اقساط مسکن ملی چگونه پرداخت می‌شود؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرح مسکن ملی برای اقشار متوسط جامعه در نظر گرفته شده و حداقل هزینه ماهانه نرخ اقساط آن، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
قسط مسکن ملی

ثبت نام‌ طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران از ۳۰ آذرماه آغاز می‌شود. براساس اعلام وزات راه‌ و شهرسازی در بازپرداخت ۱۲ ساله حداقل نرخ قسط مسکن ملی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

به گزارش مجله دلتا محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وظیفه وزارت راه و شهرسازی در طرح تامین زمین و کاهش قیمت زمین به حداقل ممکن در قالب طرح‌های اجاره ۹۹ ساله، اظهار داشت: به‌منظور ایده‌آل سازی شرایط و امکان بازپرداخت نرخ اقساط طرح ملی مسکن در بلندمدت، پیشنهاداتی ارائه شده است تا فشار به متقاضیان کاهش یابد.

وی در خصوص تصمیم برای کاهش نرخ سود تسهیلات و تعیین حداقل اقساط ماهانه ادامه داد: تامین و یا کاهش نرخ سود تسهیلات در اختیار وزارت راه و شهرسازی نیست و این تصمیم باید توسط بانک مسکن و بانک مرکزی اتخاذ شود. میزان تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان و نرخ قسط ماهانه مسکن ملی این طرح ۱ میلیون ۲۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و مدت بازپرداخت ۱۲ ساله است.

نرخ سود تسهیلات متقاضیان صندوق پس‌انداز مسکن یکم ۶ تا ۸ درصد است. متقاضیانی که در بافت‌های فرسوده ساکن هستند تسهیلاتی ترکیبی دریافت می‌کنند به‌طوری که ۵۰ درصد از نرخ سود اقساط آن‌ها ۵ درصد و ۵۰ درصد دیگر ۱۸ درصد است.

محمودزاده در ادامه با اشاره به دهک‌های در نظر گرفته شده در طرح ملی مسکن گفت: طرح اقدام ملی مسکن در شرایط کنونی برای اقشار متوسط رو به بالا و دهک‌های سه تا هفت است. برای متقاضیان دهک‌های یک تا سه نیز در حال مذاکره با سایر دستگاه‌ها هستیم تا بخشی از آورده لازم را تامین کنیم.

وی در ادامه افزود: کلان شهر تهران مشمول شهر‌های جدید می‌شود و به دلیل آنکه ممکن است برای تهران امکان تامین زمین دولتی فراهم نشود، از خود شهر‌های جدید برای ثبت نام استفاده خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…