پیست اسکی خور ، حوالی تهران اسکی کنیم

۲
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پیست اسکی خور در 65 کیلومتری تهران است. در مسیر جاده چالوس وَ در سی کیلومتری شهر کرج. کمی دور تر از سد امیر کبیر، آنجا که جلوه گاهی زیبا از طبیعت مقابل چشمانتان قرار خواهد گرفت.
شاخص 30 پیست اسکی خور ، حوالی تهران اسکی کنیم

خور یعنی خورشید. امروز می‌خواهیم به یکی از جاهای دیدنی کرج سر بزنیم و به پیست اسکی خور برویم که مانند همان خورشید هم درخشان است. برف های دست اولِ دست نخورده بی دست انداز دارد و به راحتی می‌توانیم خود را به یک اسکی عالی در حوالی تهران میهمان کنیم. کلی هم امکانات دارد و هر چه شما از یک پیست اسکی انتظار داشته باشید را برایتان برآورده خواهد کرد. به آبشار خور نزدیک است که حتماً با صفحه گردشگری مان به آنجا هم در یک مقاله جدا سر خواهیم زد.

در فاصله دو کیلومتری پیست اسکی خور آبشاری بسیار دیدنی وجود دارد که در زمستان ها یخ می‌زند، تصویری بی بدیل می‌آفریند وَ مشتاقان یخ نوردی، سرد گردها و برف پیماها را هر سال با زیبایی اش سیراب می‌کند.

با مجله دلتا همراه باشید.

آبشار خور
آبشار خور

خور کجاست ؟

یکی از قدیمی‌ ترین روستا های شهر کرج در استان البرز است. بسیار خوش آب‌ و هواست، حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و جاذبه های دیدنی بسیاری را در خود و مناطق اطرافش جای داده است. مانند بقعه امامزاده سلیمان با بنایی صفوی، چناری ۸۰۰ ساله در محوطه مسجد جامع، باقی مانده محوطه برج و باروی قلعه خور، گورستانی قدیمی با سنگ‌ های حدود ۷۰۰ ساله و در نهایت آبشار خور که جزو دیدنی ترین و بی نظیر ترین جاذبه های گردشگری آن حساب می‌شود.

برای آنکه با دیگر مقاصد گردشگری کرج آشنا شوید مطلب “جاهای دیدنی کرج” را در همین مجله بخوانید.

جاذبه های دیدنی کرج خور

پیست اسکی خور

اصل ماجرا اینجاست. این پیست اسکی در ۶۵ کیلومتری تهران است. در مسیر جاده چالوس و در سی کیلومتری شهر کرج. کمی دور تر از سد امیر کبیر واقع شده، آنجا که جلوه گاهی زیبا از طبیعت مقابل چشمانتان قرار خواهد گرفت. ظرفیت ۱۳۰۰ اسکی باز را در روز دارد. با امکاناتی کم نظیری و برای انجام بسیاری از ورزش ها و تفریحات زمستانه و کوهستانی مناسب است.

به دلیل موقعیت پیست‌ های اسکی خور و دیزین در استان البرز و فعالیت های ورزشی که در آن ها انجام می‌شود، نظارت بر این دو پیست هم اکنون زیر نظر تربیت بدنی استان تهران انجام می‌شود.

ارتفاع این پیست به بیش از ۲۸۰۰ متر از سطح دریا می‌رسد. در سال  ۱۳۵۲ به بهره برداری رسیده و امکانات مختلفی نظیر مدرسه اسکی، مسیر کابلی تله اسکی ، رستوران، کافی شاپ، اسنو موبیل، کمپ قله و… را داراست و یکی از مهمترین شاخصه هایش داشتن سیستم تله اسکی مربوط به شرکت پومای فرانسه است.

شلوغ‌ ترین و پر طرفدار ترین بخش مجموعه مخصوص تویوپ سواران است. اما از آنجا که این فعالیت خطراتی دارد، از سوی سازمان تربیت بدنی سر خوردن با تیوپ غیر ایمن و خطرناک اعلام شده و زیر نظر شورای روستای خور اداره می‌شود.

مدرسه اسکی خور

 امکانات پیست اسکی خور

گذشته از آنکه همه پیست های اسکی امکانات مشترکی دارند در برخی از آن ها می‌توان شاخصه هایی برای حضور ورزشکاران را دید؛ در پیست اسکی خور همه آن ها قابل مشاهده است و می‌توانید یک لذت فراموش نشدنی را در مراجعه به این پیست تجربه کنید.

  • فاصله کمی تا تهران و شهر کرج دارد.
  • دو مسیر ۱۸۵۰ متری و ۳۵۰ متری دارد، برای اسکی بازان حرفه ای و آماتور.
  • دستگاه بالابر آن تله‌اسکی‌ بشقابی‌است
  • به دستگاه برف کوب مجهز است.
  • رستوران و کافی شاپ دارد.
  • اسنومبیل سواری هم در آنجا انجام می‌شود.

کافی شاپ پیست خور

  • دارای اقامتگاهی زیبااست.
  • مربی در پیست اسکی خور به صورت دائم حضور دارد.
  • آموزش اسنو برد و اسکی از مبتدی تا حرفه ای انجام می شود.
  • مکانی جدا با شیب کم برای تیوپ سواری دارد که در مسیر اسکی بازان نباشد.
  • مسیر هایی برای پیاده روی و برف بازی دارد.
  • امکان دوچرخه سواری در مسیر های مشخص در زمستان فراهم است.
  • مسیر کوهپیمایی برای کوهنوردان آماتور در نظر گرفته شده.
  • کمپ کوهستانی برای کوهنوردان حرفه ای و علاقمندان به کمپ زدن در ارتفاعات ایجاد شده.
  • جاذبه های دیدنی بسیاری در اطراف پیست اسکی خور وجود دارد.

اسنوبرد سواری در پیست خور

چطور برویم؟

مسیر دسترسی به پیست اسکی خور بسیار آسان است و علائم و نشانه ها راهنمای خوبی برای شماست. برای رسیدن به پیست اسکی خور باید تا کیلومتر ۱۵ جاده کرج-چالوس برانید. قبل از تأسیسات سد امیرکبیر (کرج)، تابلوی خوزنکلا را خواهید دید. حالا باید وارد مسیر فرعی شوید و به سمت شرق رانندگی کنید. تابلوی «پیست اسکی خور» با اسکی بازی که روی آن پریده مقابلتان ظاهر می‌شود.

رسیدن به این پیست راه دیگری هم دارد. به شما گفتم نشانه ها را دنبال کنید، خوب کافی است از پی سواری هایی بروید که چوب های اسکی و یا تیوپ هایشان را روی سقف خودرو بسته اند. شک نکنید که آن ها به پیست اسکی خور می‌رسند.

فقط فراموش نکنید ساعت کار پیست در ایام هفته: ۸:۳۰ تا ۱۳:۰۰ و در ایام تعطیل و پنج‌شنبه و جمعه ۸:۳۰ تا۱۴:۳۰ است.

پیست های اسکی تهران

۲ دیدگاه

  1. بزرگی

    ۲ دی ۱۳۹۸ در ۷:۲۷ ب٫ظ

    زیباست

    پاسخ

  2. یوسفی

    ۲ دی ۱۳۹۸ در ۳:۲۹ ب٫ظ

    خیلی زیباست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…