راهنمای سفر زمینی به باکو

۲
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
در هنگام سفر زمینی به باکو باید ویزا تهیه کنید اما نکته جالب اینکه: اگر شخصی (همسر یا والدین) به عنوان همراه در گذرنامه شما ثبت شده باشد، ویزای توریستی آذربایجان برای او رایگان است.
شاخص 26 راهنمای سفر زمینی به باکو

در سفر به کشور آذربایجان، شهر باکو، همواره یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر است. یک مقصد گردشگری زیبا که امکان سفر زمینی هم به آن فراهم شده است. چنانچه تصمیم دارید به باکو سفر و یا دوست دارید اطلاعاتی در مورد سفر زمینی به باکو کسب کنید این مطلب برایتان عالی‌است. در غیر این صورت هم دانستن مواردی برای سفر به سرزمینی که با ایران مرز آبی و خشکی مشترک دارد، برای شما خوانندگان جالب خواهد بود. اگر هم روزی تصمیم بگیرید به صورت زمینی از مرزها بگذرید و دنیا را بگردید دانستن مواردی راجع به این نوع سفر ها برایتان یک مزیت است. پس با مجله دلتا بمانید.

سفر زمینی به باکو

چرا سفر زمینی به باکو

نزدیکی کشور آذربایجان به ایران، این کشور را به یکی از مقاصد گردشگری مورد علاقه ایرانیان هم تبدیل کرده است، و به طور خاص برای مردم شهر های شمال غربی مان که هم زبان با این کشور نیز هستند. باکو هم بزرگترین شهر آذربایجان و پایتخت این کشور است که مردم آن به زبان آذری صحبت می‌کنند. جاذبه های دیدنی زیادی دارد و باورتان نمی‌شود موزه ای با نام موزه ادبیات نظامی گنجوی هم داشته باشد. مراکز خرید دوست داشتنی دارد و خیابان نظامی آنجا برای گشت و گذار مناسب است. مکانهای گردشگری دیگری هم دارد که در مطلبی جداگانه به آن ها خواهیم پرداخت.

  • شهر قدیم باکو
  • دروازه مراد
  • مرکز فرهنگی حیدر علی اف
  • برج های شعله
  • میدان فانتن
  • کاخ شیروان شاه
  • ونیز کوچک
  • کاخ اسماعیلیه
  • بلوار باکو

بلوار باکو

راهنمای سفر زمینی به باکو

سفر به باکو ویزا می خواهد

برای سفر های خارجی همانطور که می‌دانید گذرنامه لازم است. اگر ندارید باید به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنید تا راهنمایی تان کنند و پس از انجام مراحل از یک هفته تا ده روز کاری گذرنامه برایتان پست خواهد شد.

اخذ ویزای باکو به صورت حضوری

شما باید به سفارت آذربایجان در تهران و یا کنسول‌ گری این کشور در تبریز مراجعه کنید.

آدرس سفارت در تهران: خیابان پاسداران، خیابان نیستان سوم، کوچه راستوان، پلاک ۱۶

کنسول‌گری آذربایجان در تبریز: شهر تبریز، بلوار ولیعصر، خیابان عارف

خوب است بدانید رایج‌ ترین نوع ویزای آذربایجان، ویزای توریستی است و به صورت سی روزه، با اعتبار سه ماهه صادر می‌شود و در مدت سه روز کاری به دست شما خواهد رسید.

نکته: اگر شخصی (همسر یا والدین) به عنوان همراه در گذرنامه شما ثبت شده باشد، ویزای توریستی آذربایجان برای او رایگان است.

  • ویزای الکترونیکی باکو

برای گرفتن ویزای الکترونیکی به سامانه ویزای الکترونیکی جمهوری آذربایجان مراجعه و از این طریق درخواست ویزای خود را ثبت کنید.

  • آژانس‌های مسافرتی

اگر قصد دارید با تور به باکو سفر کنید می‌توانید برای اخذ ویزای جمهوری آذربایجان از طریق آژانس‌ های مسافرتی نیز اقدام کنید.

اخد ویزای باکو

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای آذربایجان

  • فرم تقاضای ویزا که توسط شخص متقاضی تکمیل شده باشد
  • دو قطعه عکس سه در چهار رنگی با زمینه سفید
  • کپی گواهی بیمه پزشکی
  • فیش واریزی هزینه صدور ویزا

نکته: هزینه صدور ویزای آذربایجان با توجه به کشور محل اقامت و مدت اقامت در خاک آذربایجان متغیر است.

چطور بلیط اتوبوس باکو را تهیه کنیم؟

اگر قصد سفر با اتوبوس را دارید حتما مطلب “سفر با اتوبوس چه شرایطی دارد” را که در همین مجله منتشر کرده‌ایم بخوانید این به شما کمک می‌کند که برای سفر خود به عالی ترین شکل آماده شوید. برخی می‌گویند خرید اینترنتی بلیط در سفر زمینی به باکو گزینه مناسب ‌تری است. چراکه می‌توانید به صورت آنلاین بدون نیاز به ساعت ‌ها وقت صرف کردن برای رفتن به شرکت ‌های مسافربری بلیط خود را تهیه کنید.

در سامانه خرید بلیط اینترنتی ابتدا مبدأ و مقصد خود را وارد می‌کنید. سپس با انتخاب تاریخ مورد نظر و کلیک روی دکمه جستجو، معمولاً سرویس‌ های مسیر مشخص شده برایتان نمایش داده می‌شود که مبدأ حرکت آن ها هم از تهران است، هم از تبریز.

البته اگر تصمیم دارید برای راحتی خیال خودتان حضوری برای خرید بلیط اقدام کنید، تعاونی ‌های ترمینال غرب هم بلیط اتوبوس به مقصد باکو را می‌فروشند و با مراجعه به آن ها می توانید بلیط را تهیه کنید.

بلیط اتوبوس به باکو زمینی

مرزهای سفر زمینی به باکو

از طریق دو مرز زمینی مشترک با جمهوری آذربایجان می‌توان وارد این کشور شد:

  • مرز آستارا در گیلان
  • مرز بیله‌سوار در استان اردبیل

مرز آستارا

این مرز پر رفت و آمد ترین راه برای ورود به کشور آذربایجان است. نزدیک شهر آستارا قرار دارد. فاصله مرز آستارا تا شهر باکو حدود ۳۰۰ کیلومتر است. اتوبوس از شهر های لنکران، جلیل آباد، بیله سوار، ماسالی عبور خواهد کرد.

ساعت کاری: از هشت صبح تا هشت شب

 مرز بیله‌سوار

مرز دیگری که برایتان گفتیم بیله‌سوار است. فاصله مرز بیله سوار تا باکو حدود ۲۰۰ کیلومتر است.

ساعت کاری: از نه صبح تا پنج عصر

برای رسیدن به باکو از این مرز، از شهر های بیله‌سوار و ماسالی عبور می‌کنید تا به باکو برسید.

*نکته: مدت زمانی که طول می‌کشد شما از تهران یا تبریز به باکو برسید، به زمانی بستگی دارد که شما در مرز معطل می‌شوید.

مرزهای جمهوری اذربایجان و ایران

عبور از مرز ایران

در هر دو مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان مسافران از اتوبوس پیاده می‌شوند و به ایستگاه بازرسی می‌روند. در آنجا بازرسی بدنی مسافران، بارها و چمدان‌ ها انجام می‌شود. که ممکن است چیزی حدود یک ساعت هم زمان ببرد.

یک ایستگاه بازرسی دیگر هم در آنسوی مرز واقع شده است که آنجا مامورین کشور آذربایجان بار دیگر این بازرسی ها را انجام می‌دهند.

*نکته:
به هیچ عنوان کالای ممنوعه همراه نداشته باشید! از قبیل سیگار، مواد مخدر، نوشیدنی‌ های الکلی، دارو، کالای خارجی به ارزش بیش از ۸۰ دلار، حیوانات خانگی. در صورت مشاهده این کالاها در مرز مامورین آن‌ها را توقیف می‌کنند و شما نمی‌توانید همراه این کالاها از مرز رد شوید. چه بسا به خودتان هم اجازه عبور ندهند.

از نظر قانون، دارو کالایی ممنوعه است و نمی‌توان آن را به خاک کشوری وارد کرد. در بیشتر مواقع با نشان دادن نسخه پزشک به مامور گمرک، شاید اجازه خروج دارو برایتان صادر ‌شود. اما به هر حال شما با شدت سخت‌گیری‌ های هر مرزی آشنا نیستید.

نکته دیگر اینکه شما اجازه حمل بار اضافی هم ندارید. وزن بار مجاز و رایگان برای هر مسافر  حدود ۲۰ کیلوگرم است. اما اگر وزن بار شما بیشتر باشد باید مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت کنید و فقط اجازه حمل بار تا سقف ۴۰ کیلوگرم را دارید.

جاذبه های گردشگری باکو

پول آذربایجان

واحد پول آذربایجان منات است با اسکناس‌ های رایج  ۱، ۵، ۱۰، ۲۰ ، ۵۰ و ۱۰۰ مناتی.

پیشنهاد ما برای شما این است که قبل از سفر به باکو، پولی را که تصمیم دارید در باکو خرج کنید، به منات یا به دلار تبدیل کنید.

  • ابتدا پول خود را به دلار تبدیل و پس از رسیدن به باکو آن را به منات تبدیل کنید.
  • به بانک ملی واقع در مرز آذربایجان و ایران مراجعه و قبل از رسیدن به باکو پول خود را به منات تبدیل کنید.

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۸ اسفند ۱۳۹۸ در ۶:۴۶ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۱۳ ب٫ظ

    عالی بود . با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…