پیست اسکی شمشک

۴
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
شمشک یک نورپردازی عالی با نورافکن های زرد رنگ دارد و برای علاقه‌ مندانی که فرصت رساندن خود به این پیست را در روز ندارند، هیجان بی نظیر اسکی در شب را فراهم کرده است و...
پیست اسکی شمشک

نگویید راجع به کوه های آلپ نشنیده اید که باورمان نمی‌شود. اما باور می‌کنیم اگر بگویید نمی‌دانستید آلپ ایران کجاست. آلپ ایران همان شمشک خودمان است. شهری با کلبه‌های چوبی و پنهان شده زیر تلی از برف، با پیست اسکی برف کوب شده و معروف که در دامنه کوه‌های اطراف تهران قرار دارد. نمی‌شود زمستان برسد و نامی از پیست اسکی شمشک را نشنوید. گذشته از آنکه رستورانگردی ها و اسکی و تماشای کوه های پر از برف آن برایتان جذاب خوهد بود، چه کار دیگری را می توان در این شهر انجام داد؟ با مجله دلتا بمانید تا راجع به آن صحبت کنیم.

شهر شمشک

شمشک شهر بیدار زمستان

تفریحات برفی که آغاز می‌شود مقاصد گردشگری زمستانه هم پر تردد تر از قبل شده وَ با شکوه بی نظیری تمام تفریحاتی را که در چنته دارند همراه زیبایی های بی وقفه شان پیش کش گردشگران و مسافران داخلی و خارجی می‌کنند. یکی از شهر های عالی برای سفر گردشگران در زمستان، و به طور خاص برای تهرانی ها شهر شمشک است.

وقتی در پیچ‌ و‌ خم جاده عده‌ای را می‌بینید که چوب های اسکی شان را روی باربند سواری هایشان بسته ‌ند و در جاده می‌رانند، پی خواهید برد که یک پیست اسکی بین‌المللی سر راهتان است. اما وقتی به مقصد می‌رسید می بینید که شمشک دو پیست اسکی دارد نه یکی، هتلی بی نظیر با سبک خانه های اروپای شمالی هم داشته و فرصتی بینظیر برای برف بازی است. ویلاهایی با معماری متفاوت و شله‌ های چوبی با منظره ‌های چشم نواز هم سوژه خوبی برای عکاسی تان است.

شهر بیدار زمستان نامی است که صفحه گردشگری مان برای شمشک در نظر گرفته است. راستش انگار وقتی همه شهر‌ ها به خواب زمستانی فرو می‌روند و خلوت تر از خلوت می‌شوند، شمشک همیشه در این فصل بیدار است. لذت بردن از ورزش، تفریح، عکاسی، طعم نوشیدنی‌ های گرم در فصل زمستان و غذا‌ های ایرانی و فرنگی در تلی از برف نو رسیده، همه و همه را می توانید در این شهر زیبا ببینید. اما! چه چیز بی نظیر دیگر؟

شمشک شهر همیشه بیدار

شمشک کجاست؟

جواب سر راست سوال شمشک کجاست : یکی از شهرهای بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات استان تهران است. شامل شمشک بالا ، شمشک پایین ، دربندسر، مزارع و روستاهای سفیدستان،‌ درود و جیرود است. جاذبه های دیگری هم دارد که در سفرتان خوب است به آن ها هم سر بزنید. مانند قله دال نشین، چشمه آفتاب ندیده و صخره بزرگ بندبن. که می‌تواند خاطره یک سفر عالی در زمستان را برایتان بر جای بگذارد.

مرحوم «بابا جانعلی ساوه شمشکی» در خاطراتش درباره چگونگی به وجود آمدن اسکی در این شهر می نویسد:  «مهندس آلمانی، رئیس موتور‌خانه معدن زغال ‌سنگ، در روزهای تعطیل چوب ‌های بلند به پا می‌بست و روی برف سُر می‌خورد. گاهی از روی یک گودال عمیق می‌پرید. من و چند نفر از بچه‌ های شمشک علاقه ‌مند شدیم. تخته‌ها را با بوم غلتان به‌ صورت چوب ‌های او درست کردیم و مشغول شدیم. پس از مدتی بعضی از بچه‌ ها چنان ماهر شدند که آن ها هم از روی گودال می‌پریدند.» به این صورت اولین پیست اسکی در تپه ‌های تلو و بعد از آن شمشک ساخته شد.

