۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

توضیحی درباره ی صدور گواهی عدم حضور از طریق اظهارنامه:

ممکن است مثلا خریدار اظهارنامه ای را به طرفیت فروشنده بنویسد و در آن بنویسد که در فلان تاریخ  در اظهارنامه به دفترخانه بیاید و سند را به نام او ثبت کند. در این مورد رویه ی دفترخانه ها این است چنین چیزی را نمی پذیرند و گواهی عدم حضور صادر نمی کنند.

آیا خریدار می تواند به جای چک بانکی، با چک شخصی در دفترخانه حاضر شود؟

خیر چنین امکانی وجود ندارد و دفترخانه ها آنها را نمی پذیرند و حتما باید چک بانک یا پول نقد باشد و حتی برخی دفترخانه ها پول نقد را هم قبول نمی کنند و فقط چک بانکی را می پذیرند. پس آنچه که برای دفترخانه ملاک است وجه نقد ی چک تضمینی صادره از بانک‌هاست که دارای پشتوانه مشخص هستند.

 

آیا فوت یکی از طرفین باعث از بین رفتن تعهد برای حضور در دفترخانه می شود؟

خیر، فوت و یا جنون هریک از طرفین بعد از تنظیم مبایعه‌نامه، مفاد ومندرجات مبایعه‌نامه وتاریخ ومحل انجام تعهد انتقال را بی‌اعتبار نمی‌کند؛ به‌همین جهت در صورت مواجهه با این مسائل، نزدیکان و یا وراث باید آگاهی داشته باشند تا این موارد را رعایت کنند.

نمونه گواهی عدم حضور

نظر به اینکه با توجه به مدارک ابرازی از طرف ….. مقرر بوده است که سند  …. حاکی از (انتقال قطعی اجاره، صلح) ملک پلاک …. واقع در  …. با شرایط مذکور در آن مدارک در تاریخ …. در این دفترخانه به ثبت برسد از آنجا که سند مذکور به علت …. (علت باید به صورت کامل نوشته شود) تا آخر وقت اداری روز …. ثبت نشده است. به تقاضا آقای/ خانم …. و بر اساس دستور شماره … این گواهی از طرف اینجناب …… سردفتر / کفیل دفتر  تنظیم و به نام برده تسلیم گردید.

در این باره بیشتر بخوانید:

آیا عدم پرداخت هزینه دفترخانه توسط خریدار میتواند موجب صدور گواهی عدم حضور شود؟

آیا دفترخانه وظیفه دارد که گواهی عدم صدور صادر کند؟

آیا می توان در تاریخی بعد از تاریخ تعیین شده در قرارداد، درخواست گواهی عدم حضور کرد؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…