۵ مورد از موتورهای جستجو جایگزین گوگل

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
موتورهای جستجو متعددی به جز گوگل وجود دارند که برای رسیدن به نتیجه بهتر می‌توانید به آن ها رجوع کنید.
موتورهای جستجو

موتورهای جستجو

گوگل موتور جستجوی پیش فرض در مرورگر بیش تر کاربران است. آیا می‌دانستید چه نتایج شگفت انگیزی از سایر موتورهای جستجو به دست می‌آید. در این گزارش مجله دلتا چند مورد از موتورهای جستجو را به عنوان جایگزین گوگل به شما معرفی می‌کنیم.

نیازی نیست گوگل را یکباره ترک و به این موتورهای جستجو مهاجرت کنید. هر دو گزینه را در کنار هم به کار ببرید تا نتیجه مطلوب خود را بیابید. قصد ما در اینجا نشان دادن ویژگی های مثبت سایر موتورهای جستجو است که شاید تا کنون از آن ها بی خبر بوده اید.

سرچ انجین Mojeek

موتور جستجوی موجیک

تمام چیزهایی که در بستر اینترنت منتشر شده اند، واکنش های متعددی دریافت می‌کنند. موجیک (Mojeek)، جایگزینی مشابه گوگل است که نتایج را بر اساس واکنش های احساسی کاربران دسته بندی می‌کند. با کمال تعجب این شیوه به خوبی جواب داده است. پنج حالت هم اکنون  موجود است: دوست داشتن، تعجب کردن، خندیدن، ناراحت شدن و عصبانی بودن. می‌توانید هر یک از این حالت ها را به نتایج سرچ خود اختصاص دهید.

سرچ انجین Givero

گیورو

شگفت انگیز خواهد بود اگر هر زمان که چیزی را در فضای مجازی جستجو کردید، به جای اینکه به حساب یک شرکت خصوصی مثل گوگل یا مایکروسافت پول واریز کنید، صرف یک امر خیر شود. این همان چیزی است که دومین گزینه از موتورهای جستجو پیشنهادیِ ما، گیورو (Givero)، ارائه می‌دهد.

ایده پشت گیورو شبیه به اکوسیا (Ecosia) و چندین شرکت فناوری دیگر است که مقاصد خیریه دارند. اکوسیا یک موتور جستجوی آلمانی است که ۸۰ درصد از سود خود را به سازمان های مردم نهاد که در تلاش برای احیای جنگل ها هستند می‌بخشد.

سرچ انجین Gibiru

گیبی رو

 گوگل را دوست دارید اما عدم رعایت حریم خصوصی شما را اذیت می‌کند؟ گیبی رو (Gibiru) بهترین راه برای دیدن نتایج جستجوی گوگل با حفظ اطلاعات شخصی شما است. علاوه بر این می‌توانید نتایجی را که ممکن است گوگل سانسور کرده باشد، مشاهده کنید. گیبی رو، یکی از موتورهای جستجو فیلتر نشده و خصوصی محسوب می‌شود، که ادعا می‌کند نسخه ای اصلاح شده از الگوریتم گوگل است. به همین دلیل نتایجی مشابه با گوگل را در گیبی رو مشاهده خواهید کرد. ناگفته نماند که این دو موتور جستجو، رابط کاربری شبیه به یکدیگر دارند.

سرچ انجین SearX

SearX

موتورهای جستجو مختلف روش های متفاوتی را برای یافتن بهترین نتیجه به کار می‌برند. SearX یک موتور فراجستجوگر و با امنیت است. ابزار جستجوی مبتنی بر وب که داده ها را از کاربر دریافت و عبارات تایپ شده را به عنوان نتیجه به سایر موتورهای جستجو ارسال می‌کند. این موتور جستجو بر پایه نرم افزار متن باز است.

سرچ انجین preserch

پری سرچ

یک موتور جستجوی کوچک و سرگرم کننده است. می‌توانید با هر عبارتی که جستجو می‌کنید مقداری ارز ذخیره کنید. این ارز با نام پری (Pre) شناخته می‌شود که در حال حاضر از ارزش زیادی برخوردار نیست. هر پری معادل ۰.۰۰۱ دلار ارزش دارد.

یک نظر

  1. فتحی

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۳۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…