علت بوی بد دهان و روش های درمان آن!

۵
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
چرا اینقدر آدامس می‌جوید؟ دهان‌تان بو می‌دهد؟ علت بوی بد دهان چیست؟ درمان خانگی این مشکل چگونه است؟ چرا خجالت می‌کشید؟ همه چیز را به مجله دلتا بسپارید؛ با ما همراه باشید.

چرا جلوی دهان‎تان را گرفته‌اید؟ علت بوی بد دهان چیست؟ آیا درمان بوی بد دهان با روش های خانگی مؤثر است؟ شاید این مشکل و بیماری بیشتر از همه به دلیل رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان و موارد ساده مثل مسواک نزدن به صورت مرتب و روزانه باشد البته گاهی اوقات هم موضوع به این سادگی ها نیست؛ بعد از سرطان دهان، حالا نوبت به رفع بوی بد دهان و مشکلات ناشی از آن می‌رسد؛ با مجله دلتا همراه باشید.

علت بوی بد دهان

علت بوی بد دهان چیست؟ 

دلایل بوی بد دهان چیست؟ همانطور که گفتیم، شاید اولین گزینه ها رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان باشد. معمولا علت این مشکل باکتری‌ هایی است که در دهان شما وجود دارند.

زمانی که غذا می‌خورید، تکه‌ های غذا بین دندان‌ های شما گیر می‌کند؛ نخ دندان را فراموش می‌کنید؛ درنتیجه باکتری‌ ها روی این غذا ها رشد کرده و باعث آزاد شدن ترکیبات گوگردی بدبو در دهان می‌شوند. البته بیماری های خاص مثل مشکلات معده ( بازگشت اسید به مری ) یا خراب بودن دندان ها هم در این مسئله تأثیر گذار هستند؛ بیشتر از این منتظرتان نمی‌گذاریم، بیایید تا با هم این علت ها را بررسی کنیم:

بوی بد دهان ناشی از چیست؟ 

  • بوی بد دهان ناشی از معده
  • شروع رژیم غذایی جدید مثل رژیم کتوژنیک
  • جرم و فساد دندان ها
  • زخم های دهانی
  • عفونت های دهانی مثل سرطان دهان
  • تمیز کردن دندان ها به روش غلط
  • استرس یا افسردگی
  • روزه داری و خالی ماندن معده
  • مصرف الکل و سیگار
  • چرخه قاعدگی نامنظم در خانم ها
  • تداخل دارو ها
  • عفونت بینی و گلو
  • خوردن غذا های بودار با سیر و پیاز

علت بوی بد دهان

علائم بوی بد دهان 

این مشکل در ظاهر ساده است و اولین علامت و نشانه آن همان بوی بدی است که از دهان شما خارج می‌شود که البته بیشتر اوقات اطرافیان را آزار می‌دهد، بدون اینکه شما متوجه این مسئله شوید؛ علائم بوی بد دهان چیست؟ با ما همچنان همراه باشید.

  • خونریزی لثه ها
  • پلاک روی دندان
  • گره های لنفاوی متورم
  • گلو درد
  • خشکی دهان و گلو
  • زبان خشک و سفید

اگر احساس کردید که دچار این مشکل شده‌اید، اول از همه این نشانه ها را چک کنید و درپی علت به وجود آمدن این مشکل باشید، اگر دندان خراب، مشکلات معده یا بیماری خاصی نداشتید، این راهکار های درمانی می‌توانند به رفع بوی بد دهان شما کمک کنند، با ما همراه باشید.

علت بوی بد دهان

درمان بوی بد دهان با راهکار های خانگی 

دهان شما بو می‌دهد؟ چرا خجالت می‌کشید؟ از بین بردن بوی بد دهان کار بسیار ساده‌ای است؛ همه چیز در آشپزخانه شما مهیا است، از آب و چای گرفته تا ادویه های معطر و پوست میوه ها. شما کدام روش و درمان خانگی را برای رفع بوی بد دهان بیشتر می‌پسندید؟ صبر کنید! قبل از اینکه گزینه خاصی را در نظر داشته باشید، ادامه این مطلب را حتما بخوانید.

رفع بوی بد دهان با چای

خوردن چای یک روش فوری و ساده برای درمان بوی بد دهان است؛ همانطور که می‌دانید، چای سبز آنتی اکسیدان های طبیعی زیادی دارد که برای از بین بردن توکسین های بدن مفید است؛ البته این مسئله در انواع چای مثل چای سیاه هم وجود دارد، پلی فنول های موجود در چای سبز و سیاه در مقابل باکتری هایی که بوی بدی در دهان ایجاد می‌کنند، مثل یک سپر دفاعی است، این روش درمانی برای زمانی که شما غذا های بودار با ترکیب سیر و پیاز خورده‌اید، بسیار مناسب است.

