خرید خانه در خیابان نجات اللهی ؛ راسته گردشگری تهران

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خیابان نجات اللهی ، خیابانی در مرکز تهران است که با ظرفیت های بالقوه خود یک راسته گردشگری در شلوغی شهر تهران به حساب می‌آید.
خرید خانه در نجات اللهی

خیابان نجات‌اللهی که قدیمی‌ترها هنوز آن را با نام ویلا می‌شناسند از خیابان‌های مهم و مرکزی پایتخت استکه در سمت جنوب از خیابان انقلاب و پل حافظ آغاز و پس از گذر از پل کریمخان به خیابان سرو در شمال منتهی می‌شود. این خیابان و خیابان‌ها و فرعی‌های آن محدوده کوچکی را تشکیل داده‌ است که با توجه به امکانات و خدمات متنوع و سطح دسترسی مطلوب می‌تواند یکی از گزینه‌های خرید خانه باشد. اگر شما هم یکی از متقاضیان خرید خانه در نجات اللهی هستید با ما همراه باشید.

به گزارش مجله دلتا با اینکه خیابان نجات اللهی یکی از خیابان‌های کلیدی تهران در دهه ۴۰ بوده است و بعد از آن خیابان‌های بسیاری دیگری به تدریج در مرکز شهر تهران توسعه یافته اند، اما  خیابان نجات الهی به دلیل کاربری اداری و مسکونی خود، هنوز یکی از مسیرهای پرتردد در تهران است.

دسترسی به نجات الهی

خیابان نجات‌ الهی مابین و به موازات خیابان‌های قرنی و حافظ قرار گرفته است. تقاطع این خیابان با خیابان‌های سمیه، طالقانی و صارمی دسترسی‌های چهارراهی فراوانی را در این محدوده ایجاد کرده است و ایستگاه‌های اتوبوس در این چهارراه‌ها به چشم می‌خورد. ایستگاه‌های مترو دروازه دولت، فردوسی و طالقانی در مسیر خط یک همگی در محدوده خیابان ویلا قرار گرفته‌اند. از ایستگاه مترو شهدای هفتم تیر نیز می‌توانید با یک تاکسی خود را به این خیابان برسانید. 

مکان‌های مهم

خیابان ویلا و طالقانی در دهه ۴۰ خورشیدی دارای اهمیت زیادی بودند، تا آنجا که هتل‌ها و ساختمان اداری مدرنی نسبت به زمان خود در اطراف آن ساخته شد. هتل‌های انقلاب، مرمر، هویزه و… به دلیل تردد و حضور دائمی بازرگانان ایرانی و خارجی در این محدوده و وجود ساختمان اتاق بازرگانی در خیابان طالقانی شکل گرفتند و هنوز هم پابرجا هستند. از دیگر مکان‌های مهمی که موجب تردد شهروندان در روزهای غیر تعطیل در اطراف خیابان نجات‌ اللهی شده است می‌توان به مکان‌های زیر اشاره کرد:

  • کلیسای سرکیس مقدس
  • سازمان انتقال خون
  • سازمان حفاظت محیط زیست
  • بیمارستان میرزا کوچک‌خان
  • سازمان میراث فرهنگی و گردشگری
  • وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب
  • بیمارستان پانزده خرداد
  • بیمارستان آبان
  • بیمارستان آپادانا

نجات اللهی

کانون صنایع دستی

خیابان نجات‌ اللهی به‌ دلیل فروشگاه‌های متعدد صنایع‌دستی، هنری‌ترین خیابان تهران است. خیابان نجات الهی و طالقانی کانون فروش صنایع دستی ایران و لوازم لوکس هستند که حضور  و رفت و آمد بازرگانان ایرانی و خارجی در این خیابان یکی از دلایل ایجاد این کانون بوده است.

قیمت ملک

همان‌طور که گفته شد خیابان ویلا و خیابان‌های اطراف آن در دهه ۴۰ و ۵۰ از اهمیت فراوانی برخوردار بوده‌‌اند؛ از این رو با کمی پیاده‌روی در این محدوده و کوچه‌های اطراف آن، خانه‌های ویلایی و آجری قدیمی فراوانی را مشاهده خواهید کرد که یا دست نخورده باقی مانده‌ یا به کافی‌شاپ تغییر کاربری داده‌اند. واحدهای مسکونی نیز در فرعی‌‌های منتهی به نجات الهی به وفور وجود دارد. در یک کلام می‌توان گفت بافت مسکونی و بافت اداری هر دو از محله نجات‌ اللهی سهم برابری را برای خود برداشته‌اند. برای اطلاع از قیمت دقیق رهن و اجاره و خرید خانه در نجات اللهی اینجا کلیک کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ دی ۱۳۹۸ در ۱:۲۴ ب٫ظ

  2. ثامن

    ۴ دی ۱۳۹۸ در ۶:۵۷ ب٫ظ

  3. روزبهانی

    ۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۰ ب٫ظ

    خیابان نجات الهی مرکز شهر ومناسب گردشگران

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…