دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

بازار مسکن در هفته ای که گذشت

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گزارش هفته سوم آذرماه نشان می‌دهد که بازار معاملات مسکن، نوسان‌های جزیی را تجربه کرده است.
وضعیت بازار مسکن
پرس و جو درباره وضعیت بازار مسکن از مشاوران املاک مسکونی در مناطق مختلف پایتخت نشان می‌ دهد که در هفته سوم آذر ماه نشانه‌ای محسوس از افزایش قیمت‌های پیشنهادی مسکن تحت تاثیر افزایش قیمت بنزین در عمده مناطق شهر دریافت نشده است.

به گزارش مجله دلتا به دنبال افزایش قیمت بنزین طی هفته‌های گذشته، برخی از فعالان و واسطه‌های بازار مسکن به ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهر تهران، با ایجاد یک جو روانی و اختلال در بازار مسکن، فرضیه جهش قیمت مسکن را مطرح کردند. از این رو برخی از سازنده‌ های بازار مسکن با انتظار تورمی و به امید افزایش قیمت در ماه‌ های آتی، به‌طور موقتی از بازار عقب نشینی کردند. این در حالی است که بررسی میدانی از وضعیت عمده مناطق شهر تهران نشان می‌دهد هیچ نشانه مشخصی از افزایش قیمت‌های پیشنهادی وجود ندارد.

مشاوران املاک با اشاره به دوره‌ های گذشته افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر بازار مسکن عنوان می‌کنند طی دوره‌ های گذشته بازار مسکن در کوتاه مدت به جز اثر روانی، تاثیر مستقیم دیگری از افزایش قیمت بنزین نپذیرفته است. به ویژه آنکه، در مقطع کنونی که بازار مسکن در فاز ثبات و حتی کاهش قیمت اسمی ناشی از فاکتورهای مختلف به سر می‌برد، فرضیه جهش قیمت آن هم در کوتاه‌ مدت در بازار مسکن منتفی خواهد بود. آن‌ها عنوان می‌کنند برخی از سازندگان مسکن که به‌طور موقت از بازار عقب نشینی کرده‌اند تحت تاثیر سایر عوامل اثرگذار بر بازار مسکن همچون نوسان های بازار ارز این تصمیم را گرفته‌اند. از این رو ممکن است این تصمیم گذرا باشد و پس از چند هفته مجددا عرضه‌کنندگان و سازندگان به بازار مسکن بازگردند.

بازار مسکن

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸ در ۲:۲۸ ب٫ظ

    عالییی

    پاسخ

  2. سعدی

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds