آرایش صورت گرد در ۶ مرحله

۵
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آرایش صورت گرد با رعایت چند نکته به داشتن چهره ای جذاب کمک خواهد کرد.
آرایش صورت گرد

آرایش صورت گرد

ممکن است به دلیل حجم زیاد تبلیغات تجاری، بعضی از ما از داشتن صورت گرد راضی نباشیم. اما همه در تلاش هستیم تا فرم طبیعی بدن خود را بپذیریم و چهره ای که با آن به دنیا آمده ایم دوست داشته باشیم. تنوع زیاد حالت چهره، باعث می‌شود هر شخص ظاهری منحصر به فرد داشته باشد. صورت گرد نسبت به سایر فرم های صورت، قرینگی بیش تری دارد و می‌توان آن را به خوبی آرایش کرد. با مجله دلتا همراه باشید تا با هم آرایش صورت گرد را فراگیریم.

درست مانند انتخاب لباس که باید به فرم اندام توجه داشت، برای آرایش کردن هم باید اصولی را رعایت کرد که متناسب با چهره فرد و سبب زیبایی صورت شود. آرایش مناسب صورت گرد را در ۶ مرحله با هم مرور می‌کنیم.

آرایش صورت گرد و سبزه

۱. آرایش صورت گرد و سبزه

اگر پوستی سبزه دارید، از رژ لب مایع غافل نشوید. مهم نیست چه رنگی را برای رژ لب خود در نظر می‌گیرید، این نکته را در ذهن داشته باشید که لب های براق لبخند را جذاب تر نشان می‌دهند. با استفاده از رژ های براق یا برقِ لب، نگاه را به سمت پایین چهره جهت دهی کنید تا فرم چهره کشیده تر به نظر برسد.

کانتورینگ صورت گرد و تپل

۲. کانتورینگ صورت گرد و تپل

قبل از اینکه صورت خود را میکاپ کنید، با دو وسیله آرایشی می‌توانید گردی چهره خود را بپوشانید؛ یک هایلایتر برای روشن کردن، و یک برنز کننده برای ایجاد سایه های تیره روی بخشی از پوست صورت، با کمک این دو گزینه می‌توانید جلوه های فرورفته و برآمده روی صورت ایجاد کنید. کمی از هایلایتر را روی پلِ بینی، وسط پیشانی، زیر چشم و پایین ترین قسمت چانه بزنید تا طول فرم چهره کشیده تر به چشم بیاید. در این صورت برای جلوگیری از تخت دیده شدن صورت و هم چنین ایجاد عمق، پودر برنز کننده را روی شقیقه، اطراف چانه و روی فک بکشید و آن را پخش کنید. در واقع با این روش، شما صورت خود را کانتور کرده اید.

متعادل سازی صورت گرد

۳. متعادل سازی صورت گرد

این روشِ سریع و آسان، روی تمام صورت های گرد جواب می‌دهد. بعد از اینکه آرایش معمول چشم را انجام دادید، با کشیدن یک خط چشم گربه ای و پر رنگ کار را تمام کنید. منحنی عمیق خط چشم به طور ناخودآگاه باعث لاغرتر دیده شدن گونه ها می‌شود. خط چشم گربه ای علاوه بر اینکه همیشه جذاب بوده است، به حفظ تعادل ظاهری صورت گرد کمک می‌کند.

متعادل سازی صورت گرد

۴. آرایش ابرو

چشم ها پنجره هایی به روح هستند و ابرو ها به عنوان قاب آن پنجره در نظر گرفته می‌شوند. این خصوصیت، بیش تر در افرادی که صورت گرد دارند، خود را نشان می‌دهد. با ایجاد قوس روی ابروها، صورت را کشیده تر نشان دهید. نیازی نیست در انجام این کار اغراق کنید. فقط با مداد یا سایه ابرو، کمی قوس ابرو را بالاتر ببرید و آن را پر رنگ کنید. به هیچ وجه حالت ابروی خود را از حالت طبیعی خارج نکنید.

قوس دادن به ابرو، یک تغییر بزرگ در چهره ایجاد خواهد کرد. اگر انحنای ابرو را بیش از حد زیاد کنید، ترکیب آن در کنار فرم گرد صورت، جذاب نخواهد بود. فقط کمی بالای ابرو را قوس دهید و با رنگی یک درجه تیره تر، انتهای ابرو را خط بکشید. با براش کوچک، مقدار کمی هایلاتر روی استخوانِ زیر ابرو بزنید تا آن را برجسته تر نشان دهد.

رژ لب

۵. نقش رژ لب

روی یک بخش از صورت تمرکز کنید. اگر لب های زیبایی دارید، با استفاده از رژ لب پر رنگ آن را برجسته تر کنید تا حالت کلی صورت متعادل تر به نظر برسد. اگر چشم های درشتی دارید، با سایه های براق به رنگ های خاص و با استفاده از مژه مصنوعی، روی آرایش چشم تاکید کنید. اما اگر چشم های کوچکی دارید، فقط ریمل بزنید و با یک برق لب، صورت خود را شفاف تر نشان دهید.

آرایش با رژ گونه

۶. استفاده از رژ گونه

معمولا افراد در آرایش صورت گرد از رژ گونه استفاده نمی‌کنند. زیرا تصور می‌کنند باعث شود تا چاق تر به نظر برسند، ولی مشکل اینجاست که بیش تر افراد آن را به جای مناسبی نمی‌زنند. برای اینکه چهره ای گرم داشته باشید به رژ گونه نیاز دارید. زدنِ رژ گونه فرم گرد صورت را می‌شکند. رژ گونه را به شکل اشک روی صورت بمالید. به طوری که قسمت وسیع اشک روی گونه ها و بالای اشک در قسمت شقیقه قرار گیرد. رژ گونه را به خوبی پخش کنید تا از ایجاد مرزهای پر رنگ جلوگیری شود.

نکات آرایش صورت گرد را در این مطلب مطالعه کردید. اکنون می‌توانید با الهام از پشنهادهای ما، صورت خود را آرایش کنید و چهره ای جذاب تر داشته باشید.

۵ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۹ دی ۱۳۹۸ در ۷:۱۴ ب٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۴ ب٫ظ

  3. فرهاد کرمی

    ۴ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۶ ق٫ظ

  4. صلابت

    ۴ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۵ ق٫ظ

  5. فتحی

    ۴ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…