سفر با اتوبوس چه شرایطی دارد؟

۰
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اولین کسی که می تواند هم صحبت شما در سفرتان باشد، نفر کناری شمااست. صحبت کردن با بغل دستی تان اگر چیزی به شما اضافه نکند قطعاً چیزی هم از شما کم نخواهد کرد.
سفر با اتوبوس

حتماً برای همه ما پیش آمده و خواهد آمد که بخواهیم سفری برویم که وسیله نقلیه مان اتوبوس باشد. مثلاً سفر زمینی به ارمنستان یا قشم و یا هر جای دیگر که اتفاقاً هم طولانی است. خوب صفحه گردشگری ما در این زمینه هم می تواند به شما کمک کند تا سفر دلپذیری را داشته باشید. مثلاً وسایل مورد نیاز سفر با اتوبوس را بردارید؛ چه کنید که به شما خوش بگذرد و یا در سفر با اتوبوس حوصله تان سر نرود. خوب پس با مجله دلتا همراه شوید تا بتوانید سفرتان را خاطره انگیز کند.

وسایل مورد نیاز سفر با اتوبوس

  • لوازم شخصی را بردارید

    حتماً می‌دانید باید لوازم شخصی لازم را برای سفر بردارید اما غیر از آنچه در ساک دستی خود دارید، برای یک خواب راحت تر می‌توانید یک بالش گردنی مناسب هم ببرید. وسایل نقلیه عمومی درشب باید چراغ های داخل را روشن بگذارند، پس برداشتن یک چشم بند هم ایده خوبی است. عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب برای مواردی که نور روز از پنجره اتوبوس می تابد احتیاج است.
    وسایل سفر

  • مدارک سفر را فراموش نکنید

    مدارک شناسایی مهمترین ملزومات سفر است. البته به نوع سفر شما بستگی دارد اما مدارکی مانند کارت شناسایی، گذرنامه، بلیط سفر، کارت های اعتباری، دفترچه بیمه، بیمه نامه مسافرتی می تواند از مهمترین ها باشد.

  • تجهیزات الکترونیک را همراه ببرید

    هیچگاه بی خبر جایی نروید مخصوصاً مسافرت های طولانی. اگر قرار است به سفر بروید که عزیزانتان ممکن است برایتان نگران شوند پس باید حتماً آن ها را از وضعیت و موقعیت خود آگاه کنید. مخصوصاً اگر از معتادان به سفر باشید. پس از مزیت های وسایل الکترونیک استفاده کنید، آن ها را همراه خود ببرید مثل لپ تاپ، تبلت، پیجر و تلفن همراه و علی الخصوص شارژر آن ها.

  • پوشیدنی های مناسب را بردارید

    حتماً برای داخل اتوبوس لباس راحت ببرید. متناسب با فصل آن ها را انتخاب کنید. کفش های راحتی هم برای استراحتگاه های بین راه مناسب است.

    لوازم کمپینگ

  • لوازم بهداشتی همراه ببرید

    در سفر برای بهداشت اهمیت ویژه ای قائل شوید و هرگز لوازم بهداشتی تان را جا نگذارید. مسواک، نخ دندان، خمیر دندان، حوله شخصی، ژل شستشو، دستمال کاغذی، دستمال مرطوب، صابون مایع و چیزهای دیگری که خودتان برای رعایت بهداشت از آن ها استفاده می کنید را اول داخل کیف دستی تان بگذارید.

  • با پزشک خود مشورت کنید

    ممکن است بر حسب ضرورت نتوانید به هنگام بیماری سفر با اتوبوس خود را لغو کنید. پس در این صورت دارو و لوازم مورد نیاز خود را همراه ببرید و حتماً با پزشک خود در خصوص انجام سفر مشورت کنید. اگر هم بیمار نیستید بهتر است قرص ضد تهوع، مسکن و چند قطعه چسب زخم با خود بردارید.

  • به فکر خوراک باشید

    اگر سفر شما طولانی است پس گرسنه و تشنه خواهید شد. آب معدنی و ساندویچ های میان وعده کوچک پیشنهاد خوبی است. اگر همراه با کودکان هستید بهتر است حتماً کمی خوراکی دیگر هم به همراه خود ببرید و یا میوه بردارید.

چطور در سفر با اتوبوس خوش بگذارنیم؟

  • با دیگران ارتباط برقرار کنید

    اولین کسی که می‌تواند هم صحبت شما در سفرتان باشد، نفر کناری شمااست. صحبت کردن با بغل دستی‌تان اگر چیزی به شما اضافه نکند قطعاً چیزی هم از شما کم نخواهد کرد. بد هم نیست، امتحان کنید، ممکن است اتفاقاً با تجربه باشد و کلی هم از او معلومات بگیرید. به علاوه گاهی پیش می‌آید یک رابطه دوستی محکم هم بین شما برقرار می‌شود.
    ارتباط با دیگران در سفر

  • کتاب و مجله بخوانید

    سوال: اگر فردی که کنار شما نشسته تمایل برقراری ارتباط با شما را نداشته باشد چه؟ در این صورت یار مهربان همیشه همراه شما هست. کتاب بهترین دوست و یا حتی همسفر خوبی است. خوب برای اینکه در سفر با اتوبوس به شما خوش بگذرد، می توانید کتاب یا مجله مورد علاقه خود را همراه خود ببرید. مطالعه حتی راهی برای سپری کردن زمان هم هست.

  • با تلفن همراه خود بازی کنید

    یکی از وسایلی که همیشه باعث وقت گذرانی‌است، چه در سفر با اتوبوس چه قطار و هواپیما حتی، بازی کردن با تلفن همراه یا تبلت است. گیم های تلفن همراه، می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. اینجا دیگر خانواده و یا دوستان نیستند که بگویند: «یه دقیقه اون گوشی رو بذار کنار» پس حتماً قبل از سفر بازی‌ های مورد علاقه‌ تان را داخل تلفن همراهتان بریزید و در مسیر حسابی رکورد جدید ثبت کنید.

  • در اتوبوس بخوابید

    یکی از لحظات شگفت انگیز سفر با اتوبوس خوابیدن در هنگام سفر است. وقتی سرتان را به شیشه تکیه می دهید، چشمانتان سنگین می شود و پس از چندی از صدای خرناس خود از خواب می پرید در حالی که دهانتان از خستگی باز مانده‌است. من مطمئنم که بارها این اتفاق برایتان افتاده است.
    هرچند خوابیدن در اتوبوس یکی از موضوعاتی است که ممکن است برای همه راحت نباشد. برای همین است که گفتیم بالش گردنی مناسب همراه خود بردارید. همچنین برای آزار ندیدین از نور، چشم بند هم کار ساز است. دور گردنی‌ های طبی هم برای شمایی که با تکیه دادن به شیشه می‌خوابید مناسب است.
    خوابیدن در اتوبوس

  • از مسیر لذت ببرید

    هرچند این آخرین نکته ای است که برایتان می‌شماریم اما از نظرم اساسی ترین رکن سفر با اتوبوس یا هر وسیله نقلیه دیگر ولو پاهایمان باشد، لذت بردن از مسیر سفر است. فرقی هم نمی‌کند از بین طبیعتی بکر می‌گذرد، یا از کنار رودخانه است و یا یک کویر با رمل های کوتاه و بلند. به هر حال مناظری است که در آن لحظه مقابل چشمان شما قرار گرفته و دیگران از داشتن آن ها بی‌نصیبند. پس تا آنجا که می‌توانید از میسرتان لذت ببرید، عکس بگیرید، ویدئویی از مناظر دیدنی ضبط کنید و یا اگر هیچ یک را انجام ندادید به طبیعت لبخند بزنید.

حرف آخر

اگر جای شما بودم، از استراحت گاه های بین راه نهایت استفاده را می‌کردم. پا برهنه روی شن های داغ کویر قدمی می‌زدم. دستانم را در خنکای رودخانه می‌شستم و یا هنگامی که از دل طبیعت می‌گذشتم، گوشم را روی تنه درختی کهنسال می‌گذاشتم تا ببینم چه دارد که از دوران زندگی اش در گوش جانم زمزمه کند.

لذت از سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…