رفع بوی بد دهان با آب

به احتمال زیاد برای بیشتر ما این اتفاق افتاده است که صبح ها با بوی بد دهان مواجه شویم، دلیل اصلی این حالت، معده خالی و صبحانه نخوردن است. اگر وقت کافی برای خوردن وعده صبحانه را ندارید، صبح ها دو لیوان آب میل کنید؛ همین یک لیوان آب خوردن ساده می‌تواند معده شما را نجات دهد و بوی بد دهان را رفع کند.

جوش شیرین

شاه ماده غذایی در خانه که می‌تواند به جنگ میکروب های دهان شما برود. جوش شیرین به عنوان یک ماده بی کربنات شناخته شده است و یک راه حل درمانی عالی برای رفع بوی بد دهان است. استفاده از این ماده، کمک می‌کند تا سطوح اسیدی که باعث بوی نامطبوع در دهان می‌شوند، متعادل شود؛ به این ترتیب، بسیاری از باکتری های دهان از بین می‌روند. شما می‌توانید هفته‌ای یک بار با جوش شیرین مسواک بزنید.

دانه هل و دارچین

دهان‌تان بو می‌دهد؟ چوب دارچین با هل بجوید. این دو ادویه خوشبو کننده دهان هستند، استفاده از دمنوش هل و دارچین با عسل می‌تواند به درمان و رفع این مشکل کمک کند.

گیاه میخک

میخک را به طور معمول، به عنوان داروی طبیعی برای دندان درد می‌شناسند البته باید یک گزینه درمانی دیگر را هم به خواص این گیاه اضافه کنیم؛ میخک ضد باکتری است و می‌تواند نفس شما را خوشبو و بوی بد دهان را رفع کند.

علت بوی بد دهان

سرکه سیب

سرکه سیب با خاصیت ضد التهابی اش می‌تواند شما را از شر بوی بد دهان نجات دهد؛ برای این منظور، می‌توانید ترکیب سرکه سیب با جوش شیرین را امتحان کنید. سرکه سیب را در یک لیوان آب بریزید و حدود ۱۰ ثانیه دهان خود را با آن بشویید.

مخلوط ماست و جعفری

شاید برای شما تعجب آور باشد اما مخلوط ماست و جعفری هم می‌تواند به جنگ باکتری های دهان و دندان برود. در میان انواع مختلف از سبزی خوردن ها، جعفری عطر و طعم دیگری دارد و البته مقدار کلوروفین موجود در آن هم بالا است و می‌تواند به عنوان یک ماده ضد التهاب دهان شما را ضد عفونی کند.

ماست به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده و پروبیوتیک باکتری مفیدی به نام «لاکتوباسیلوس» دارد. ترکیب این دو ماده غذایی با هم می‌تواند سلامت و بهداشت دهان و دندان های شما را تضمین کند.

رفع بوی بد دهان هنگام صبح با شیر

چرا آدامس می‌جوید؟ اگر سیر و پیاز خورده‌اید و بوی بد آن شما و اطرافیان‌تان را آزار می‌دهد، یک لیوان شیر بنوشید تا برای همیشه با این مشکل خداحافظی کنید. البته این درمان خانگی برای کسانی که با مشکل بوی بد دهان در هنگام صبح مواجه هستند، هم کاربرد زیادی دارد.

پرتقال

پرتقال یک میوه سالم و خوشمزه است که باعث میکروب کشی محیط دهان می‌شود. یکی از دلایل این بیماری، کمبود بزاق دهان است؛ ویتامین c موجود در این میوه این مشکل را حل کرده است، خوردن پرتقال علاوه بر اینکه نفس شما را خوشبو می‌کند، باعث تولید بزاق بیشتر در دهان می‌شود البته تمام این خاصیت را مدیون ویتامین c موجود در پرتقال هستیم.

نمک زینک

اصولا موادی که مقدار کمی گوگرد دارند، محیط دهان را پاکیزه و عاری از میکروب می‌کنند. نمک زینک (Zinc salts) در برخی از دهان‌ شویه ‌ها و آدامس ها وجود دارد. این ماده هم مثل دیگر مواد غذایی می‌تواند با بوی بد دهان مقابله کند.

دست خودتان را از جلوی دهان‌تان برداشته‌اید؟ فکر می‌کنیم حالا که به پایان این مطلب سلامتی رسیده‌ایم، حداقل یکی از این درمان های خانگی را امتحان کرده باشید، چیزی که برای ما اهمیت دارد، زیبایی و سلامتی همیشگی شما است.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۵۲ ب٫ظ

    باسپاس مطالب بسیا ر خوب واموزنده هستند..

    پاسخ

  2. شمس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۰۷ ب٫ظ

    بسیار قابل استفاده بوده است

    پاسخ

  3. یوسفی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در ۳:۱۷ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در ۳:۱۶ ب٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در ۳:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…