خواص گیاه بابا آدم چیست؟

۱
10
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بابا آدم بخورید. شاید این گیاه نام عجیبی داشته باشد اما بسیار پر خاصیت است؛ درباره خواص این گیاه چه می‌دانید؟ با مجله دلتا همراه باشید.
گیاه-بابا-آدم

بابا آدم؟! حتی شنیدن نام این گیاه هم عجیب است؛ درباره خواص گیاه بابا آدم چه می‌دانید؟ این گیاه خاصیت سم زدایی دارد و می‌تواند بسیاری از التهاب های پوستی، آکنه و اگزما را درمان کند. این گیاه ادرار آور بسیاری از بیماری های مربوط به مفاصل و استخوان ها را هم درمان می‌کند. جوشانده ریشه گیاه بابا آدم درد نقرس، سیاتیک و کمر درد را از بین می‌برد با مجله دلتا همراه باشید تا درباره خواص این گیاه معجزه گر بیشتر بدانید.

خواص-گیاه-بابا-آدم

گیاه بابا آدم چیست؟ 

بابا آدم، فیل گوش یا آراقیطون گیاهی علفی و دو ساله است که به صورت وحشی در اروپا و آسیا می‌روید. ساقه این گیاه شبیه پوست مار و برگ های آن پهن، خشن و کرکدار است. این گیاه در طب سنتی جایگاه خاصی دارد؛ با ما همراه باشید تا درباره خواص درمانی و پزشکی گیاه بابا آدم بیشتر بدانید.

گیاه بابا آدم

خواص گیاه بابا آدم 

خاصیت گیاه بابا آدم چیست؟ بعد از گل گاو زبان، اسطوخودوس، بابونه و سنبل الطیب حالا نوبت به این گیاه می‌رسد. همانطور که گفتیم، این گیاه ضد التهاب، دوست پوست و موی شما است؛ ویتامین C ، E ‌‌ و b6 موجود در آن، جوش و آکنه های پوستی را درمان می‌کند و عفونت های قارچی و باکتریایی بدن را هم از بین می‌برد، با ما همراه باشید تا درباره خواص گیاه بابا آدم بیشتر بدانید.

خواص ریشه بابا آدم برای پوست

ریشه گیاه فیل گوش پوست شما را زیباتر می‌کند. این گیاه با خاصیت ضد باکتری که دارد، عفونت های پوستی، لک، جوش و آکنه را برطرف می‌کند. آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در این گیاه، دشمن اگزمای پوستی هستند، بهتر است برای یک بار هم که شده ماسک خانگی و گیاهی بابا آدم را امتحان کنید.

خواص ریشه بابا آدم برای ریزش مو

ریشه این گیاه ریزش مو را برطرف می‌کند. ریزش مو تقریبا یک بیماری شایع در آقایان است که با طب سنتی و استفاده از دارو های گیاهی قابل کنترل و درمان است. بابا آدم خشکی پوست سر را از بین می‌برد. اگر مو های شما شوره دارد، از اسکراپ گیاهی فیل گوش استفاده کنید. این گیاه خارش پوست سر را برطرف می‎کند و باعث نرمی طبیعی مو ها می‌شود.

خواص بابا آدم برای لاغری

گیاه فیل گوش کالری کمی دارد؛ بنابراین یک گزینه مناسب برای رژیم لاغری است، مصرف چای و دمنوش گیاهی بابا آدم به صورت روزانه می‌تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و همین مسئله باعث لاغری خواهد شد.

خواص عرق بابا آدم برای فشار خون و کلسترول

گیاه بابا آدم سرشار از پتاسیم است که می‌تواند فشار خون و کلسترول را کنترل کند. مصرف منظم چای و دمنوش این گیاه باعث حذف مقدار اضافی سدیم در جریان خون می‌شود؛ به این ترتیب، فشار خون و میزان کلسترول بدن شما تنظیم خواهد شد.

خواص گیاه بابا آدم

درمان یبوست با ریشه و گل بابا آدم

اگر مشکل یبوست دارید، این چای گیاهی می‌تواند شما را نجات دهد. ریشه این گیاه غنی از فیبر است که می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش را تنظیم و حرکت روده ها را روان کند.

چای بابا آدم درمان کننده دیابت

همانطور که گفتیم، گیاه و ریشه بابا آدم ( فیل گوش ) کالری کمی دارد و از چاقی مفرط جلوگیری می‌کند؛ اگر اضافه وزن شما کنترل شود، ناخودآگاه قند خون بدن شما هم کنترل خواهد شد؛ چون دیابت و چاقی با هم ارتباط مستقیمی دارند. برای کنترل دیابت می‌توانید به صورت روزانه دمنوش و چای بابا آدم بخورید.

سلامت قلب با چای بابا آدم

مشکلات عروق کرونر و کلسترول بالا می‌توانند سلامت قلب شما را به خطر بیندازند. دمنوش های گیاهی و از جمله بابا آدم سلامت قلب و عروق شما را تضمین می کند؛ این گیاه تصفیه کننده خون، عروق و رگ های شما است.

پاکسازی کلیه و کبد

یک فنجان جوشانده ضد التهاب گیاه بابا آدم می‌تواند کبد و کلیه های شما را از شر عفونت و سموم مختلف نجات دهد. همچنین این گیاه یک ماده مدر است؛ فیل گوش ترکیب مغذی دارد که بدن را از میزان آب اضافی مصون نگه می‌دارد و از طریق دفع ادرار رطوبت بدن را حفظ می‌کند.

گیاه ضد سرطان

آنتی اکسیدان های طبیعی این گیاه مانند چای سبز می‌تواند از انواع سرطان جلوگیری کند؛ استفاده از چای و دمنوش گیاهی ریشه فیل گوش به عنوان یک ماده ضد التهاب با سموم بدن مبارزه می‌کند.

بابا آدم درمان کننده سرماخوردگی

این گیاه با ویتامین های طبیعی مثل ویتامین c‌ و ویتامین e می‎تواند سیستم دفاعی بدن را تقویت کند و از عفونت های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کند. خواص ضد انعقادی و خلط آور آن برای درمان سرماخوردگی، گلو درد، سرفه و تب بسیار مفید است.

درمان کننده التهاب مفاصل

همانطور که گفتیم، این گیاه با خاصیت ضد التهابی اش درمان کننده آرتریت، آرتروز، التهاب مفاصل و روماتیسم است؛ برای این منظور از جوشانده این گیاه به صورت روزانه استفاده کنید.

درمان سرطان لوزالمعده

ریشه فیل گوش رشد سلول های سرطانی را متوقف می‎کند. این گیاه دارویی علاوه بر داشتن آنتی اکسیدان ها و پاکسازی خون از سموم، رشد تومور های سرطانی مانند سرطان لوزالمعده را هم محدود می‌کند.

گیاه بابا آدم

طریقه مصرف گیاه و عرق بابا آدم 

برای درمان عفونت های بدن، ۳۰ گرم از ریشه این گیاه را همراه با مقدار مساوی شیرین بیان در یک لیتر آب بریزید و به مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. جوشانده این گیاه مانند آب انار خون را تصفیه و عفونت های بدن را برطرف می‌کند.

نظر شما درباره این گیاه دارویی چیست؟ آیا تا به حال چای و دمنوش گیاهی بابا آدم مصرف کرده‌اید؟ این گیاه را حتما امتحان کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

یک نظر

  1. ملکی

    ۷ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۱ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…