۵ مدل لباس عروس شیک

۶
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدل لباس عروس خود را با شناخت انواع مدل های معروف انتخاب کنید.
مدل لباس عروس

مدل لباس عروس

خرید لباس عروس در ابتدا ممکن است جذاب و راحت به نظر برسد، اما در واقع انتخاب لباس مناسب و مورد علاقه، کاری دشوار است. این لباس یکی از مهم ترین لباس هایی است که افراد در طول زندگی خود بر تن می‌کنند و تصویر آن برای همیشه در ذهن باقی می‌ماند. در این مطلب از مجله دلتا پنج مدل لباس عروس را به شما معرفی می‌کنیم و می‌گوییم کدام یک مناسب چه اندامی است.

تاثیر فرم بدن در انتخاب مدل لباس عروس

پیش از هر چیز نیاز است، فرم بدن خود را بشناسید. افراد چاق و لاغر، معمولا در پنج دسته قرار می‌گیرند:

  1. گرد یا سیب؛ افرادی با فرم بیضی در قسمت پهلو و شکم، دچار اضافه وزن موضعی هستند.
  2. بیضی یا گلابی؛ به اندامی که نسبت پایین تنه، ران و باسن به عرض شانه بیش تر است گفته می‌شود.
  3. مستطیل؛ انحنای بدن این افراد کم است و بیش تر فرمی مردانه به شمار می‌آید.
  4. مثلث؛ عرض شانه در این افراد بیش تر از پایین تنه است.
  5. ساعت شنی؛ در این حالت، فرد کمری باریک تر از عرض شانه و پایین تنه دارد.

لباس عروس پرنسسی

  • مدل لباس عروس پرنسسی

لباس عروس پرنسسی با دامن پف دار یکی از کلاسیک ترین مدل های لباس عروسی است که نگاه را به خود خیره می‌کند. این مدل دارای دامن پهن و بلند با لایه های سفت و محکم است که به آن مدل سیندرلا هم می‌گویند. دامن لباس عروس پرنسسی، از چند لایه پارچه آهار دار، زمخت و تور دوخته شده، که برای حجم دادن و حفظ پفِ دامن در لایه های زیرین آن، پارچه کرینولین به کار رفته است. کرینولین نوعی پارچه سفت است که مانند اسکلت بین لایه های پارچه ای قرار داده می‌شود.

قسمت بالا تنه، معمولا حالت دکلته و باز دارد، که برای پوشاندن بازو و گردن از شال های ظریف یا کت استفاده می‌کنند. این مدل را می‌توان با گردن آویزهای بزرگ و دست کش های بلند ست کرد. از آنجا که دامن این مدل لباس عروس قسمت پایین تنه را به خوبی پوشش می‌دهد، به همین دلیل مناسب افرادی با فرم گلابی است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به این مدل علاقه مندید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب “مدل لباس عروس پفی و پرنسسی” را مطالعه کنید.

لباس عروس ساده

  • لباس عروس چسبان

در مدل های چسبان، حجم لباس کم است، به بدن می‌چسبد و فرم اندام را کاملا نمایان می‌کند. لباس های چسبان به دلیل سادگیِ طراحی و به کار بردن پارچه کم تر، ارزان تر از سایر مدل ها است. وزن سبک این لباس باعث می‌شود، حرکت کردن راحت باشد. می‌توان از انواع پارچه ها، از جمله تور، ساتن و حتی کرپ برای دوختن آن استفاده کرد. ممکن است با مهره و سنگ های براق روی آن را گلدوزی کنند. فرم یقه به شکل حرف انگلیسی V یا گرد، محبوبیت بیش تری دارد. لباس عروس چسبان برای افراد لاغر اندام، با قد کوتاه یا بلند و فرم بدن های مستطیلی، که نمی‌خواهند در لباس ناپدید شوند مناسب است. فرم کشیده لباس باعث می‌شود افراد بلندتر به چشم بیایند.

لباس عروس جدید

  • مدل برش خورده A

مدل لباس عروس برش خورده (A-line)، مانند حرف انگلیسی A تا قسمت میانی چسبان و روی کمر برش خورده است. از قسمت برش تا پایین دامن به صورت گشاد، چین دار و کلوش دوخته شده است. در بعضی از مدل ها با یک کمربند باریک، مرز دامن و بخش بالا تنه جدا می‌شود. این مدل، بیش تر از لباس عروسِ چسبان، حالت بدن را نشان می‌دهد، و برای اندام مثلثی شکل، سبک های ساحلی، بوهمی و کلاسیک مناسب است. در دوخت آن از پارچه های توری، گیپور، ابریشم میکادو و ارگانزا استفاده می‌شود.

لباس عروس شیپوری

  • مدل ترومپت

در مدل ترومپت یا شیپوری، دامن درست از قسمت زیر باسن شروع می‌شود و عرض آن در قسمت پایین افزایش می‌یابد. دامن آن حجم زیادی ندارد، پُر چین و فاقد فنر است. از آنجا که در قسمت بالا تنه حالت چسبان دارد برای افراد چاق، اندام های گلابی شکل و بیضی مناسب نیست. اما مناسب اندام ساعت شنی و مستطیل است، و قد را کوتاه تر نشان می‌دهد. عده ای این مدل را بدون توجه به اندام خود انتخاب و تلاش می‌کنند با پوشیدن گن بتوانند فرم بدن خود را تغییر دهند. اما لباس عروس را باید برای مدت زیادی از روز بر تن داشت، بنابراین توصیه می‌شود لباسی مناسب و راحت انتخاب شود تا شخص در تمام طول روز حس خوبی داشته باشد.

لباس طرح ماهی

  • مدل ماهی

مدل لباس عروس به شکل ماهی یا پری دریایی، از معروف ترین مدل ها شناخته می‌شود. تا زانو چسبان و از زیر زانو به پایین دامنی کم چین و بلند دارد که روی زمین کشیده می‌شود. این مدل انحنای بدن را نمایان می‌کند، برای افرادی با قد بلند و فرم ساعت شنی مناسب است، و فرد را لاغرتر نشان می‌دهد. معمولا در دوخت آن از پارچه های گیپور و ساتن استفاده می‌شود و روی دامن را با سنگ های قیمتی، مهره و مروارید گلدوزی می‌کنند.

با آگاهی از فرم بدن خود و شناخت طرح های معروف لباس عروس، مدلی را انتخاب کنید که دوست دارید و در آن احساس راحتی می‌کنید.

۶ دیدگاه

  1. عروس

    ۱۲ دی ۱۳۹۹ در ۴:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۶ ب٫ظ

  3. یوسفی

    ۸ دی ۱۳۹۸ در ۴:۱۲ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۸ دی ۱۳۹۸ در ۵:۳۲ ب٫ظ

      ممنون از همراه شما با بخش مد و زیبایی مجله دلتا

      پاسخ

  4. شمس

    ۸ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۲ ب٫ظ

    دومین مدل لباس عروس خیلی قشنک ۀۀۀۀ

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۸ دی ۱۳۹۸ در ۵:۳۱ ب٫ظ

      🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…