بازار ملک از نگاه مطبوعات

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

روزنامه دنیای اقتصاد- رکورد فروش جایگزین «نوساز»ها

  رکورد بیشترین رشد فروش آپارتمان در شهر تهران در نیمه زمستان امسال برای خانه‌های «سالخورده» به ثبت رسید .میزان  فروش آپارتمان‌های سالخورده در بهمن‌ماه امسال ۷۸ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد کرد و این در حالی است که رشد میزان  کل معاملات مسکن در تهران ۱۷ درصد بوده است. به این ترتیب میزان رشد تعداد  معاملات مسکن ۱۶ تا ۲۰ سال ساخت در تهران که جایگزین نوسازها در معاملات ماه‌های اخیر است، رکورد زد. از سوی دیگر ساختمان‌ های سالخورده در بورس معاملات خرید مسکن قرار گرفته ‌اند و سهم آنها در یک سال اخیر تقویت شده است.

روزنامه عصر اقتصاد – مسکن استیجاری با نرخ دولتی برای ساکنان محله

معاون وزیر راه و شهرسازی از ایجاد مسکن استیجاری در پایان طرح بازآفرینی بافت های فرسوده در محلات خبر داد و گفت: دولت تسهیلاتی به توسعه گران خواهد داد که تعدادی از واحد ها  را به صورت استیجاری عمومی در انتهای کار قراردهند و نرخ اجاره  آن توسط دولت تعیین  می شود تا ساکنان قبلی (  مستاجر)  این محله ازآنجا  جابجا نشوند تا به علت بنیه پایین مالی اشکال دیگری از بد مسکن ها شکل بگیرد.

1 64 بازار ملک از نگاه مطبوعات

روزنامه تجارت – مسکن ۱۰.۱ درصد گران شد

بر اساس آخرین آمارها متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی براساس معاملات ۱۱ ماهه شهر تهران ۴.۸۲ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰.۱ درصد افزایش یافته است.

طی ۱۱ ماه امسال، آماری که از پرداخت تسهیلات خرید مسکن ارائه شده حاکی از رشد ۳۲.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

از ابتدای سال ۹۶ تا پایان بهمن ماه، تعداد ۱۵۰ هزار و ۸۶۷ فقره تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان پرداخت شده است که ارزش ریالی این تسهیلات رقمی معادل ۷ هزار و ۸۰۶ میلیارد و ۹۶۷ میلیون و۷۰۰ هزار تومان بوده است. این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۲.۳ درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین تسهیلات ساخت مسکن افزایش ۴۳.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال ثبت کرده است.

روزنامه جام جم – دریافت مالیات از خانه‌ های خالی، راه تنظیم بازار مسکن

در ده سال اخیر میزان خانه‌های خالی افزایشی قابل توجه داشته است؛ به‌طوری‌که بررسی آمار خانه‌های خالی در کشور طی سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ حاکی از آن است که تعداد واقعی خانه‌های خالی در کشور در سال ۱۳۸۵ از ۶۵۰ هزار واحد خالی به ۶/۱ میلیون واحد خالی در سال ۱۳۹۰ و در سال ۱۳۹۵ به ۶/۲ میلیون واحد خالی افزایش یافته است. راه مقابله با این افزایش که موجب گرانی مسکن و اجاره بها شده است، اعمال مالیات بر خانه‌های خالی است.

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…