توسکستان کجاست ؟

۸
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در پاییز چشم انداز های بی نظیری را در مسیر جنگل و جاده توسکستان خواهید دید. رنگین کمانی چشم نواز از رنگ ها که در همسایگی جنگل های جهان نما قرار دارد و جزو جنگل های هیرکانی به حساب می آید.
توسکستان

استان گلستان مناطق گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. جاذبه های طبیعی بسیاری که بدون دخالت دست انسان، به یک مقصد گردشگری تبدیل شده و مأوای گردشگران است. مانند چشمه ساران، دشت ها، آبشار ها، کوهستان ها، جنگل ، مراتع و… امروز مقصد صفحه گردشگری مان هم جنگلی است در گلستان. همه فصول زیباست. پاییز و زمستانش زبانزد است. و بهار و تابستانش دیدنی. به جنگل و جاده و روستایی که بخشی از منطقه گردشگری توسکستان به شمار می رود. در دامنه های شمالی کوهستان البرز واقع شده و حدود ۲۰ کیلومتر از جنوب شرقیِ گرگان، فاصله دارد. با مجله دلتا همراه شوید.

جنگل های هیرکانی توسکستان

توسکستان کجاست؟

همانطور که گفته شد توسکستان یکی از جاذبه های طبیعی و تفریحی شهر گرگان در استان گلستان است. یک منطقه گردشگری بکر که در دامنه های شمال شرقی البرز واقع شده و در ۱۳ کیلومتری شهر گرگان است. جاده منتهی به این جنگل بسیار پر پیج و خم اما بسیار مهیج است. در هر فصل از سال زیبایی خاص آن فصل را به عالی ترین شکل به شما هدیه می‌دهد. اگر در زمستان تصمیم گرفتید که به این جنگل بروید. فقط کمی آهسته برانید تا رانندگی تان ایمن باشد. هر چند زیبایی های زمستانه این جاده هم به قدری است که برای دیدن مناظر بی نظیر طبیعت قطعاً آهسته رانندگی خواهید کرد تا از آن  ها بهره مند شوید.

نام توسکستان از آنجا آمد که بیشتر درخت ‌های اینجا، توسکاست و به همین دلیل هم به توسکستان معروف شده است.

در پاییز چشم انداز های بی نظیری را در مسیر جنگل و جاده توسکستان خواهید دید. رنگین کمانی چشم نواز از رنگ ها که در همسایگی جنگل های جهان نما قرار دارد و جزو جنگل های هیرکانی به حساب می آید. منطقه ای چهار فصل که می توانید همیشه از زیبایی هایش لذت ببرید. بیشتر درختان این جنگل را درختان توسکا، اورس و بلوط تشکیل می دهند. هنگامی که هوا ابریست فضای این جنگل ها بسیار رویایی و بی نظیر است.

جنگل های گلستان

چطور به توسکستان برویم؟

از تهران باید وارد جاده هراز یا فیروزکوه شوید و تا گرگان برانید. جنگل توسکستان در فاصله ۱۳ کیلومتری بعد از گرگان، است. پس گرگان را که ۱۳ کیلومتر رد کردید، در سمت راست، تابلوی جاده فرعی جنگل توسکستان را خواهید دید. به روستای «توسکستان» که رسیدید اولِ جنگل است.

اگر از مشهد می‌خواهید به این سمت بروید، اول باید وارد جاده آسیایی شوید و در ۱۳ کیلومتری گرگان به چپ بپیچید.

دسترسی به جنگل توسکستان کار دشواری نیست فقط باید خودتان را به جاده آسفالته توسکستان برسانید که از میان این جنگل تماشایی می‌گذرد. جاده ای که در لیست زیباترین جاده های جنگلی ایران قرار می‌گیرد. نکته ای که باید به شما بگویم اینکه درست است که شما می‌توانید در جنگل توسکستان جنگل نوردی و پیمایش در طبیعت انجام دهید اما!

