پاکسازی صورت چیست؟

۵
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پاکسازی صورت را به یکی از عادت های روزانه خود تبدیل تا پوستی سالم داشته باشید و از بروز پیری زودرس آن جلوگیری کنید.
پاکسازی صورت

پاکسازی صورت چیست؟

از پاکسازی صورت برای مراقبت از پوست خود غافل نشوید و روزانه این کار را انجام دهید. پاکسازی پوست صورت، در از بین بردن چربی اضافه، مواد آرایشی، عرق، ذرات آلوده و سلول مرده روی صورت تاثیر دارد. این کار پوست را با طراوت می‌سازد، اجازه تنفس به آن می‌دهد و صورت را برای استفاده از محصولاتی مانند مرطوب کننده و لوازم آرایشی آماده می‌کند. افراد مختلف پوست های متنوع با نیازهای متفاوتی دارند. اگر نمی‌دانید پاکسازی صورت چگونه انجام می‌شود، در این مطلب مجله دلتا به معرفی انواع روش های آن می‌پردازیم.

استفاده از آب و صابون، رایج ترین روشی است که افراد برای پاکسازی صورت خود به کار می‌برند. در این شیوه، آلودگی های محیطی و ذرات ریز از صورت زدوده می‌شوند. اما باید توجه داشت صابون های معمولی، چربی های طبیعی پوست را هم از آن جدا می‌کنند، که به مرور زمان سبب خشک شدن پوست صورت خواهد شد. البته باید در نظر داشته باشید که برای پاکسازی صورت، پاک کردن آرایش کافی نیست. زیرا ذرات ریز آلودگی که روی پوست صورت وجود دارند با چشم قابل مشاهده نیستند و نیاز به پاکسازی عمیق دارند.

به همین دلیل پاکسازی صورت با یکی از روش های رایج توصیه می‌شود. برای جلوگیری از رشد باکتری، قارچ، ایجاد عفونت و بیماری های پوستی باید پوست را پاکسازی کرد. آکنه، جوش های سر سیاه و سایر جوش های سطح پوست، ناشی از وجود آلودگی رو پوست هستند.

تهیه کردن پاک کننده مناسب

مواد پاک کننده صورت، مختص پاکسازی پوست فرموله شده اند. این مواد منافذ پوست را باز و بدون برش زدن پوست، آن را لایه برداری می‌کنند. مهم نیست مواد پاکسازی کننده پوست را از چه برندی انتخاب می‌کنید. باید به محتویات و موادی که در ساخت آن استفاده شده است دقت داشته باشید.

پاک کننده های صورت در انواع مختلفی تولید می‌شوند، که باید بر اساس نوع پوست و سبک زندگی انتخاب شوند. میسلار واتر، ژل های فومی، روغن، خاک رس، دستمال مرطوب، ماسک آماده و … نمونه هایی از مواد پاکسازی پوست صورت هستند.

روش های پاکسازی صورت

اولین اصلی که در پاکسازی صورت باید به آن پایبند ماند، مهربان بودن است. پوست صورت لطیف و ظریف است و برای حفظ سلامتی آن، نباید با آن خشن برخورد کرد. برای شستن، پخش کردن مواد پاک کننده یا ماسک روی صورت، از نُک انگشتان کمک بگیرید و پوست را به آرامی ماساژ دهید.

محصولاتی که پوست را خشک و ملتهب می‌کنند به هیچ وجه به کار نبرید. صورت خود را با حوله های نرم، خشک کنید و پارچه های سفت با بافت های درشت را که باعث ایجاد خراش روی پوست می‌شوند، استفاده نکنید. پاکسازی صورت مخصوص پوست های چرب یا خشک، به چند روش صورت می‌گیرد؛ پاکسازی با بخور، استفاده از دستگاه، اسکراب و ماسک صورت.

v 1 پاکسازی صورت چیست؟

اسکراب

اسکراب های متنوعی در بازار وجود دارند که به از بین رفتن سلول های مرده و براق شدن پوست کمک خواهند کرد. اسکراب، ماده ای لایه بردار است که در ساختار آن ترکیبی از دانه های درشت به کار رفته است. اسکراب، سلول مرده را از پوست صورت جدا می‌کند. افرادی که پوست خشک دارند معمولا ترجیح می‌دهند پاک کننده هایی که حاوی مرطوب کننده، گلیسیرین و روغن های گیاهی است، انتخاب کنند. در حالیکه که پاک کننده های صابونی که چربی ها را از روی پوست پاک می‌کنند بدون افزودن روغن اضافی، احساس بهتری به افرادی با پوست های چرب خواهند بخشید.

بخور دادن صورت

تمیز کردن صورت در خانه شاید کاری سخت به نظر برسد. یکی از بهترین روش هایی که برای از بین بردن آلودگی و جوش های سر سیاه توصیه می‌شود، استفاده از بخور در منزل است. برای مدت ۵ دقیقه پوست صورت را در معرض بخار قرار داده، سپس با حوله نرم خشک می شود. در نهایت منافذ پوست را با استفاده از قطعه های کوچک یخ می‌بندند.

پاکسازی با ماسک صورت

در این روش با توجه به نوع پوست با بهره گرفتن از مواد طبیعی مانند عسل، لیمو، گلاب، تخم مرغ و … ماسک صورت تهیه و بدون استفاده از دستگاه روی صورت ماساژ داده و پس از مدت زمانی مشخص شسته می‌شود. ماسک خانگی کمک می‌کند با توجه به خواص هر یک از این مواد، پوست پاکسازی و تقویت شود.

x 1 پاکسازی صورت چیست؟

لایه برداری با دستگاه

دستگاه های مختلفی برای پاکسازی پوست صورت تولید شده که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. با این روش، پوست را لایه برداری می‌کنند و پوست نیاز به مراقبت های بیش تری پس از پاکسازی دارد. چند نمونه از روش های پاکسازی با دستگاه را نام می‌بریم.

  • میکرو درم؛ طی چند جلسه درمانی با کمک مواد معدنی و دستگاه مخصوص پوست را لایه برداری می‌کنند.
  • هیدرو درم؛ جدیدترین روشی که برای لایه برداری سلول های مرده از سطح پوست انجام می‌شود.
  • لیزر فرکشنال؛ در این روش با استفاده از لیزر، جای جوش را ترمیم می‌کنند.

روش مطلوب خود را از بین روش های بیان شده انتخاب کنید و هفته ای یک بار به پاکسازی صورت خود بپردازید. در دراز مدت نتیجه آن را روی پوست خود مشاهده خواهید کرد.

۵ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۱ دی ۱۳۹۸ در ۷:۰۴ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. شمس

    ۱۶ دی ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

    بسیار ایده خوبی هم بخور صورت وضمن استفاده ازگلاب و تخم مرغ , خسل و لیمو ترش باتشکر فراوان

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۴ ب٫ظ

  4. بزرگی

    ۲ دی ۱۳۹۸ در ۷:۲۰ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۳ دی ۱۳۹۸ در ۹:۲۹ ق٫ظ

      خوشحالیم که براتون مفید بود

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…