خرید آپارتمان در گاندی

۱۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خیابان گاندی یکی از خیابان‌های آرام شهر تهران و به موازات خیابان ولیعصر و بزرگراه آفریقا است.
خرید آپارتمان در گاندی

محله گاندی را خیابانی به همین نام و فرعی‌های اطراف آن تشکیل می‌دهند. موقعیت جغرافیایی محله گاندی و قرار گرفتن بخشی از آن در منطقه ۳ و بخشی دیگر آن در منطقه ۶ شهرداری تهران و همچنین مجاورت آن با میدان ونک، دسترسی مطلوبی را این محله ایجاد کرده و این ویژگی بافت خیابان گاندی را به سمت تجاری_اداری سوق داده است. قبل از خرید آپارتمان در گاندی با ما همراه شوید.

به گزارش مجله دلتا بافت تجاری گونه محله گاندی به دلیل وجود بزرگراه های مدرس، رسالت و همت باعث شده رفت و آمد در این محله طی روز زیاد باشد و از این رو ساکنان این محله که اغلب از قدیمی‌های ساکن این منطقه‌اند در ساعات اداری شاهد تردد شهروندان بسیاری هستند.

گاندی در گذشته

خیابان گاندی از خیابان شریفی در شمال آغاز و به خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) در جنوب می‌رسد. محل تقاطع خیابان گاندی با بزرگراه همت به سمت شمال در منطقه ۳ و بخش جنوبی تقاطع در منطقه ۶ شهرداری قرار می‌گیرد. منطقه ۶ شهرداری تهران در گذشته ناحیه شمالی تهران قدیم محسوب می‌شده و روستاهای بهجت آباد، امیرآباد و یوسف آباد جزو مناطق ییلاقی حاشیه شمالی تهران بوده اند که در دوران قاجاریه بین سالهای ۱۳۱۰-۱۳۲۰ با خراب کردن خندق و احداث خیابان انقلاب کنونی، اولین قدم جهت توسعه شهر تهران برداشته شد و در سال‌های بین ۱۳۴۵-۱۳۵۵ مناطق شمالی منطقه ۶ و از جمله خیابان گاندی طرح ریزی شدند.

دسترسی به گاندی

گاندی خیابانی شمالی جنوبی دو طرفه است که از تقاطع با خیابان شریفی بالاتر از بزرگراه حقانی آغاز و پس از گذر از روی بزرگراه همت به خیابان وزرا منتهی می‌شود. محله گاندی در محدوده طرح ترافیک نیست اما اگر با خودروی شخص تردد می‌کنید لازم است بدانید که خیابان گاندی جنوبی در محدوده زوج و فرد قرار دارد. خیابان گاندی شمالی، از تقاطع بزرگراه همت به سمت شمال در محدوده زوج و فرد قرار ندارد و به طور کلی این محله از نظر حمل و نقل عمومی از دسترسی نسبتا خوبی برخوردار است. شما با وسایل نقلیه عمومی از ایستگاه‌های مترو همت و حقانی می‌توانید خود را به گاندی برسانید. پایانه تاکسیرانی میدان ونک و همچنین خط شماره ۷ اتوبوس‌های تندرو تجریش-میدان راه آهن و پایانه‌ بیهقی در نزدیکی میدان آرژانتین حمل و نقل این محله را به خوبی پوشش می‌دهند.

مکان های مهم

هتل بیمارستان گاندی در خیابان گاندی از بهترین مراکز درمانی ایران و خاورمیانه بوده و انواع خدمات تخصصی پزشکی را ارائه می دهد. بخش هتل در ۱۰ طبقه شامل ۹۰ سوئیت به بیمارانی که به بیش از ۲ شب اقامت برای درمان خود نیاز دارند، به ارائه خدمات می‌پردازد. کلینیک فوق تخصصی چشم پزشکی رازی نیز در خیابان گاندی جنوبی و بن بست پالیزوانی (خیابان دوم گاندی) واقع شده است. از خیابان‌های مهم این محله، خیابان احمد قصیر است که ساختمان‌های اداری مهمی مثل برج بخارست، برج بانک توسعه‌ی صادرات و بانک مشترک ایران و ونزوئلا در آن قرار دارند. خیابان وزرا خیابانی به موازات خیابان گاندی است که بزرگترین بورس فروش عطر در تهران بوده و می‌توان آن را خوش‌ عطرترین خیابان تهران نامید.

مراکز تفریحی و تجاری

محله گاندی در مجاورت دو بوستان بزرگ و شاخص پایتخت، ساعی و آب و آتش قرار دارد. در هر دو بوستان انواع وسایل تفریحی و ورزشی و رستوران‌های متنوع در حد عالی وجود دارد. مرکز خرید گاندی نیز در تقاطع بزرگراه همت از جمله مراکز خرید قدیمی شهر تهران است که انواع رستوران، کافی شاپ و بوتیک در آن قرار دارد. همچنین مراکز خرید و پاساژهای موجود در میدان ونک و آرژانتین از دیگر مکان‌های در دسترس شماست که در فاصله نزدیکی از محله گاندی واقع شده اند.

قیمت ملک

با اندکی پیاده‌روی در محله گاندی به راحتی متوجه بافت شطرنجی و منظم گاندی خواهید شد. در این محدوده علاوه بر برج‌های اداری بلندمرتبه، ساختمان‌های مسکونی هم از تراکم بالایی برخوردارند که این موضوع اهمیت ساخت و ساز و بافت نوساز محله را به خوبی آشکار می‌کند. اگر قصد خرید آپارتمان در خیابانگاندی را دارید می‌توانید از مشاوران املاک دلتا کمک بگیرید. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

۱۰ دیدگاه

  1. مسعود

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۵:۴۲ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  2. مسعود

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ در ۱:۱۷ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. فرهاد کرمی

    ۷ دی ۱۳۹۸ در ۹:۲۴ ق٫ظ

  4. روزبهانی

    ۷ دی ۱۳۹۸ در ۸:۵۶ ق٫ظ

    گاندی محله اداری با دسترسی به مناطق مرکزی

    پاسخ

    • مسعود

      ۲۱ دی ۱۳۹۸ در ۳:۱۴ ب٫ظ

      بسیار آموزنده و مفید بود ممنون

      پاسخ

    • مسعود

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

      جالب بود ممنون

      پاسخ

  5. روزبهانی

    ۷ دی ۱۳۹۸ در ۸:۵۵ ق٫ظ

    گاندی محله اداری با دسترسی خوب

    پاسخ

    • مسعود

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۴:۴۰ ب٫ظ

      آموزنده و مفید بود ممنون

      پاسخ

  6. سعدی

    ۷ دی ۱۳۹۸ در ۲:۱۷ ق٫ظ

  7. ثامن

    ۶ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…