اما توجه داشته باشید که برای انجام این کارها حتماً از یک راهنمای جنگل کمک بگیرید، تجهیزات مناسب همراه ببرید و حتماً به منتظرانتان بگویید کجا هستید.  همچنین می‌توانید برای اقامت از امکانات رفاهی روستای توسکستان در ابتدای جاده، و روستای چهارباغ در انتهای جاده استفاده کنید.

جاده توسکستان در زمستان

جاده توسکستان کجاست

برخی ها تصورشان بر این است که جاده‌ها فقط پلی برای رسیدن از یک جا به جای دیگر است ، اما گردشگران و طبیعت گردان معتقدند خود این جاده ها  می توانند مقصدی برای سفر باشند و مثلاً رانندگی در آن ها با مناظر دیدنی و آب و هوای مطبوع می‌تواند روح انسان را سر ذوق بیاورند.

جاده توسکستان هم از همین دست است. از ابتدایش زیباست تا انتهایش. ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی گرگان، از روستای توسکستان شروع می شود و تا دشت سرعلی ‌آباد امتداد می یابد. ۲۵ کیلومتر طول دارد و هر دو طرف آن را همان جنگل توسکستان در برگرفته است.

جاده شاهرود به گرگان

چرا توسکستان؟

  • جاده توسکستان می تواند یک مقصد ایده آل برای سفر هایی باشد که می‌خواهیم فقط خودمان باشیم و خودمان. خوش‌ آب ‌و ‌هواست و جنگل آن جزو جنگل ‌های هیرکانی‌است و در همسایگی منطقه جهان‌ نما قرار گرفته است. منطقه ای دیدنی که در مطلبی جدا راجع به آن صحبت خواهیم کرد.
  • جنگل توسکستان چهار فصل است و زیبایی های بی نظیری دارد. اگر اهل کمپ زدن هستید خوب است لوازم کمپینگ خود را هم در سفر با خود ببرید. البته اگر از آن دسته گردشگران سرد پیما هستید که حسابی برایتان لذت بخش خواهد بود. می گویند اگر در شبی زمستانی کمپینگ به راه بیندازیذ امکان ندارد که سال های بعد هم این کار را ادامه ندهید. حالا تصورش را بکنید این کمپ در جنگل بسیار بی نظیر توسکستان با آن مناظر برفی باشد.
  • چشمه باغ سرهنگ ۴ کیلومتر بعد از روستای توسکستان قرار دارد و ۵ کیلومتر بعد تر به آبشاری همنام با روستا می رسیم که که از جاذبه های منطقه گردشگری توسکستان حساب می شود.
  • دشت سرعلی آباد آن بالا قرار گرفته، و وقتی پیچ‌ ها را پشت سرگذاشتید و درختان اورس و انواع بلوط و سرخدار را رد کردید به این منطقه زیبا می رسید.
  • پارک جنگلی النگدردر مسیر پارک جنگلی ناهار خوران قرار گرفته و یکی از اصلی ‌ترین مقاصد در سفر به گرگان است می توانید قبل از سفر به توسکستان، به این پارک جنگلی هم سر بزنید که بسیار نزدیک گرگان است.

پارک جنگلی النگدر

۸ دیدگاه

  1. ملکی

    ۵ دی ۱۳۹۸ در ۱:۱۸ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • گلزار

      ۶ دی ۱۳۹۸ در ۱:۴۱ ب٫ظ

      مررررسی 🙂

      پاسخ

  2. روزبهانی

    ۵ دی ۱۳۹۸ در ۹:۰۲ ق٫ظ

    متشکرم وممنون

    پاسخ

    • گلزار

      ۵ دی ۱۳۹۸ در ۹:۲۰ ق٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  3. روزبهانی

    ۵ دی ۱۳۹۸ در ۹:۰۱ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

    • گلزار

      ۵ دی ۱۳۹۸ در ۹:۲۱ ق٫ظ

      تشکر از شما 🙂

      پاسخ

  4. یوسفی

    ۵ دی ۱۳۹۸ در ۹:۰۱ ق٫ظ

    زیباست

    پاسخ

    • گلزار

      ۵ دی ۱۳۹۸ در ۹:۲۱ ق٫ظ

      بلی بلی 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…