رفته رفته امکاناتی مانند دستگاه بالابر، تله اسکی چکشی، تله سیژ و تله کابین،‌ ورزش اسکی را در شمشک رونق داد و شهر شمشک با داشتن پیست بین‌المللی اسکی شمشک و پیست اسکی دربند سر به یکی از مهم‌ترین مقصد های سفرهای زمستانی تبدیل شده است.

چگونه پیست اسکی به وجود آمد

پیست بین‌المللی اسکی شمشک، اسکی در نیمه شب

شمشک بعد از دیزین، بزرگ‌ ترین پیست اسکی ایران را دارد در شمال شرق تهران با فاصله کمی از شهر شمشک قرار گرفته است. دو دستگاه تله‌ سیژ، دو دستگاه تله‌ اسکی بشقابی، دو دستگاه تله‌ اسکی چکشی و نورافکن زرد رنگ امکانات این پیست اسکی است. ۲ هتل و ۴ رستوران هم آنجا هست. اما همه این ها به تنهایی باعث منحصر به فرد شدن این پیست  نمی‌شود. بلکه امکان اسکی کردن در شب است که آنجا را بسیار بی‌نظیر و منحصر به فرد کرده است.

شمشک یک نورپردازی عالی با نورافکن های زرد رنگ دارد و برای علاقه‌ مندانی که فرصت رساندن خود به این پیست را در روز ندارند یک هیجان بی نظیر را به همراه آورده است.  فکرش را بکنید که خود را به ارتفاعی که نور روشن می‌کند رسانده اید و از آنجا با صدای دل انگیز سر خوردن چوب هایتان روی برف، خش خش کنان به پایین کوه می‌تازید.

اسکی در شب پیست شمشک

پیست اسکی دربند سر برای لاکچری ها

پیست اسکی دربند سر ۳۰۵۰ متر ارتفاع دارد. در سال ۱۳۶۱افتتاح شد و سه تله‌ سیژ، دو تله‌ اسکی چکشی، یک دستگاه تله‌ اسکی بشقابی، تله کابین و دو رستوران هم دارد. دو نکته منحصر به فرد دارد یک اینکه دارای دستگاهِ برف ‌ساز است و دوم اینکه آنجا یک رستوران چوبی در یک و نیم طبقه بنا شده با معماری متفاوت و تمام آن از چوب نراد فنلاندی ساخته شده است. مساحت  آن ۴۰۰ متر‌مربع است و دکوراسیون داخلی دیدنی‌ ای دارد.

یکی از بهترین و مجهزترین مدرسه‌ های اسکی هم در پیست اسکی دربند سر دایر شده است. برای رسیدن به این پیست اسکی باید به ۶۰ کیلومتری شمال‌ شرقی تهران در روستای دربندسر بروید.
پیست اسکی دربندسر

فاصله تهران تا شمشک را چطور برویم؟

بسته به اینکه شما کجا هستید رسیدن به شمشک راه های متفاوتی را جلوی پایتان می‌گذارد.

  • سه‌راه تهرانپارس، جاجرود، سد لتیان، لواسان بزرگ، لواسان کوچک، لشکرک، رودک، اوشان، فشم، میگون، شمشک
  • سه‌راهی تهرانپارس، آزمایش، تلو، گردنه هزار دره، لشکرک، رودک،‌ اوشان، فشم، میگون، شمشک
  • تهرانپارس، استخر، لشکرک، رودک،‌ اوشان، فشم، میگون، شمشک
  • تهرانپارس، خاک سفید، گردنه قوچک، لشکرک، رودک،‌ اوشان، فشم، میگون، شمشک
  •  تجریش، نیاوران، مینی سیتی، گردنه قوچک، لشکرک، رودک،‌ اوشان، فشم، میگون، شمشک
  • لشکرک، لواسان کوچک، راحت آباد، اَمامه، فشم، میگون، شمشک

اسکی در شب

۴ دیدگاه

  1. مهدی فراهانی

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۰۴ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  2. فتحی

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۳۰ ق٫ظ

    عالیه

    پاسخ

  3. یوسفی

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۲۲ ق٫ظ

    حتما باید باحاله

    پاسخ

  4. روزبهانی

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۳۱ ق٫ظ

    بسیار دیدنی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…