خواص شگفت انگیز پودر سنجد

1
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
پودر سنجد بخورید! ترکیب شیر، سنجد و عسل می‌تواند برای سلامتی بدن شما معجزه کند. درباره خواص پودر سنجد چه می‌دانید؟ با ما همراه باشید.

پودر سنجد بخورید! بعد از سیب، سرکه، سماق، سبزی و سیر، حالا نوبت به پودر سنجد رسیده است. پودر سنجد در کنار شیر، عسل و دیگر معجون های خانگی معجزه می‌کند. بگذارید این طور بگوییم که سنجد فقط خوراکی هفت سین نوروزی نیست! اگر یک مکمل طبیعی و خانگی می‌خواهید، پودر سنجد را امتحان کنید تا برای همیشه از شر بیماری های مختلف خلاص شوید؛ درباره سنجد و خواص بی‌نظیر آن هر چقدر بگوییم کم است؛ با دلتامگ همراه باشید.

سنجد چیست؟ 

سنجد یا همان زیتون روسی یک گیاه لیمویی از خانواده Elaeagnacea است. انواع مختلف سنجد، از جمله پودر آن در درمان انواع بیماری ها مثل حالت تهوع، سرفه، آسم، تب، زردی و اسهال استفاده می‌شود. شاید باورتان نشود اما از گوشت تا میوه و هسته این ماده غذایی خاصیت دارد، با ما همچنان همراه باشید.

ویتامین های پودر سنجد 

پودر سنجد حاوی مواد مغذی و ویتامین های فراوان مثل ویتامین k، ویتامین c و آنتی اکسیدان های طبیعی است؛ مخلوط کردن این ماده مغذی در انواع مختلف آبمیوه های خانگی یک بمب انرژی زا برای شما خواهد ساخت؛ باور نمی‌کنید؟ امتحان کنید.

پودر-سنجد-برای-چاقی-صورت

خواص پودر سنجد در بارداری 

همانطور که گفتیم پودر سنجد یک ماده ضد التهاب است که می‌تواند کمردرد های دوران بارداری را درمان کند. عصاره سنجد مثل پای مرغ غضروف ساز و یک منبع غنی از کلسیم است که باعث تراکم استخوان ها می‌شود. همچنین این ماده می‌تواند تهوع بارداری را کنترل و درمان کند.

خواص پودر سنجد برای کودکان 

مخلوط پودر سنجد با شیر یک ترکیب مقوی برای سالمندان، مادران باردار و شیرده و به خصوص کودکان است؛ همانطور که می‌دانید سیستم دفاعی و ایمنی بدن کودکان بسیار حساس و آسیب‌پذیر است؛ بیشترین تأثیر پودر سنجد رفع کمبود ویتامین ث و پیشگیری از ورود عفونت به بدن کودکان است، مخلوط شیر و پودر سنجد باعث استحکام استخوان های کودکان در حال رشد می‌شود.

طرز تهیه پودر سنجد 

پودر سنجد را در خانه چگونه تهیه کنیم؟ برای تهیه این پودر مقوی و خانگی، تعدادی سنجد تازه را با پوست، گوشت و هسته آسیاب کنید. یک قاشق غذا‌خوری پودر سنجد را در یک لیوان شیر بریزید و با یک قاشق غذاخوری عسل آن را شیرین و از این ترکیب مقوی و جادویی به عنوان یک میان وعده غذایی استفاده کنید.

خواص پودر سنجد

خواص پودر سنجد با شیر و عسل 

با مغذی ترین معجون خانگی دنیا یعنی ترکیب پودر سنجد با شیر و عسل آشنا شوید. این ترکیب جادویی منیزیم و کلسیم فراوانی دارد. این ترکیب و معجون مقوی ضد پوکی استخوان و ضد التهاب است و انرژی بدن را افزایش می‌دهد. با مصرف این معجون جادویی طی دو هفته  برای همیشه می‌توانید با آلزایمر و ضعف استخوان ها خداحافظی کنید.

نظر شما درباره این ماده غذایی خوشمزه که پای ثابت سفره های هفت سین نوروزی است، چیست؟ آیا تا به حال از پودر سنجد خام یا مخلوط پودر سنجد با شیر و عسل استفاده کرده‌اید؟ این معجون خانگی را یک بار امتحان کنید، به شما قول می‌دهیم که مشتری همیشگی آن خواهید شد؛ نوش جان!