از هزینه های مشترک و جاری آپارتمان چه می دانیم؟

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
دانستن قوانین مربوط به آپارتمان نشینی به ما کمک می‎کند زندگی راحت تری را تجربه کنیم.
هزینه های مشترک و جاری آپارتمان

این روز ها با زیاد شدن جمعیت و از طرفی امنیت هرچه بیشتر آپارتمانها، مردم به آپارتمان نشینی روی آورده اند. بنابراین دانستن مسائل مربوط به آپارتمان نشینی برای مردم بسیار اهمیت دارد. یکی از این مسائل، بررسی هزینه های مشترک و جاری آپارتمان است.

یکی از مهم ترین قوانینی که از روابط آپارتمانی صحبت و وضعیت قانونی آنها را تعیین کرده است، قانون تملک آپارتمانها است. در قسمت آخر ماده ۴ قانون تملک آپارتمان‌ها آمده که: پرداخت هزینه‌ های مشترک، چه واحد آپارتمان مورد نظر مورد استفاده قرار بگیرد یا اصلا از آن استفاده ای نشود، الزامی است.

هزینه های مشترک و جاری آپارتمان

 هزینه ‌های مشترک که به اورشارژ (شارژ مالکین) معروف هستند، باید پرداخت شوند. این موارد شامل هزینه‌ هایی مانند اضافه کردن تاسیسات، تعمیرات تاسیسات، رنگ آمیزی و … می شود. پس در هر صورت مالکان آپارتمانها باید این هزینه ها را پرداخت کنند و فرقی نمی کند که در واحد خودشان در آن ساختمان ساکن باشند یا خیر.
اما کاملا واضح است که همه ی هزینه های موجود در آپارتمان فقط از نوع هزینه های مشترک نیستند. یکسری هزینه های دیگر نیز وجود دارند که به عنوان هزینه‌ های جاری معروف هستند؛ مانند هزینه برق و آب و گاز که اگر فرد از آنها استفاده نکرده، نباید از جانب او پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…