خرید آپارتمان در پارک وی ؛ با احتیاط وارد شوید!

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پارک وی از محله‌های منطقه یک تهران و از معدود محدوده‌های لوکس، خوش آب و هوا و با دسترسی آسان است.
خرید آپارتمان در پارک وی

پارک وی از محله‌های شمالی تهران است که به سبب دسترسی که چهارراهی به همین نام در این محله از شمال به مرکز شهر ایجاد کرده، به‌عنوان یکی از گلوگاه‌های اصلی تهران تلقی می‌شود. بنابراین با خرید آپارتمان در پارک وی از یک موقعیت ممتاز برخوردار خواهید بود، به ویژه که پارک وی در محدوده‌ای میان محله‌های امانیه، الهیه و محمودیه نیز قرار دارد.

به گزارش مجله دلتا پل پارک وی دو بزرگراه مدرس و چمران را در امتداد هم قرار داده است. این بزرگراه‌ها از شریان‌های اصلی شهر هستند که شمال تهران را به مرکز و جنوب تهران وصل می‌کنند. این محدوده به دلیل نسیمی که از کوه‌های شمالی تهران بر آن می‌وزد، خوش آب و هوا بوده و در زمره محله های اعیان نشین تهران قرار دارد.

مراکز خرید

اگر فقط رهگذر محله پارک‌وی هستید، به مراکز خرید این محدوده با احتیاط وارد شوید. شوک قیمتی اولین چیزی است که به محض ورود به مجتمع‌های تجاری پارک وی که عمدتا به فروش لوازم و پوشاک برند و مارک‌های خارجی می‌پردازند، با آن مواجه می‌شوید. یکی از مراکز مهم خرید این محله پاساژ جام جم است. پاساژی که قیمت‌های نجومی آن این تصور را ایجاد می‌کند که مشتری ندارد، اما با کمی پیاده‌روی در این پاساژ خواهید دید که مشتری‌ها بدون هیچ چانه‌زنی بر سر قیمت در حال خرید هستند. اگر خواهان خرید ساعت‌های مارک‌دار مانند امگا، رولکس، ولگاری و… هستید، پشت ویترین‌های پاساژ جام‌جم آن‌ها را خواهید یافت. کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های پارک وی را در خیابان‌های فرعی این محله فراموش نکنید. مراکز خرید محمودیه، مریم و سام سنتر نیز از دیگر مجتمع‌های تجاری این محدوده هستند که معمولا قیمت آن‌ها نیز بسیار بالاتر از میانگین قیمت‌ها است.

مکان‌های مهم

در شمال شرقی چهارراه، ایستگاه آتش‌نشانی قرار دارد که محله‌های الهیه، جنوب زعفرانیه، امانیه، محمودیه و مقصودبیک تحت پوشش خدمات این ایستگاه قرار می‌گیرند. مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، که به سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی نیز معروف است در این محدوده قرار دارد. سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یکی از مراکز کلیدی و مهم در محدوده پارک وی است. محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران نیز در بزرگراه چمران و در جنوب غربی این چهارراه از سال ۴۸ به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف بین‌المللی می‌پردازد. چهره‌های غیر ایرانی و در حال رفت و آمد در این محدوده از وجود سفارت‌خانه‌های مختلفی در محله پارک‌وی خبر می‌دهد و خیال شما را از بابت امنیت این محله راحت می‌کند. هتل استقلال، با نام پیشین رویال هیلتون تهران، در ابتدای بزرگراه چمران در زمان خود بزرگترین هتل خاورمیانه بوده که در سال ۱۳۴۱ افتتاح شده و تاکنون میزبان بسیاری از  سیاستمداران و بزرگان ایران و جهان بوده است.

دسترسی به پارک وی

در سمت شمال شرقی چهارراه و بعد از ایستگاه آتش نشانی، پایانه اتوبوسرانی شهید افشار قرار دارد که پارک وی را به ترمینال جنوب وصل می کند. مسیرهای دیگری نیز به سمت میدان هفت تیر، بلوار دستواره و ولنجک در این پایانه وجود دارد. برای رسیدن به این چهار راه می‌توانید از خط اتوبوسرانی تندروی تجریش_راه‌آهن استفاده کنید و در ایستگاه پارک وی پیاده شوید. خطوط تاکسی این محدوده که برای کاهش ترافیک چمران ایجاد شده است مسافران را به دانشگاه شهید بهشتی و محله‌های ولنجک، اوین، زعفرانیه، محمودیه و درکه منتقل می‌کند. شما در این محله دسترسی مستقیم به مترو نخواهید داشت ولی می‌توانید در کمترین زمان ممکن خود را به ایستگاه مترو تجریش رسانده و وارد خط ۱ مترو شوید.

قیمت ملک

ویژگی‌های شاخص این منطقه مانند آب‌ و هوای مطلوب، خوش‌نقشه بودن واحدهای مسکونی، قرارگرفتن در شمال تهران و دسترسی به امکانات ممتاز موجب شده تا خرید آپارتمان در پارک وی ایده‌آل‌ متقاضیان خرید خانه در نیمه شمالی تهران باشد. برای اطلاع از قیمت ملک در پارک وی اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…