دفع سنگ کلیه بدون جراحی!

۳
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
دفع سنگ کلیه بدون جراحی! بله درست شنیدید؛ درباره درمان خانگی سنگ کلیه چه می‌دانید؟ با مجله دلتا همراه باشید.
دفع-سنگ-کلیه

سنگ کلیه خود را در خانه و بدون جراحی درمان کنید! بله درست شنیدید، دفع سنگ کلیه بدون جراحی امکان دارد! اصلا چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد که کلیه ها سنگ ساز می‌شوند؟ علت و علائم سنگ کلیه چیست؟ با مجله دلتا همراه باشید تا برای همیشه از شر سنگ کلیه خلاص شوید.

دفع سنگ کلیه

سنگ کلیه چیست؟ 

کلیه ها یکی از اعضای مهم بدن هستند که کارشان دفع ضایعات از طریق ادرار است؛ امان از روزی که کلیه ها سنگ ساز شوند! سنگ کلیه جسم سختی است که از کانی‌ های موجود در ادرار تشکیل می‌شود، اندازه این سنگ ها می‌توانند متفاوت باشند البته مسئله مهم انسداد مجاری ادرار با این سنگ ها است که در قسمت پشت و شکم درد زیادی ایجاد می‌کنند.

دفع سنگ کلیه

علت سنگ کلیه 

به طور معمول، سنگ‌ ها در کلیه ها به دلیل غلظت بالای مواد معدنی در ادرار یا عوامل ژنتیکی و محیطی تشکیل می‌شوند که البته عوامل مختلفی مثل کم آبی بدن، کلسیم بالای ادرار، چاقی و کم تحرکی، مصرف بیش از حد الکل یا ویتامین c، مصرف برخی دارو ها و غذا های خاص و … هم در ایجاد شدن آنها تأثیر گذار است؛ اگر شدت درد ناشی از این سنگ ها زیاد باشد، به آن کولیک کلیوی می‌گویند، دردی شبیه به درد زایمان! کولیک کلیوی ناشی از سنگ کلیه اغلب با ادرار زیاد، بی قراری، تعریق بیش از حد بدن، حالت تهوع و استفراغ همراه است.

علائم سنگ کلیه 

از نشانه های اولیه این بیماری، درد در ناحیه کمر و شکم است؛ به طوری که این درد در آقایان قسمت تحتانی لگن، مثانه و حتی بیضه ها را درگیر می‎کند. از علائم شایع سنگ کلیه :

  • ادرار صورتی، قرمز یا قهوه ای رنگ
  • تکرر ادرار
  • درد در هنگام ادرار کردن
  • تعریق بیش از حد بدن
  • حالت تهوع و استفراغ

درمان خانگی سنگ کلیه

دفع سنگ کلیه با روش های خانگی  

حالا می‌رسیم به قسمت جالب داستان، دفع سنگ کلیه بدون جراحی! اگر سنگ کلیه شما کوچک باشد، می‌توانید به راحتی در منزل و با روش های خانگی آن را دفع کنید؛ بگذارید کمی خودمانی تر این سؤال را مطرح کنیم؛ برای دفع سنگ کلیه چی خوبه؟ اصلا کدوم خوراکی ها می‌توانند سنگ کلیه را دفع کنند؟ اتاق عمل در آشپزخانه شما است؛ اگر از جراحی می‌ترسید، این روش های خانگی و خوراکی ها را امتحان کنید.

  • اصلاح رژیم غذایی ( دفع سنگ کلیه با فیبر طبیعی )  

برای سلامت کلیه ها و مجاری ادرار، یک رژیم غذایی با فیبر بالا می‌تواند بسیار کمک کننده باشد؛ بنابراین سعی کنید تا از این به بعد، مصرف میوه و سبزیجات تازه را به سبد غذایی خود اضافه کنید، به یاد داشته باشید که شما باید به صورت روزانه ۸ لیوان آب بخورید.

دفع سنگ کلیه

درمان خانگی سنگ کلیه ( درمان سنگ کلیه در طب سنتی ) 

چگونه سنگ کلیه خود را در خانه دفع کنیم؟ به راحتی! فقط با مصرف این خوراکی ها:

  • درمان سنگ کلیه در منزل با آب کرفس و سیب

یکی از راه های خانگی دفع سنگ کلیه، استفاده از معجون خانگی آب کرفس و سیب است. نوشیدنی طبیعی آب کرفس و سیب برای دفع سنگ کلیه معجزه می‌کند! این دو ماده غذایی خواص دیورتیک (ادرارآور) و آنتی اکسیدانی قوی دارند که باعث دفع مواد زائد از بدن می‌شوند.

