دم اسب بخورید!

۵
6
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دم اسب بخورید! تعجب نکنید! درباره خواص گیاه دم اسب هرچه بگوییم باز هم کم است؛ با مجله دلتا همراه باشید.
خواص-گیاه-دم-اسب

دم اسب؟! بله درست شنیدید. خواص گیاه دم اسب شما را شگفت زده می‌کند. در طب سنتی و در میان دارو های گیاهی، دم اسب با همین نام عجیب و غریبش وجود دارد که یک گیاه باستانی است، درباره خواص گیاه دم اسب ( دم اسبی) چه می‌دانید؟ این گیاه دوست پوست و مو و باعث زیبایی شما است و از آنجا که ظاهری شبیه به دم اسب دارد، این نام جالب برای آن انتخاب شده است؛ با مجله دلتا همراه باشید؛ این شما و این هم خواص شگفت انگیز گیاه دم اسب!

گیاه دم اسبی

گیاه دم اسب ( دم اسبی ) 

گیاه دم اسب ( دم اسبی ) یک گیاه دارویی بدون بذر با ساقه سبز یا قرمز و عجیب است که به وسیله قارچ ها رشد می‌کند و پخش می‌شود؛ این گیاه معمولا با القاب دیگری مثل چمن زن، سرخس دم اسبی یا ذنب الفرس هم شناخته می‌شود. این گیاه باستانی در طب سنتی چین و روم کاربرد فراوانی دارد؛ با ما همچنان همراه باشید تا درباره خواص گیاه دم اسب اطلاعات بیشتری کسب کنید.

روغن دم اسب

خواص گیاه دم اسب 

درباره خواص گیاه دم اسب هر چه بگوییم باز هم کم است، از لاغری و کنترل وزن گرفته تا زیبایی پوست و موی خود را از این گیاه پر خاصیت بخواهید.

تأثیر گیاه دم اسب برای پوست

روغن دم اسب و گیاه آن برای پوست و موی شما معجزه می‌کند. از چین و چروک، لک های پوستی، جوش و آکنه صورت خود خسته شده‌اید؟ گیاه دم اسبی را امتحان کنید. این گیاه یک ماده ضد چروک و ضد پیری پوست است. سیلیکای موجود در این گیاه برای پوست و مو معجزه می‌کند؛ این ماده کلاژن ساز است؛ فقط کافی است از چای دم کرده دم اسبی برای پاکسازی صورت خود استفاده کنید.

عصاره گیاه دم اسب برای ریزش مو

اگر به روغن های گیاهی مثل آرگان، نارگیل و زیتون برای رشد مژه و مو های خود علاقه دارید، یک گزینه جدید و متنوع را به لیست زیبایی خود اضافه کنید. درمانگر طبیعی مو های شما گیاه دم اسبی است؛ با مصرف روغن این گیاه برای همیشه با مشکل طاسی و شوره سر خداحافظی کنید.

برای این منظور، از مخلوط روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن دم اسبی استفاده کنید و با این محلول جادویی مو های سر خود را ماساژ دهید. سیلیس موجود در گیاه دم اسبی باعث می‌شود که برای همیشه با مشکلات شایع پوست و مو مثل موخوره، ریزش مو و شوره پوست سر خداحافظی کنید.

خواص گیاه دم اسب

خواص گیاه دم اسب برای لاغری

دمنوش و چای دم اسبی شما را لاغر تر می‌کند. هر روزتان را با این نوشیدنی عجیب آغاز کنید. دمنوش دم اسب می‌تواند سموم را از بین ببرد و سوخت و ساز بدن شما را بیشتر کند؛ به این ترتیب شما لاغر تر خواهید شد.

سلامت کلیه

گیاه دم اسبی به درمان اختلالات کلیوی و مشکل احتباس مایع در بدن کمک می‌کند. دیورتیک طبیعی موجود در گیاه دم اسبی، سنگ کلیه را دفع می‌کند. اگر مشکلات شایع کلیوی مثل عفونت مثانه و ادرار، بی اختیاری ادرار و سنگ مثانه و کلیه دارید، دمنوش یا چای دم اسبی را امتحان کنید. این گیاه خاصیت پاکسازی قوی دارد و مجاری ادرار و کلیه ها را تمیز می‌کند.

