برگ بو و خواص شگفت انگیز آن

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برگ بو فقط گیاه آشپزی نیست! شاید یکی از موارد مهم استفاده از برگ بو در پختن مرغ باشد اما این گیاه خواص دیگری هم دارد؛ با مجله دلتا همراه باشید.
برگ-بو

برگ بو فقط گیاه آشپزی نیست! درباره خواص این گیاه چه می‌دانید؟ برگ بو و دمنوش آن می‌تواند شما را لاغر تر کند. این گیاه یک گزینه درمانی مناسب برای درمان شوره و شپش موی سر است که به زیبایی پوست و موی شما کمک می‌کند. با مجله دلتا و خواص بی‌نظیر این گیاه همراه باشید.

برگ بو در آشپزی

برگ بو چیست؟ 

گیاه برگ بو با نام علمی لائوروس نوبیلیس (Laurus nobilis) یک گیاه خوشبو و همیشه سبز است که اصل آن در مدیترانه وجود دارد و برای معطر کردن غذا از آن استفاده می‌کنند. درباره خواص این گیاه چه می‌دانید؟ با ما همراه باشید.

خواص برگ بو

خواص برگ بو در طب سنتی 

با این گیاه زیبا تر و لاغر تر خواهید شد؛ همانطور که گفتیم، این گیاه در آشپزی کاربرد زیادی دارد، با ما همچنان همراه باشید تا با خواص برگ بو بیشتر آشنا شوید.

  • خواص برگ بو برای پوست و مو

ماسک برگ بو می‌تواند درخشندگی بیشتری به پوست و موی شما بدهد. این گیاه استرس پوست را کاهش می‌دهد و برای رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت گیاه بسیار مفیدی است.

برای تهیه ماسک خانگی با این گیاه، ۵ عدد برگ بو خشک را با ۲ فنجان آب جوش به مدت ۲ دقیقه بجوشانید تا عصاره آن در بیاید، این جوشانده را در یک کاسه بزرگ بریزید و از آن برای بخور صورت استفاده کنید.

با این گیاه می‌توانید یک ماسک خانگی برای درخشندگی بیشتر مو های‌تان تهیه کنید. برگ بو خاصیت ضد باکتریایی دارد، استفاده از جوشانده این گیاه، شپش و شوره سر را برطرف می‌کند. برای این منظور، حدود ۵۰ گرم برگ بوی خشک را در ۴۰۰ میلی‌لیتر آب جوش بریزید، از این عصاره می‌توانید به عنوان یک شامپوی طبیعی به صورت روزانه استفاده کنید.

  • خواص برگ بو در بارداری و قاعدگی خانم ها

برگ بو برای خانم ها خواص درمانی زیادی دارد، شما می‌توانید برای کاهش درد های قاعدگی خود از جوشانده این گیاه استفاده کنید. مقدار بالای اسید فولیک موجود در این گیاه برای جلوگیری از نقص های عصبی جنین در دوران بارداری و همچنین جلوگیری از زایمان زودرس بسیار مفید است.

برگ بو

  • خواص برگ بو برای لاغری

مصرف این گیاه به صورت چای و دمنوش گیاهی و روزانه، سوخت و ساز بدن را زیاد می‌کند و با افزایش چربی سوزی می‌تواند به لاغری و کاهش وزن شما کمک کند.

  • برگ بو و دیابت

این گیاه به طور مستقیم با عملکرد گیرنده انسولین در ارتباط است و سطح قند خون بدن را تنظیم می‌کند؛ مصرف منظم این گیاه احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد. برای این منظور، می‌توانید از پودر این گیاه در انواع مختلف غذا ها استفاده کنید.

  • سلامت دستگاه گوارش

ترکیبات شیمیایی و آنزیم های موجود در این گیاه برای بهبود هضم غذا، درمان تهوع و استفراغ، معده درد، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و کاهش علائم بیماری سلیاک بسیار مؤثر است.

  • درمان آرتروز و روماتیسم

یکی از مهم ترین فواید برگ بو، کاهش التهاب بدن است. پارتنولید موجود در این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد و برای پیشگیری و درمان بیماری هایی مثل آرتروز و روماتیسم بسیار مفید است. استفاده از عصاره این گیاه و روغن آن می‌تواند درد مفاصل را کاهش دهد.

  • سلامت قلب با دمنوش برگ بو

روتین موجود در این گیاه دیواره مویرگ های قلب را تقویت می‌کند و اسید کافئیک موجود در آن می‌تواند کلسترول بد خون را کم کند، به این ترتیب، سلامت قلب شما تضمین می‌شود.

دمنوش برگ بو

  • گیاه ضد سرطان

آنتی اکسیدان های کاتچین ها، لینانول و پتنولید موجود در برگ بو، بدن را از شر رادیکال های آزاد محافظت می‌کنند و خطر ابتلا به انواع سرطان و تومور های سرطانی را کاهش می‌دهند.

  • درمان عفونت و سنگ کلیه

برگ بو عفونت و سنگ کلیه را بر طرف می‌کند. برای این منظور، ۵ گرم از این گیاه را در ۲۰۰ میلی لیتر آب بجوشانید تا فقط ۵۰ میلی لیتر از آن در آب باقی بماند، استفاده از جوشانده این گیاه به صورت روزانه می‌تواند درمان کننده درد، عفونت و سنگ کلیه باشد.

  • ضد جرم دندان

این گیاه دندان های شما را سفید می‌کند. اگر به مدت ۳ روز پودر این گیاه را مثل خمیر دندان روی دندان ها بمالید و با آن دندان های خود را مسواک بزنید، دندان های سفیدی خواهید داشت.

  • گیاه ضد استرس

لینانول موجود در این گیاه به کاهش سطح هورمون استرس در بدن کمک می‌کند، استفاده از برگ بو برای رایحه درمانی و کاهش استرس و افسردگی گزینه بسیار مناسبی است. سوزاندن این گیاه در کنار اسپند می‌تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد.

  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

گیاه برگ بو عفونت های ویروسی را درمان می‌کند. برای این منظور،  ۲ تا ۳ ‌عدد از برگ این گیاه را در یک ظرف آب بریزید و بگذارید بجوشد، پس از اینکه ۲ تا ۳ دقیقه جوشید، یک پارچه نخی را در این جوشانده بیندازید و آن را روی سینه خود بگذارید تا عفونت های ویروسی ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا را برطرف کند.

از این به بعد، از این گیاه فراتر از حد آشپزی استفاده خواهید کرد، استفاده از عصاره این گیاه ارزش یک بار امتحان کردن را دارد؛ نوش جان!

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۱ دی ۱۳۹۸ در ۳:۰۰ ب٫ظ

    عالی ممنون

    پاسخ

  2. یوسفی

    ۷ دی ۱۳۹۸ در ۸:۴۶ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…