  • درمان سنگ کلیه با لیموترش و روغن زیتون

مخلوط آب لیموترش با روغن زیتون و میل کردن این معجون به صورت ناشتا، با خواص قلیایی که دارد، باعث سم زدایی از بدن و تنظیم pH  می‌شود. برای تهیه این معجون خانگی، فقط کافی است از مخلوط لیموترش و روغن زیتون به صورت روزانه استفاده کنید.

دفع سنگ کلیه

  • راه خانگی دفع سنگ کلیه با آب قره قاط

شاید میوه قره قاط برای شما شناخته شده نباشد اما آب این میوه با خواص قلیایی که دارد، باعث دفع مواد زائد از بدن می‌شود و این مسئله عملکرد کلیه ها را بهبود می‌بخشد.

  • دمنوش گیاه باباآدم با ماء الشعیر

دم کرده گیاه آرقیطون به همراه باباآدم و دو لیوان ماء الشعیر را در یک ظرف بریزید و اجازه دهید تا این ترکیب نیم ساعت در یخچال بماند؛ این نوشیدنی می‌تواند مثانه، کبد و کلیه ها را پاکسازی کند و شما را از شر سنگ کلیه نجات دهد؛ این دمنوش گیاهی عفونت مثانه و عفونت های مجاری ادرار را بر طرف می‌کند.

  • گیاه قاصدک

نوشیدنی گیاه قاصدک یک محرک طبیعی برای تولید ادرار بیشتر است. مصرف متعادل این گیاه برای مقابله با احتباس مایعات بدن و دفع سنگ کلیه بسیار مؤثر است.

دفع سنگ کلیه

  • درمان خانگی سنگ کلیه با انار

اگر سنگ کلیه دارید، به صورت روزانه، آب انار بنوشید. البته مخلوط و ترکیب این میوه در سالاد و غذا های مختلف هم می‌تواند شما را از شر عفونت های بدن، سنگ کلیه و مثانه نجات دهد، شما می‌توانید دانه های انار را آسیاب و با آنها رب خانگی تهیه کنید.

  • درمان سنگ کلیه با سرکه سیب و عسل

همانطور که می‌دانید، سرکه خاصیت ضد التهاب و ضد اسیدی دارد؛ مخلوط ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب ارگانیک با یک قاشق عسل در یک فنجان آب گرم می‌تواند سنگ کلیه را دفع کند.

  • دفع سنگ کلیه با ریحان

ترکیب ریحان و عسل هم برای دفع سنگ کلیه معجزه می‌کند. فقط کافی است که یک قاشق چای‌خوری ریحان و عسل را با هم مخلوط کنید و به مدت ۵ تا ۶ ماه به صورت روزانه از این معجون بخورید. اگر طعم این ترکیب را دوست ندارید، می‌توانید از آب ریحان خالص استفاده کنید.

  • درمان سنگ کلیه با هندوانه

خوردن هندوانه یا آب هندوانه به صورت روزانه و مرتب، سنگ کلیه را دفع می‌کند. نوشیدن چای دانه های هندوانه هم برای پاکسازی کبد و کلیه روش بسیار مؤثری است.

  • دفع سنگ کلیه با جوانه گندم

جوانه گندم فقط گیاه زیبایی پوست و مو نیست! برای درمان سنگ کلیه می‌توانید یک قاشق چای‌خوری آبلیمو و عصاره برگ ریحان و آب جوانه گندم را با هم ترکیب کنید و روزانه ۲ تا ۳ لیوان از این نوشیدنی بخورید. آب جوانه گندم، منبع خوبی از منیزیم، پتاسیم ،آهن، اسید های آمینه و ویتامین است.

  • دفع سنگ کلیه با سیاه دانه و عسل

طب سنتی به کمک شما می‌آید. مخلوط و ترکیب سیاه دانه با عسل و مصرف روزانه آن تا ۲ تا ۳ ماه می‌تواند سنگ کلیه را به طور طبیعی دفع کند.

  • آب آلوئه ورا

آب آلوئه ورا نه فقط دوست پوست و موی شما است بلکه مصرف روزانه یک چهارم فنجان آب آلوئه ورا می‌تواند سلامت کلیه های شما را تضمین کند.

نظر شما درباره این بیماری و راهکار های طبیعی و خانگی درمان آن چیست؟ اگر شما هم به این درد دچار شده‌اید، این روش های خانگی را حتما امتحان کنید؛ به خاطر داشته باشید که مجله دلتا پزشک خانواده شما است.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۵:۱۴ ب٫ظ

  2. یوسفی

    ۵ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۴ ق٫ظ

    ممنون از اطلاعاتی که میدید

    پاسخ

  3. مودت

    ۴ دی ۱۳۹۸ در ۱:۳۰ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…