خرید خانه در مرداویج ؛ محله بالا شهر اصفهان

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محله مرداویج در جنوب شهر اصفهان و در منطقه 6 این شهر قرار دارد. این محله در دهه‌های اخیر مقصد بسیاری از مهاجران بوده است.
خرید خانه در مرداویج

برخلاف تهران که محله‌های به اصطلاح بالاشهر در نیمه شمالی آن قرار دارند. محله‌های بالاشهر اصفهان در جنوب آن واقع شده اند. یکی از محله‌های لوکس اصفهان، محله مرداویج است که در حدفاصل دروازه شیراز (میدان آزادی) تا چهارراه فرایبورگ، کوی استادان و خیابان کارگر قرار دارد. پیش از خرید خانه در مردوایج با ما در معرفی این محله همراه باشید.

به گزارش مجله دلتا محله مردوایج کانون آپارتمان‌های پنج و شش طبقه با نمای سنگی و  همچنین ساختمان‌هایی به جا مانده از دهه ۵۰ است که در چند دهه اخیر مهاجران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.

مرداویج در گذشته

از آنجا که در سال‌های پیش از انقلاب، محله مرداویج را عمدتاً زمین‌هایی بایر تشکیل می‌داده است؛ بنابراین این محله، آن اصالتی که محله‌های دیگر اصفهان از آن برخوردارند را ندارد. ارائه زمین‌های این محله به کارمندان دولت در دهه ۵۰ و آغاز ساخت‌ و ساز، به سکونت مهاجران بسیاری در مرداویج منجر و این محله به تدریج تبدیل به یک محله بالاشهری شد؛ به طوری که اکنون ۹۰ درصد از ساکنان این محله، از اطراف اصفهان هستند.

مراکز تفریحی

مهم‌ترین پاتوق اهالی این محله، پارک مرداویج است. به دلیل سکونت تعداد زیادی از کارمندان بازنشسته دولت، میانسالان بسیاری اوقات خود را در این پارک می‌گذرانند. این پارک با زمین بازی برای کودکان، وسایل ورزشی و میزهای پینگ پنگ و شطرنج یک مکان تفریحی ایده آل برای ساکنان این محله است. مجتمع تفریحی و ورزشی پرواز از دیگر مراکز تفریحی مرداویج است که در خیابان شیخ کلینی قرار دارد. پاساژ قائم نیز مرکز تجاری مردوایج است که بیشتر مشتریان آن، محلی هستند و معمولا قیمت‌های این مرکز خرید از میانگین قیمت منطقه بالاتر است.

بنای تاریخی برج کبوتر نیز در محله مرداویج قرار دارد. این بنای تاریخی متعلق به دوره صفویان است و در میدانی در تقاطع خیابان آزادی و شیخ صدوق اصفهان قرار گرفته‌ است. ارتفاع این برج ۱۸ متر است و ۱۵ هزار کبوتر می توانند آنجا جای بگیرند.

مرداویج خرید خانه در مرداویج ؛ محله بالا شهر اصفهان

بافت محله مرداویج

بافت محله مرداویج، نسبت به محله‌های دیگر اصفهان بیشتر کارمندنشین مهاجر و غیراصفهانی است.‬‬ ساکنان محله امن و آرام مرداویج، به دلیل نزدیکی این محله به هوانیروز، بیشتر ارتشی‌ها، فرهنگیان و کارمندان بازنشسته معدن هستند. در مورد بافت مردمی مرداویج می‌توان گفت که این محله مردمان مختلف با فرهنگ‌های گوناگون را در خود جای داده است.

خیابان‌های مهم

ملاصدرا، ملاصدرای جنوبی، شیخ صدوق جنوبی (برج)، جابر، عمّار، استقلال (جنوبی، میانی، شمالی)، فرایبورگ، رسالت، فارابی (جنوبی، میانی، شمالی)، آزادی، شیخ کُلینی خیابان‌های اصلی محله مرداویج است.

قیمت ملک

شهر اصفهان به دلیل قدمت و وسعت خود خانه‌های ویلایی و حیاط دار بسیاری دارد و محله مرداویج نیز از این ویژگی مستثنا نیست. اگر از علاقه‌مندان خرید ملک در مرداویج هستید لازم است بدانید که در محله‌های جنوبی شهر اصفهان قیمت خانه در حداکثر خود قرار دارد. در صورتی‌ که بودجه محدودی دارید می‌توانید خانه‌هایی با متراژ کمتر را انتخاب کنید. برای اطلاع از قیمت روز ملک در اصفهان اینجا کلیک کنید.

۲ دیدگاه

  1. سعدی

    ۶ دی ۱۳۹۸ در ۰:۲۹ ق٫ظ

    • ناشناس

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۸ ق٫ظ

      ۴۱سال پیش که ما بچه بودیم وساکن مرداویج شدیم اکثر خیابان های اصلی مرداویج هم خاکی بود چه برسه به کوچه هاش ولی امکانات لوله کشی گاز وفاضلاب که اکثر محلات اصفهان نداشت کامل داشت یک مدرسه بزرگ پسرانه داشت که شامل دبستان وراهنمایی ودبیرستان باهم بود ولی حالا شده راهنمایی ودبیرستان خواستم بگم هیچ نوع امکاناتی نسبت به آن موقع دراین محله دولت اضافه نکرده جز اینکه ساختار زیبا وخلوت قبلی راهم به هم زده وخانه های یکی دوطبقه را کرده شش وهفت طبقه که باعث تراکم جمعیت فوق العاده زیاد وترافیک زیادشده بدون اینکه حتی کمترین امکاناتی ازقبیل افزایش مراکز آموزشی یا افزایش پارک وفضای سبز وحتی افزایش قطر لوله های آب شهری برای جبران کسری فشار آب ساختمان ها شده باشد الان محله های بسیاری در اصفهان هستند که زیباتر وبا امکانات بروز تری ساخته شده و خلوت تر وآرامش بهتری هم دارند ولی مرداویج فقط اسم دارد وپاتوقی برای بعضی اشخاص خاص شده بدون هیچ جذابیت قابل ذکری

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…