دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

چه خبر از بازار آپارتمان های بزرگ متراژ؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نگاهی به آگهی‌های مشاوران املاک در مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد که قیمت پیشنهادی آپارتمان های بزرگ متراژ پایتخت دچار دو دستگی شده است.
آپارتمان های لوکس
رکود چند فصلی بازار مسکن، بازار آپارتمان‌ های لوکس بزرگ متراژ پایتخت را که عمدتا به واحدهای مسکونی بالاتر از ۱۰۰ متر مربع اطلاق می‌شود، تحت الشعاع قرار داده و فروش این نوع آپارتمان‌ها را برای مالکان آن‌ها تبدیل به یک چالش کرده است.
به گزارش مجله دلتا بررسی قیمت‌های پیشنهادی فروش آپارتمان‌های بزرگ متراژ در بازار معاملات از دو دستگی در نحوه قیمت‌گذاری این واحدها خبر می‌دهد. پرس و جو از مشاوران املاک نشان می‌دهد که دسته اول و خانه های لوکس بزرگ متراژی که سن بنای زیر پنج سال دارند در بازار خرید و فروش مسکن با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. در مقابل، دسته دوم و آپارتمان‌های که علاوه بر ویژگی بزرگ متراژ بودن، از امکانات لوکس دیگری از قبیل چند واحد پارکینگ، استخر، جکوزی داخل واحد، سالن ورزش و آمفی تئاتر برخوردار هستند، دچار افت قیمت شده‌اند.

نگاهی به روند قیمت‌ها نشان می‌دهد که آپارتمان های لوکس در دسته دوم در طول یکی، دو ماه گذشته، بیش از ۱۰ میلیون تومان افت قیمت پیشنهادی را تجربه کرده‌اند. این در حالی است که واسطه‌های ملکی معتقدند که این افت قیمت طبیعی است چرا که قیمت پیشنهادی این املاک از ابتدا حبابی بوده است. آن‌ها می‌گویند که مالکان پس از اوج‌گیری قیمت مسکن در اردیبهشت و خرداد امسال که میانگین قیمت معاملات نسبت به ماه‌های مشابه در سال گذشته بیش از ۱۱۰ درصد رشد کرد، اکنون در آستانه عمیق شدن رکود به فاز تخلیه حباب قیمتی ورود کرده اند و در نتیجه قیمت پیشنهادی آن‌ها همزمان با افت قیمت در مناطق مختلف پایتخت، رو به کاهش گذاشته است.

در مقابل، آپارتمان های بزرگ متراژ دسته اول که عمدتا نوساز هستند، به لحاظ امکانات یا موقعیت قرارگیری الزاما در زمره املاک لوکس دسته‌بندی نمی‌شوند و صرفا به لحاظ متراژ بالا روال قیمت‌گذاری متفاوتی را تجربه کرده‌اند. این تغییر روال در جریان تغییر قیمت پیشنهادی سازندگان پس از تغییر قیمت سوخت اتفاق افتاده است.

۲ دیدگاه

  1. سعدی

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸ در ۷:۱۶ ق٫ظ

  2. یوسفی

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

This will close in 0 seconds

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds