تعطیلات کریسمس به کدام کشور ها سفر کنیم؟

۴
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کشورهایی که برای سفر در تعطیلات کریسمس مناسبند کم نیستند. اما برخی از آن ها آغاز سال نو میلادی را متفاوت تر با سایر کشور ها جشن می گیرند.
تعطیلات کریسمس

سفر کردن در فصل سرد زمستان بسیار فرح بخش است. گذشته از آنکه تصاویر دیدنی این فصل سال را، بهتر از دیگران خواهید دید، تجربیاتی عالی از این نوع سفر های زمستانه می‌یابید که باز هم شما را یک قدم از بقیه گردشگران و طبیعت گردان جلو تر می‌برد. به علاوه اینکه آغاز سال نو میلادی هم با شروع فصل زمستان است، با تولد عیسی مسیح ادغام شده و جشن های سال نو را با این اتفاق پر شور تر می‌کند. اگر علاقمند به سفر به کشورهایی هستید که بتوانید جشن های کریسمس را ببینید با مجله دلتا همراه شوید. چرا که می‌خواهیم همراه با صفحه گردشگری مان تعطیلات کریسمس را  در این کشور ها بگذرانیم.
در کریسمس به کجا سفر کنیم؟

کریسمس در فرانسه

در همه شهر های فرانسه جشن کریسمس با شکوه فراوان بر پا می‌شود اما در پاریس بسیار پر شور تر است. هرچند شما در تعطیلات کریسمس به هر کجای فرانسه سفر کنید رویایی است. از بیست نوامبر، خیابان شانزلیزه را با چراغ‌ های خیره‌ کننده‌ تزیین می‌کنند که تا ۳۱ نوامبر باقی خواهد ماند بین ساعت ۵ بعد از ظهر تا ۲ بامداد گردشگران زیادی را خواهید دید که در گوشه و کنار شهر با چراغ‌ های درخشان این خیابان و درختان درخشان کریسمس سلفی‌ می‌گیرند. اگر هم در تعطیلات کریسمس پاریس را انتخاب کردید به برج ایفل که برسید گویا به یک سیاره دیگر رفته اید.
کریسمس در فرانسه

کریسمس در اتریش

اگر اتریش را برای تعطیلات کریسمس انتخاب کردید خوب است به سالزبورگ هم سر بزنید. شهر سالزبورگ خیابان‌ های رمانتیک و سنگ‌ فرشی دارد، کوچه‌ هایش با چراغ‌ها و شاخه‌ های درخت راج (holly) پر می شود و کافه هایش بهترین شیرینی‌ های کریسمس را سرو می‌کنند؛ در نتیجه یکی از بهترین مقاصد سفر برای گذراندن تعطیلات کریسمس است.

در کنار این جشن ها کشور اتریش برنامه های دیگری را نیز برای جشن کریسمس برپا می کند. مثلاً اگر در همین سالزبورگ بودید و فیلم اشک‌ ها و لبخند ها را به خوبی به یاد دارید می توانید در تور موسیقی اورجینال ساوند (Original Sound) ثبت‌نام کنید و همراه آن از لوکیشن‌ های این فیلم مانند عمارت خانواده‌ کاپیتان فون تراپ، صومعه‌ ماریا و باغ‌ هایی که صحنه‌ موزیک “دو- دو شب نخوابیدم… ر- روی ماهت دیدم” را در آن فیلم‌ برداری کرده‌اند، از نزدیک ببینید.

کریسمس در کشور اتریش

کریسمس در سوئیس

اگر دوست دارید تعطیلات کریسمس را در مناطقی شبیه به انیمیشن های والت دیزنی بگذرانید، حتماً و قطعاً به سوئیس سفر کنید. در هیچ کجا، این سرزمین عجایب برفی را نخواهید دید. جشن کریسمس در زمستان سوئیس، در فضای رمانتیک شهر قدیمی و قرون‌ وسطایی “برن” با آن همه چراغ‌ های پر زرق و برق، بازار هایی پر از درخت کریسمس و کافه‌ هایی با آن شکلات های داغ خوشمزه، همه و همه برایتان جذابیتی فراموش نشدنی به همراه خواهد داشت.

همه چیز هایی که گفته شد به کنار، فکر یک پیاده‌ روی در شهری ۸۰۰ ساله‌ را بکنید که همه مسیر هایش چراغانی است و بابا نوئل در هر گوشه اش با لبخند بچه ها را در آغوش گرفته و با آنها عکس می اندازد. همچنین که تفریح سورتمه‌ سواری به معنای واقعی اش (یک سورتمه چوبی که روی زمین برفی حرکت می‌کند و ریل ندارد) بر روی دامنه‌ های تپه‌ گورتن است. مطمئنم هیچوقت چنان تجربه هیجان انگیزی را در هیچ وقت سال، غیر از تعطیلات کریسمس تجربه نخواهید کرد.

کریسمس در سوئیس

کریسمس در اسپانیا

وقتی در تعطیلات کریسمس به یک کشور کاتولیک سفر کنید، باید مطمئن باشید که جشن‌ کریسمس را باشکوه تر از هر کشور دیگری شاهد خواهید بود. مثلا در سرتاسر شهر مادرید مجسمه هایی از داستان تولد عیسی مسیح، مریم مقدس و فرشته ها را خواهید دید. جالب است بدانید فقط در کاخ سیبلز (Cibeles)، مرکز خدمات پستی بیش از ۲۰۰ مجسمه از بیت لحم ( مکان تولد مسیح ) را به نمایش می گذارند که تک تک آنها دیدنی است و سوژه عکاسی بسیاری گردشگران خارجی و حتی داخلی این کشور است.