تنظیم چرخه قاعدگی خانم ها

بهترین راه حل درمانی برای تسکین درد های قاعدگی خانم ها، گیاه دم اسبی است. خانم های عزیز اگر سیکل قاعدگی شما نامنظم است، از دمنوش گیاه دم اسبی استفاده کنید. عصاره دم اسب به شما کمک می‌کند تا قاعدگی منظم و بدون دردی داشته باشید.

سلامت استخوان ها

انگشت های شکننده و استخوان های ضعیف شما  هم می‌توانند به طور طبیعی با گیاه دم اسبی درمان شوند. این گیاه، سیلیس بالایی دارد؛ به این ترتیب، برای افرادی که پوکی استخوان دارند یا بافت استخوانی آن ها نرم است، گزینه درمانی مناسبی است.

گیاه ضد التهاب

دم اسبی یک گیاه ضد آلرژی و ضد التهاب است؛ اگر کودک شما پوست حساسی دارد و نسبت به پوشاک واکنش نشان می‌دهد، می‌توانید از عصاره این گیاه به عنوان یک لوسیون طبیعی استفاده کنید.

گیاه دم اسب برای پوست و مو

درمان سرماخوردگی با گیاه دم اسبی

چای یا دمنوش تهیه شده از گیاه دم اسبی سرفه، گلو درد، تب، سرماخوردگی و آنفولانزای شما را درمان می‌کند. برای مبارزه با عفونت های ویروسی، در کنار دمنوش های گیاهی مختلف مثل آویشن، گل گاو زبان، بابونه، اسطوخودوس و … گیاه دم اسبی را امتحان کنید.

درمان واریس پا

از نظر گیاه‌شناسان چینی، دم اسبی می‌تواند بسیاری از بیماری ها و مشکلات مربوط به پا را بر طرف کند. فرقی نمی‌کند که پای شما در اثر ضربه های ورزشی آسیب دیده یا سرمازده شده باشد یا اینکه مشکل واریس پا داشته باشید؛ به گونه ای که این مسئله باعث تخریب مویرگ های پای شما شده باشد، فقط دمنوش و چای دم اسبی را فراموش نکنید.

کنترل دیابت و قند خون

مشکل قند خون و دیابت دارید، دم کرده گیاه دم اسبی بخورید. این گیاه دیابت نوع ۲ را برطرف می‌کند، کپسول، عرق یا عصاره گیاه دم اسبی کمتر از ۲ ساعت پس از مصرف می‎تواند سطح قند خون شما را کنترل کند.

درمان بواسیر

مشکل یبوست خود را با مصرف روزانه چای و دمنوش گیاهی دم اسبی را برطرف کنید. این گیاه دارویی خاصیت ضد التهابی و روان کنندگی قوی دارد که می‌تواند بواسیر، خونریزی و درد های ناشی از آن را درمان کند.

تقویت حافظه

بعد از کندر، حالا نوبت به گیاه دم اسبی می‌رسد. برای پیشگیری از آلزایمر و تقویت حافظه، در کنار نعناع و پونه می‌توانید از گیاه دم اسبی هم استفاده کنید؛ این گیاه مثل چای سبز خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد؛ نیکوتین موجود در گیاه دم اسبی، مغز و سیستم عصبی شما را تحریک می‌کند.

این مطلب سلامتی با دمنوش های گیاهی هم به پایان رسید، قطعا دم شیر خوردنی نیست اما دم اسب یک گیاه خوردنی و عجیب و غریب است که ارزش یک بار امتحان کردن را دارد؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم که از چای و دمنوش این گیاه استفاده کنید؛ تجربه های خود را با در میان بگذارید.

۵ دیدگاه

  1. صلابت

    ۵ دی ۱۳۹۸ در ۸:۳۴ ب٫ظ

  2. علی سیار

    ۲ دی ۱۳۹۸ در ۷:۵۱ ب٫ظ

    نکات بسیارجالبی بود

    پاسخ

  3. بزرگی

    ۲ دی ۱۳۹۸ در ۷:۱۸ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  4. آدینه

    ۲ دی ۱۳۹۸ در ۴:۱۴ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  5. یوسفی

    ۲ دی ۱۳۹۸ در ۳:۲۹ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…