خواص اسپند ؛ گیاه معجزه گر

۲
8
زمان مطالعه: 4 دقیقه
زیبایی پوست و مو و لاغری خود را از اسپند بخواهید. درباره خواص اسپند چه می‌دانید؟ با مجله دلتا همراه باشید.
خواص- اسپند

گیاه اسپند هم مثل دیگر گیاهان دارویی در طب سنتی جایگاه خودش را دارد؛ درباره خواص اسپند چه می‌دانید؟ این گیاه از زمان های قدیم برای دفع چشم زخم استفاده می‌شده است، اگر بخواهیم به طور علمی تر به این قضیه نگاه کنیم، اسپند و بخور آن می‌تواند به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده قوی عمل کند و زخم و عفونت های چشم و پوست را از بین ببرد؛ با مجله دلتا و خواص بی‌نظیر اسپند همراه باشید.

خواص اسپند

گیاه اسپند 

اسپند یک بوته چند ساله به ارتفاع یک متر با ریشه های عمیق است. این گیاه ظاهری شبیه به سیخ و برگ های نوک تیز دارد. گل های این گیاه سفید رنگ هستند و معمولا در ماه های اردیبهشت و خرداد می‌رویند. این گیاه بومی مناطق نیمه استوایی هند و متعلق به خانواده گیاه نیتراریاسی است.

خواص اسپند در لاغری

خواص اسپند در طب سنتی 

یکی از پر کاربرد ترین خواص اسپند درمان سرماخوردگی و آنفولانزا است. شاید این مورد یکی از فواید مهم دود کردن اسپند باشد، از این به بعد می‌توانید از اسپند برای درمان عفونت های ویروسی و حتی آسم استفاده کنید. صبر کنید! فواید دانه های سیاه اسپند هنوز تمام نشده است، با ما همچنان همراه باشید.

خواص اسپند در لاغری

شاید برای شما تعجب آور باشد اما همین اسپند ساده ای که در خانه دود می‌کنید، می‎تواند باعث لاغری شکم و پهلوی شما شود. البته برای لاغری با اسپند، طب سنتی روش های خاصی را پیشنهاد می‌کند.

برای لاغری و آب کردن شکم با اسپند باید ۴۰ شب و به صورت مداوم یک قاشق مرباخوری اسپند را با یک تا دو لیوان آب بخورید، پس از ۴۰ روز می‌توانید سایز دور شکم خودتان را اندازه گیری کنید و متوجه تغییرات شوید.

خواص اسپند برای پوست و مو

مشکل خارش بدن، پوست یا اگزما دارید؟ بخور اسپند را امتحان کنید. بخور اسپند یا دود کردن اسپند در محیط خانه می‌تواند مشکلات عفونی بدن را رفع کند؛ چه این عفونت ها داخلی و ویروسی باشند و چه خارجی به طوری که در سطح پوست ظاهر شوند و ناراحتی و خارش پوستی ایجاد کنند.

همچنین، اسپند شپش موی سر را برطرف می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی، پوست سر را با خمیری از ریشه اسپند و روغن خردل مالش دهید، این کار باعث می‌شود که خیلی زود از شر شپش های مزاحم خلاص شوید.

خواص اسپند

فواید دود اسپند برای سرماخوردگی ( خواص اسپند دود کردن )

همانطور که گفتیم، یکی از فواید مهم دود اسپند، خاصیت میکروب کشی و ضد عفونی کردن محیط است. اگر سرما خورده‌اید، آبریزش بینی، زکام، آسم یا مشکلات ریوی دارید یا بدن‌تان دچار ویروس های عفونی شده است، اسپند دود کنید. اسپند یک قارچ کش و میکروب کش قوی است؛ ترکیب این ماده در کنار عنبر نسارا برای سرماخوردگی یا حتی عفونت های قارچی زنانه معجزه می‌کند. در بیشتر کشور های آسیایی از دانه های اسپند به عنوان یک ماده ضد انگل و کرم کش استفاده می‌شود.

خواص اسپند برای رحم و قاعدگی زنان

دانه‌ های اسپند و گل آن آلکالوئید‌ های گروه بتا کربولین و تانن دارند. وجود این مواد باعث تسکین درد های قاعدگی خانم ها می‌شود. اگر پریود نامنظم دارید، طبع گرم اسپند می‌تواند به شما کمک کند. برای این منظور، می‌توانید به صورت مصرف خوراکی و روزانه از دانه آسیاب شده اسپند استفاده کنید.

خاصیت اسپند برای خانم ها فقط به این موارد ختم نمی‌شود. دانه های این گیاه خواص گالاکتوگوگو دارند و به مادران شیرده در افزایش شیر کمک می‌کند.

فواید اسپند برای کرم روده و بواسیر

همانطور که گفتیم، دانه های اسپند خاصیت انگل کشی دارند، اگر کرم روده دارید، اسپند آسیاب شده بخورید. برای درمان نفخ شکم دانه اسپند را با آب میل کنید. اگر مشکل یبوست و بواسیر دارید، شیاف گرد دانه اسفند با روغن های گیاهی و استعمال خارجی آن می‌تواند به شما کمک کند.

خواص اسپند در لاغری

اسپند دوست اجزای صورت

بله درست شنیدید. اسپند نه تنها دوست پوست و موی شما است بلکه برای تمام اجزای صورت و بیماری های مرتبط با آن گزینه درمانی بسیار مناسبی است. عفونت چشم، عفونت و درد گوش، دندان درد و پرش ناگهانی و تیک های عصبی اجزای صورت خود را با بخور و دود اسپند درمان کنید.

درمان تکرر ادرار

اگر مشکل پروستات یا تکرر ادرار دارید، چند دانه اسفند را صبح ناشتا همراه با خاکشیر بخورید. البته هنگام معالجه نباید ماست، کشک و ترشی مصرف کنید. برای درمان شب ادراری کودکان هم که بیشتر به دلیل ضعف مثانه و سستی کمر آنها اتفاق می‌افتد، مخلوط زرده تخم مرغ، عسل و دانه اسپند بسیار مفید است.

درمان درد کمر

تنقیه با روغن اسفند باعث تسکین درد کمر و سیاتیک می‌شود. همچنین دانه اسپند برای درمان سردی کلیه و رحم بسیار مفید است. اگر بیماری سیاتیک دارید، به مدت ۱۵ شب مقدار ۵ گرم اسپند را با آب بخورید البته در مصرف این ماده چه به صورت خوراکی و چه استعمال خارجی نباید زیاده‌روی کنید.

به پایان یک مطلب سلامتی دیگر رسیدیم، در این روز های آلوده که تب بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی های مختلف هم داغ شده است، شاید بهترین کار اسپند دود کردن به صورت روزانه باشد؛ پس این نسخه درمانی کوتاه و ساده را فراموش نکنید.

۲ دیدگاه

  1. مودت

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۳۹ ب٫ظ

    عجب

    پاسخ

  2. صلابت

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…