنگل و دریا بهم می‌رسند و تونلی سبز را در خنکای ارتفاعات تالش بوجود آورده اند.
جنگل گیسوم

از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی استان گیلان و شهرستان تالش پارک جنگلی گیسوم است که در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد.جاده‌ای زیبا و سرسبز که از هر طرف جاده، درختان قد علم کرده‌اند و تونلی زیبا ایجاد کرده‌اند که دل هر رهگذر و ببینده‌ای را می‌رباید. جنگل گیسوم گیلان، بعنوان یک منطقه گردشگری-ساحلی بی‌همتا با درختان عظیم و بزرگ، تونلی سبز ایجاد کرده‌ که به دریای بیکران خزر راه می‌یابد. در این بخش از گردشگری مجله دلتا به بیان زیبایی‌های پارک جنگلی گیسوم پرداخته‌ایم .

جنگل گیسوم

گیسوم گیلان

جنگل گیسوم در واقع نقطه اتصال دریا و جنگل می‌باشد و وجود دو نعمت بزرگ و زیبای جنگل و دریا، گردش در گیسوم را چند برابر به یاد ماندنی‌تر می‌کند. اگر به استان گیلان سفر کردید حتما از پارک جنگلی گیسوم دیدن کنید و از وجود دو نعمت بزرگ و زیبای جنگل و دریا در کنار هم لذت ببرید .

جاده جنگلی

جاده زیبای گیسوم، قطعه‌ای از بهشت

جاده‌ای که منتهی به این جنگل می‌شود به اندازه‌ای زیبا و دیدنی است که شما انگار در حال گذر از دالان بهشت هستید. وقتی که در جاده سرسبز گیسوم قدم می‌زنید گویی درختان سخن می‌گویند. تونلی زیبا و سرسبز که حتی در روزهای پاییز و زمستان هم همانند تابلو زیبای نقاشی، صحنه‌ای رویایی را برایتان مجسم می‌کند.

برای کسانی که عاشق رانندگی در جاده هستند گیسوم می‌تواند جاده رویاهایشان باشد.

گیلان

پارک جنگلی گیسوم در کجا قرار دارد؟

از سمت جنوب گیسوم، با رضوانشهر به فاصله ١۴ کیلومتر و از شمال ، با شهر هشتپر (تالش) با فاصله ٢٠ کیلومتر همسایه می‌باشد.

جنگل گیسوم دارای مساحتی حدود ٨٠ هکتار می‌باشد که درختان جنگلی بسیار و گونه‌های گیاهی گوناگونی را در خود جای داده است. وجود درختان و انواع گیاهان، منظره زیبایی را به وجود آورده که برای هر گردشگری دلنواز و لذت بخش است.

پارک جنگلی گیسوم

امکانات پارک جنگلی گیسوم گیلان

این پارک با امکاناتی مانند پارکینگ در داخل محوطه پارک، وسایل بازی برای کودکان، ورزشگاه، اردوگاه، پلاژ، هتل، مناطق پیک نیک، کمپینگ طبیعی، مسیرهای پیاده‌روی، مجموعه فضاهای جنگلی باقی مانده در ناحیه شرقی، جنگل شمشاد و موزه طبیعی گل و گیاه، ساعاتی خاطره انگیز را برای مسافران فراهم کرده است.

پاییز پارک جنگلی گیسوم

ساحل شنی از دیگر زیبایی‌های جنگل گیسوم گیلان

ساحل شنی از دیگر زیبایی‌های جنگل گیسوم است که جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران و شناگران دارد. البته ورزش‌های دریایی دیگری نیز جذابیت ساحل را چند برابر می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب بزرگ‌ترین کشتی تفریحی دنیا، شهری مجلل بر روی آب را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. امیر صالحی

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۱۲ ب٫ظ

    بسیار منطقه زیبا و دیدنی است، توصیه میکنم به دوستانی که تا به حال این منطقه رو ندیدند، حتما برای یکبار هم که شده به این شهر سفر کنند.

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۳۷ ق٫ظ

      از همراهی شما کاربر فرهیخته سپاسگزاریم

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۲۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۶:۵۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…