دستیار صوتی گوگل ؛ ۴۴ مترجم همزمان

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دستیار صوتی گوگل امکان استفاده از 44 مترجم همراه را به کاربران می‌دهد.
دستیار صوتی گوگل

در ماه ژانویه ۲۰۱۹، در نمایشگاه الکترونیکی برای مصرف کنندگان، که در لاس وگاس برگزار شد، گوگل از مترجم دستیار صوتی خود رونمایی کرد. حالت مترجمِ هم زمان اسپیکر خانگی گوگل، طی چند روز گذشته عرضه شده است. این امکان گوشی های هوشمند، سیستم عامل های اندروید و آی او اس را پشتیبانی می‌کند.

به گزارش بخش فناوری مجله دلتا؛ امکان آدرس یابی، سفارش غذا و گفت و گوی ساده به زبان های مختلف در این دستیار وجود دارد. تعداد زبان های موجود از ۲۷ به ۴۴ افزایش یافته است. حالت مترجم برای افزایش سرعت عمل، هم اکنون این امکان را به کاربران می‌دهد که هم زبانِ مورد نظر را برای تایپ دستورات انتخاب و هم دستور خود را در حالت “تشخیص زبان” وارد کنند تا خودِ برنامه، زبان را تشخیص دهد.

دستوراتی مانند “Hey Google, be my German translator” به معنای “سلام گوگل، مترجم زبان آلمانی من باش” یا “Hey Google, help me speak Thai” یعنی “هی گوگل، کمک کن تایلندی حرف بزنم” باعث می‌شود حالت مترجم به طور خودکار فعال شود. می‌توانید مکالمه ترجمه شده را روی گوشی همراه بخوانید یا بشنوید. بعد از هر دیالوگ دستیار صوتی گوگل پیشنهادات هوشمندی ارائه می‌کند. مانند “بله” یا “ممنون” که به شما امکان پاسخ دهی سریع تر را در زبان مورد نظر می‌دهد. این مترجم صوتی به یاری مسافران می‌شتابد و به آن ها در رزرو بلیط هواپیما، پیدا کردن رستوران، هتل و رفع سایر نیازها کمک می‌کند.

نسخه انگلیسی زبان مترجم به صورت آفلاین کار می‌کند و ضریب تاخیر آن در پردازش پیام تقریبا صفر و سرعت پاسخ دهی آن در حدود ۱۰ برابر سریع تر از نسخه قبلی است. گوگل مشغول کار روی پروژه ای شگفت انگیزتر به نام “Translatotron” است. این پروژه روشی بر اساس “یادگیری ماشین” و “متن به گفتار“، برای سیستم ترجمه گفتار به گفتار (هم زمان) است. این شیوه صدای کاربران را شبیه سازی می‌کند و به صورت صوتی مکالمات را پیش می‌برد.

یک نظر

  1. افشین

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸ در ۶:۳۶ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…