خواص شیرین بیان ؛ گیاه صلح طلب

۵
9
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شیرین بیان یک گیاه صلح طلب است که بسیاری از بیماری های شما را درمان می‌کند؛ خواص این گیاه را در مجله دلتا بخوانید.
خواص-شیرین-بیان

شیرین بیان یک طعم‌دهنده طبیعی مواد غذایی است که البته در محصولات دارویی و طب سنتی هم کاربرد دارد، یکی از خواص بی‌نظیر شیرین بیان درمان مشکلات معده است. همچنین این گیاه دارویی، بسیاری از مشکلات پوستی مثل اگزما و خارش را درمان می‌کند. درباره خواص شیرین بیان هر چه بگوییم باز هم کم است، با مجله دلتا همراه باشید.

خواص گیاه شیرین بیان

گیاه شیرین بیان چیست؟ 

گیاه شیرین بیان بومی جنوب اروپا و آسیا است و به عنوان ” ریشه شیرین ” معروف است؛ ریشه این گیاه بسیار شیرین و سرشار از مواد معدنی مفید مثل فسفر، کلسیم، کلوئین، آهن، منیزیم، پتاسیم، سلنیوم، سیلیسیم و روی است.

همانطور که گفتیم، شیرین بیان در آشپزی کاربرد زیادی دارد، در طب سنتی چینی از این گیاه استفاده فراوانی می‌شود؛ شیرین بیان به گیاه صلح طلب هم معروف است. با ما همچنان همراه باشید تا درباره خواص شیرین بیان بیشتر بدانید.

گیاه شیرین بیان

خواص شیرین بیان 

بعد از گل گاو زبان، اسطوخودوس، بابونه و آویشن حالا نوبت به این گیاه دارویی رسیده است. درباره خواص شیرین بیان یا گیاه صلح طلب هرچه بگوییم، باز هم کم است، از این به بعد، مشکلات روده، معده، کبد و سرماخوردگی و عفونت های ویروسی خود را به گیاه شیرین بیان بسپارید. در ادامه با فواید شیرین بیان بیشتر آشنا می‌شویم:

  • سلامت قلب

آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در عصاره شیرین بیان سلامت قلب را تضمین می‌کند و برای کنترل دیابت یک گزینه عالی است. این گیاه مانع از تشکیل پلاک در شریان های بدن می‌شود و از عروق قلب محافظت می‌کند.

  • شیرین بیان برای التهاب مفاصل

شیرین بیان یک گیاه ضد التهاب است، در طب سنتی ثابت شده است که آرتریت روماتوئید را می‌توان با این داروی گیاهی درمان کرد. تحقیقات نشان داده است که شیرین بیان می‌تواند سطح پروتئین و سیتوکین ها و همچنین تورم مفاصل را کاهش دهد.

  • خواص شیرین بیان برای کبد

شیرین بیان خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد که می‌تواند از سلول های کبد و چربی بالای آنها محافظت کند؛ گلیسیریزین موجود در شیرین بیان می‌تواند سموم ناشی از اختلال کبد را درمان کند.

  • خواص شیرین بیان برای میکروب معده

طبق مطالعات دانشمندان، اسید گلیسیریزین موجود در شیرین بیان می‌تواند در برابر رشد هلیکوباکتر پیلوری از فرد محافظت کند، اگر مشکل سوء هاضمه دارید، مصرف جوشانده شیرین بیان را فراموش نکنید.

خواص شیرین بیان

  • خواص شیرین بیان برای رحم ( شیرین بیان و قاعدگی )

ریشه شیرین بیان را دست کم نگیرید. اگر دچار سندروم پیش از قاعدگی هستید، شیرین بیان با مواد غنی مثل ایزوفلاون ها می‌تواند به شما کمک کند. شیرین بیان یک ماده مغذی است که به تعادل هورمون های خانم ها کمک می‌کند. این ماده می‌تواند گر گرفتگی های ناشی از یائسگی خانم ها را برطرف کند.

  • معجزه شیرین بیان برای درمان استرس

شیرین بیان در جلوگیری از نقص عملکرد غده ها و هورمون های بدن بسیار مؤثر است؛ مصرف این ماده می‌تواند هورمون استرس را در فرد کنترل کند.

