رنگ مو و تاثیر آن در زیبایی چهره

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مو یکی از مهم ترین عناصر زیبایی چهره افراد است. با تغییر رنگ مو، تفاوت زیادی در چهره ایجاد می‌شود.
رنگ مو

رنگ مو

رنگ مـو دارای تنوع زیاد و تناژهای مختلف گرم و سرد است. محبوب ترین طیف های رنگ مو، عبارت هستند از: نسکافه ای،زیتونی، عسلی، کاراملی، دودی، شکلاتی، شرابی، فندقی و رنگ های ترکیبی. در این مطلب مجله دلتا به عناصر مورد نیاز در داشتن رنگ مو جذاب می‌پردازیم.

رنگ کردن مو

همیشه سعی کنید محصولی با کیفیت را برای رنگ کردن موی خود به کار ببرید تا باعث صدمه زدن به ساقه و ریشه مو نشوید. رنگ کردن مو با رنگ هایی که کیفیت بالایی دارند و متناسب با چهره انتخاب شده اند، تغییر زیادی در ظاهر ایجاد خواهند کرد. رنگ مو، با توجه به فصل و مد روز تغییر می‌کند. معمولا در هر فصل، گرایش به رنگی خاص افزایش می‌یابد و بستگی زیادی به سن، رنگ سال، مدل مو، اکسسوری، استایل و مد روز دارد.

رنگ مو، نشان دهنده شخصیت و علایق هر شخص است. هنگام انتخاب رنگ، نباید به احساسات لحظه ای تکیه کرد. بلکه باید در نظر گرفت که این رنگ برای مدتی طولانی روی مو باقی می‌ماند. رنگ را باید متناسب با استایل، رنگ چشم و پوست خود انتخاب کنید تا بتوانید ظاهری جذاب داشته باشید. توصیه می‌شود برای دستیابی به نتیجه مطلوب، رنگ کردن مـو را به دست متخصصان و آرایشگران حرفه ای بسپارید.

قبل از اقدام به رنگ کردن، حتما با انواع اکسیدان، واریاسیون و تناژهای مختلف رنگ آشنا شوید. تاثیر هر کدام از رنگ ها را روی روحیه خود مطالعه کنید و سپس تصمیم به رنگ کردن موی خود بگیرید.

  • رنگ هایی که پایه خاکستری، نقره ای و طوسی دارند، باعث می‌شوند حالت چهره شما خنثی به نظر برسد و سن را بیش تر نشان دهد.
  • تناژهای قرمز مانند شرابی و زرشکی، پوست صورت را شاداب و گرم تر جلوه می‌دهند.
  • رنگ موی بنفش، زردی پوست را متعادل می‌سازد و آن را درخشان جلوه می‌دهد.
  • رنگ موهایی که به رنگ هلویی گرایش پیدا می‌کنند، فرد را خونگرم نشان می‌دهند.

موی مسی

تاثیر رنگ پوست در انتخاب رنگ

رنگ پوست یکی از عوامل موثر در انتخاب رنگ است. با توجه به تاثیر هر رنگ برای زیباتر شدن چهره، یکی از آن ها یا ترکیبی از چند مورد را انتخاب کنید. با توجه به رنگ پوست خود، می‌توانید از رنگ های پیشنهادی زیر استفاده کنید:

  • پوست سبزه؛ رنگ های مشکی، شرابی، قرمز، بلوند، فندقی و شاه بلوطی
  • پوست روشن؛ قهوه ای، شکلاتی، دودی، زیتونی، نقره ای، بلوند، آبی و بنفش
  • پوست برنزه؛ صورتی، آلبالویی، بلوند مات، شکلاتی روشن و عسلی
  • پوست گلگون؛ مشکی، هایلایت آبی و دودی، قهوه ای سوخته، بلوند و مسی

در نظر داشته باشید که نمونه رنگ های داخل کاتالوگ، روی موی دکلره آزمایش شده است و نتیجه آن روی موی هر شخص بستگی به ضخامت مو، کیفیت مواد و دکلره مو دارد. در بیش تر مواقع، رنگ موجود در کاتالوگ روشن تر از نتیجه آن روی موی سر است.

موی صورتی

اکسیدان چیست؟

از مهم ترین عناصری که برای رنگ کردن مو به آن نیاز دارید، اکسیدان است. این ماده به عنوان فعال کننده شیماییِ رنگ عمل می‌کند و باعث رنگ گرفتن مو می‌شود. درجه اکسیدان در روشن کنندگی مو موثر است، هرچه درجه آن بیش تر باشد، رنگ روشن تری به دست می‌آید. این عنصر علاوه بر اینکه با رنگ ترکیب می‌شود، برای دکلره کردن مو نیز لازم است. اکسیدان مخصوص رنگ و دکلره کردن مو در چهار نوع تولید می‌شود:

  1. اکسیدان ۳%؛ این نوع، که با نام ولوم ۱۰ شناخته می‌شود، ضعیف ترین اکسیدان است. برای ثبات تیرگی رنگ های تیره مانند مشکی و قهوه ای به کار می‌رود.
  2. اکسیدان ۶%؛ به این اکسیدان ولوم ۲۰ نیز می‌گویند، برای رنگ کردن موهای سفید، دکلره و دکوپاژ کاربرد دارد. در روش های جدید رنگ کردن مو، مانند آمبره، سامبره، بالیاژ و هم چنین رنگ ابرو، اکسیدان ۶% استفاده می‌شود و مناسب پایه مو ۱ تا ۴ است.
  3. اکسیدان ۹%؛ همان طور که گفتیم هر چه درصد اکسیدان بالاتر باشد، روشن کنندگی آن بیش تر خواهد بود. ولوم ۳۰ مناسب پایه ۵ تا ۱۰ و بهترین انتخاب برای دکلره کردن مو است.
  4. اکسیدان ۱۲%؛ قوی ترین اکسیدان، معروف به ولوم ۴۰ است که توسط آرایشگران حرفه ای استفاده می‌شود.

واریاسیون

یکی دیگر از مواد شیمیایی که در روند رنگ کردن مو، مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند تاثیر زیادی در ایجاد رنگ دلخواه داشته باشد، واریاسیون است. این ماده، تُن رنگ را با خنثی کردن تاثیر بعضی از رنگ ها، تغییر می‌دهد. انواع واریاسیون عبارت هستند از قرمز، سبز، نقره ای، زرد و بنفش.

با آگاهی کامل از نکات یاد شده می‌توانید رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید و جذابیت خود را افزایش دهید.

۲ دیدگاه

  1. شمس

    ۱۸ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۱ ق٫ظ

    آموزش خوبی برای رنگ کردن مو بوده است

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…