رژه نمایشی سه پادشاه در پنجم ژانویه برپا می شود. به این صورت که آن ها برای کودکانی که در روز ششم ژانویه مصادف با عید ظهور مسیح به دنیا بیایند، هدایایی می‌آورند. به رژه مادرید معروف است و با نمایشی فوق‌ العاده از آتش‌ بازی خاتمه می‌یابد.

کریسمس در اسپانیا

کریسمس در ایتالیا

به نظرم در تعطیلات کریسمس نباید کشور ایتالیا را از قلم انداخت. یکی از بهترین مکان‌ های دنیا برای سفر در این ایام، شهر رم و واتیکان است. باورتان نمی شود آنجا چه قدر شلوغ خواهد بود. معتقدان مذهب کاتولیک همه شان آرزو دارند پاپ را هنگام اجرای مراسم عشای ربانی در کلیسای سنت پیتر باسیلیکا ببینند. این مراسم به قدری برای گردشگران هم جالب است که حتماً مدت ها قبل برای رسیدن به این مراسم دیدنی، بارِ سفر خود را می بندند.

گذشته از این مراسم روحانی، می توانید در نزدیکی قلعه‌ سنت آنجلو به اسکی بپردازید و در بازار پرجنب‌ و جوش میدان ناوونا یا بازار پله‌ های اسپانیایی به گشت و گذار و خرید بروید، شهر چراغانی را ببینید و هر چند قدم یک بار برای دیدن صحنه‌ هایی از داستان تولد عیسی مسیح، بایستید. دیدن کولوسئوم رم، در زمستان به شدت دیدنی خواهد بود. جشنهایی هم که کنار برج پیزا ، مشهور ترین کج دنیا گرفته می شود، بی نظیر است.

کولوسئوم رم در ایتالیا

کریسمس در آلمان

در پایتخت آلمان، برلین، حدوداً ۷۰ بازار کریسمس برپا می‌شود که برای خرید بسیاری از سوغاتی های مخصوص این ایام مناسب است. این بازار ها با شور فراوان از بیست و پنجم نوامبر تا بیست و ششم دسامبر بر پا می شوند. یکی از جاذبه های دیدنی که می توان کلی با آن وقت صرف کرد، یک سرسره سورتمه‌ سواری به طول ۱۲ متر است که در “وینتر ورد” قرار دارد.

به علاوه اگر تعطیلات کریسمس را در برلین هستید، جشن‌ های بزرگ در اطراف دروازه‌ براندنبورگ (Brandbenurg Gate)  با آن آتش‌ بازی‌ های تماشایی در نیمه‌ شب و برنامه‌ های سرگرم‌ کننده در اطراف این میدان، صد درصد برایتان جذاب خواهد بود.

کریسمس در آلمان

کریسمس در انگلیس

لندن یکی از بهترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات کریسمس است. بازار های  پر جنب‌ وجوش زمستانی ای در کلبه‌ های چوبی نزدیک رودخانه تیمز برپا می شود که حتی خرید نکردن و فقط دیدن آنها جذاب خواهد بود؛ کلبه هایی پر از انواع مواد غذایی و هدایای دیدنی و پر زرق و برق.

آتش‌ بازی‌ های شب سال نوی لندن در کنار چرخ‌ و فلک مرتفع چشم لندن همیشه برای گردشگران بی نظیر بوده، هست و خواهد بود. اما اگر امسال سال اولی است که برای تعطیلات کریسمس به لندن می روید خوب است بدانید جمعیت زیادی آنجا خواهد بود، پس باید ساعت ها زود تر خود را به آنجا برسانید. هر چند این مراسم به قدری با شکوه و گسترده است که می توانید آتش بازی ها را از سراسر شهر تماشا کنید.
سال نو میلادی در انگلیس

کریسمس در فنلاند

اگر تعطیلات کریسمس به فنلاند می روید ممکن است با یک بابا نوئل واقعی روبرو شوید. بنابراین اگر تصمیم دارید در تعطیلات کریسمس فقط به یک کشور سفر کنید خوب است آنجا فنلاند باشد با یک تصویر از یخبندان های زیبا.

بابانوئل واقعا از اهالی شهر رووانیمی (Rovaniemi) در منطقه لاپلند فنلاند است

در شهر رووانیمی می‌توانید یک خانه‌ اسکیمویی را برای خواب انتخاب کنید، به یخ نوردی و برف پیمایی بروید، به اسکی بپردازید و در نهایت در دفتر کار بابانوئل او را ملاقات کنید. یک بابانوئل پیر اما سرزنده که گوزن‌ هایش را از نزدیک خود دور نمی کند.

۴ دیدگاه

  1. یوسفی

    ۴ دی ۱۳۹۸ در ۵:۳۴ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • گلزار

      ۵ دی ۱۳۹۸ در ۹:۲۰ ق٫ظ

      سپاسگذارم

      پاسخ

  2. مهدی فراهانی

    ۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۵۱ ب٫ظ

    عالی بود ممنون

    پاسخ

    • گلزار

      ۵ دی ۱۳۹۸ در ۹:۲۰ ق٫ظ

      سپاسگزارم منم ممنون 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…