  • فواید شیرین بیان برای درمان سل و عفونت بدن

گیاه شیرین بیان مشکل سل ریوی را درمان می‌کند، این گیاه ضد التهاب و ضد میکروب در برطرف کردن آسم و عفونت ریه تاثیر می گذارد . شیرین بیان حاوی گلیسیریزین اسید است که در درمان بیماری های ویروسی، قارچی و باکتریایی هم بسیار مؤثر است. اثر ضد ویروسی این گیاه آنقدر قوی است که می‌تواند عفونت ناشی از تب خال را هم درمان کند.

  • خاصیت شیرین بیان برای درمان اختلال تنفسی

گیاه شیرین بیان گلودرد، سرفه، سرماخوردگی، برونشیت و بیماری های ریوی و عفونت های ناشی از آن را درمان می‌کند. اگر اختلال تنفسی یا آنفولانزا دارید، این گیاه ویروس کش را امتحان کنید.

  • معجزه عصاره شیرین بیان برای درمان ایدز و هپاتیت

همانطور که گفتیم، شیرین بیان خاصیت ضد باکتری دارد که در نابود کردن ویروس های بدن موثر است. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که شیرین بیان می‌تواند ویروس عفونی ایدز و هپاتیت را کنترل و درمان کند. گلیسیریزین موجود در ریشه های این گیاه به مهار تکثیر ویروس کمک می‌کند؛ برای کنترل عفونت ناشی از این بیماری ها از عرق شیرین بیان استفاده کنید.

  • خواص شیرین بیان برای باردار شدن

چای یا عرق شیرین بیان می‌تواند به درمان مشکلات باروری در خانم هایی که اختلالات هورمونی مثل پلی کیستیک تخمدانی دارند، کمک کند. این گیاه هورمون استروژن را در بدن خانم ها تنظیم و قاعدگی و زمان تخمک گذاری آنها را منظم می‌کند.

شیرین بیان برای معده

  • خواص شیرین بیان برای لاغری

عصاره و عرق شیرین بیان می‌تواند شما را لاغر تر کند. فلانوئید های موجود در این گیاه، با چاقی و چربی های زائد بدن مبارزه می‌کنند، مصرف روزانه این گیاه باعث تناسب اندام شما می‌شود.

  • خواص شیرین بیان برای پوست و مو

زیبایی پوست و موی خود را به طب سنتی و دارو های گیاهی بسپارید. در این میان، انتخاب گزینه گیاهی شیرین بیان می‌تواند برای شما معجزه کند. این گیاه التیام دهنده عالی پوست او در درمان اگزما و دیگر بیماری های پوستی موثر است. اگر یک ضد آفتاب طبیعی می‌خواهید عصاره این گیاه را امتحان کنید. همچنین ریشه این گیاه، شوره سر را درمان می‌کند و باعث تحریک و تقویت پیاز مو می‌شود.

  • عرق و ریشه شیرین بیان ؛ گیاه ضد افسردگی

شیرین بیان با مواد غنی که دارد، افسردگی را کنترل و درمان می‌کند؛ این مسئله به خصوص بعد از زایمان برای خانم ها بسیار مؤثر است؛ چون مصرف عرق و ریشه شیرین بیان، برای درمان افسردگی بعد از زایمان گزینه مناسبی است. کلسیم، بتاکاروتن و منیزیم در این گیاه، ضد افسردگی و  درمان کننده اختلال عصبی ( فلج بل ) است.

نظر شما درباره شیرین بیان و خواص این گیاه چیست؟ اگر تا به حال ریشه یا عرق این گیاه را امتحان نکرده‌اید، همین حالا دست به کار شوید و خود را به خوردن یک فنجان چای یا دمنوش گیاهی شیرین بیان مهمان کنید.

خواص شیرین بیان

۵ دیدگاه

  1. ملکی

    ۵ دی ۱۳۹۸ در ۱:۱۲ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  2. فرهاد کرمی

    ۵ دی ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۷ ب٫ظ

  3. ثامن

    ۵ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۱ ق٫ظ

  4. فتحی

    ۵ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۵ ق٫ظ

    بسیار مفید

    پاسخ

  5. آدینه

    ۴ دی ۱۳۹۸ در ۶:۵۰ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…