طرز تهیه ماسک زردچوبه ؛ درمان کننده جوش و آکنه

۶
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پاکسازی صورت با ماسک زردچوبه، به روشن شدن پوست، رفع آکنه، جوان سازی صورت و مقابله با باکتری کمک می‌کند.
ماسک زردچوبه

ماسک زردچوبه

شاید تا به حال نمی‌دانستید زردچوبه به جز استفاده به عنوان ادویه در غذا، مصارف درمانی در حوزه زیبایی نیز دارد. این گیاه مفید، به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب در تهیه ماسک خانگی به کار می‌آید. زردچوبه، فرآیند پیر شدن پوست را کند و هم چنین آکنه، پسوریازیس و اگزما را رفع می‌کند. استفاده از ماسک خانگیِ پودر زردچوبه، به عنوان معجزه ای زرد رنگ برای پوست محسوب می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا تهیه ماسک زردچوبه برای صورت را به شما آموزش خواهیم داد.

فواید ماسک زردچوبه

پرتوهای ماورا بنفش دشمن پوست هستند، و باعث ایجاد آفتاب سوختگی، سرطان پوست و چروک می‌شوند. زردچوبه به شما کمک می‌کند ساعت را به عقب برگردانید. مطالعات نشان داده که ترکیبات آنتی اکسیدان زردچوبه باعث کاهش چشمگیر آثار آفتاب سوختگی روی پوست موش صحرایی شده است. با کمک به حفظ ساختار کلاژن در بافت پوست صورت، سرعت پیری را در انسان کاهش خواهد داد.

آنتی اکسیدان، پوست را در برابر رادیکال های آزاد، آلودگی و اشعه UV محافظت و خاصیت ارتجاعی آن را حفظ می‌کند. مهم تر از همه اینکه زردچوبه، آنزیم الاستاز را که با تولید الاستین مقابله می‌کند، مهار خواهد کرد.

. الاستین یکی از پروتئین های مفید برای حفظ سلامت پوست به شمار می رود. ماسک زردچوبه باعث افزایش سرعت بهبود التهاب پوست و مقابله با چین و چروک می‌شود، زیرا این ماده، به تولید کلاژن، یکی از اصلی ترین عناصرِ ساختار پوست، کمک می‌کند.

انگل های پوستی و باکتری ها در لایه های زیرین پوست می‌مانند و تخم گذاری می‌کنند، اما تحقیقی در سال ۲۰۱۱ روی تعداد زیادی از افراد انجام شده است که نشان می‌دهد استفاده از زردچوبه می‌تواند در ۹۷ درصد موارد به درمان کمک کند.

این ماسک در محو شدن آکنه های دوران بلوغ بسیار موثر است، و با پاکسازی باکتری ها از عمق منافذ پوست، از بین بردن آلودگی ها و داشتن خواص ضد باکتریِ زردچوبه سبب کاهش جوش های پوستی می‌شود و به ترمیم جای آکنه روی پوست، کمک می‌کند.

ماسک خانگی

طرز تهیه ماسک زردچوبه

پودر زردچوبه را می‌توان با سرکه سیب، عسل، ماست، روغن های گیاهی و آلوئه ورا ترکیب و به همین راحتی یک ماسک خانگی تهیه کرد. در اینجا طرز تهیه یکی از ساده ترین و مفیدترین ماسک های خانگی را که با استفاده از زردچوبه به دست می‌آید، به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه ماسک زردچوبه:

  1. یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه
  2. یک قاشق چای خوری سرکه سیب طبیعی
  3. یک و نیم قاشق چای خوری عسل
  4. یک قاشق چای خوری ماست یا شیر

طریقه مصرف

در یک کاسه کوچک، مواد را با هم مخلوط کنید. ماده ای غلیظ به دست خواهد آمد که بدون چکیدن روی سطح صورت باقی می‌ماند. قبل از اینکه ماسک زردچوبه و عسل را به صورت خود بمالید، سطح پوست را خوب بشویید و آن را پاکسازی کنید.

  • زردچوبه به پارچه ها رنگ می‌دهد. پس بهتر است از یک پیش‌بند بزرگ استفاده یا یک تی شرت کهنه بپوشید تا از آسیب زدن به لباس ها جلوگیری کنید.

با بِراش نرم یا سر انگشتان به آرامی ماسک را به همه جای صورت، به جز دور چشم ها و لب بمالید. اجازه دهید ماسک زردچوبه برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت بماند و جذب پوست شود. سپس صورت را با آب ولرم شستشو دهید. به سبب رنگ زردچوبه، ممکن است صورت شما کمی نارنجی رنگ شود، اما پس از چند ساعت پوست شما به رنگ طبیعی خود برمی‌گردد. اگر عجله دارید، از روغن های گیاهی یا مرطوب کننده کمک بگیرید و لایه نارنجی رنگ را به آرامی پاک کنید.

ماسک زردچوبه پوست را نرم و روشن تر می‌سازد و با تمیز کردن آلودگی ها از بروز جوش های سر سیاه جلوگیری می‌کند. برای نتیجه گرفتن، این ماسک را حداقل هفته ای دو بار تهیه و از آن استفاده کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۱۷ ق٫ظ

  2. مسعود

    ۲۰ دی ۱۳۹۸ در ۶:۴۷ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • ممنون ممنون

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۵۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۴ ب٫ظ

  4. شمس

    ۳ دی ۱۳۹۸ در ۲:۲۷ ب٫ظ

    بسیار جالب و خوب میباشد .

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۳ دی ۱۳۹۸ در ۳:۱۵ ب٫ظ

      ممنون. حتما امتحان کنین

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…